Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Har tatt test for eggeløsning.

Fikk i dag svar på at de ikke kunne se spor av det.

Prøven er tatt på riktig tidspunkt så dette skal ikke være årsaken.

Beskjeden fra legen var rett og slett bare å ta en ny prøve om tre mnd. Er det normalt?

Skjønner at de ikke kan dele ut piller i øst og vest men ble litt overrasket over å bare få beskjed om å vente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig å ikke ha eggløsningn i en og annen sylkus, men jeg synes det er litt rart at du skulle vente i 3 mnd før ny prøve

1-2 mnd er det mest vanlige har jeg hørt...

Skrevet

Jeg tror at jeg ville hørt om jeg ikke kunne få tatt ny prøve allerede neste måned, tre måneder syns jeg var litt lenge.

Skrevet

Har du tatt 1 prøve? Det var da lite. Selvfølgelig kunne den ha blitt tatt når EL var, men det er jo stor sjangs for å bomme, vil jeg tro. Dessuten kan jo noen sykluser ikke ha eggsløsning, sa legen min.

Da jeg ble testet for om jeg hadde eggløsning ble jeg testet 4 ganger i en syklus.

Du kan jo også kjøpe EL-tester og teste selv.

Skrevet

Men el-testene du tar selv har ingen sammebheng med den testen legne tar.

Legen tar en test som viser om el har vært. EL-tester du tar selv viser om kroppen forbereder el. Og dt kan den gjøre også de syklusene du ikke har el.

Skrevet

Synes også det var rart at du må vente i 3 måneder før du kan at ny blodprøve. Sa legen noe om grunnen til det? Jeg sjekket meg en syklus og fikk resultater som ikke var så gode. Fikk da beskjed fra legen om å ta nye prøver i neste syklus for å se om de var like. Kan du ikke ringe legekontoret og spørre om hvorfor du må vente og si at du gjerne vil ta nye prøver så fort som mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...