Gå til innhold

hjelp med Dr Hauckha

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kjøpte meg dr hauskcha rensemelk og dagkrem i går. Etter at jeg hadde brukt det så fikk jeg et område ved under øynene og ut til hårfestet som ble rødt og småprikkete, og slik er det fremdeles i dag. Ble også slik på en flekk på det ene kinnet. Det er akkurat som om huden blir rød og irritert og får slike røde nupper.

Hva kan dette være? Og kan det være at jeg ikke tåler kremen/rensemelken? Eller trenger huden bare litt tid til å venne seg til det?

Håper dette er noe som gir seg siden jeg har veldig lyst til å bruke disse produktene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har nå brukt dr. Hauckha i snart 3 uker og kan bare si positive ting.

Det skulle nesten tro at huden reangerer negativt på de produktene. allergier??

Gjest Fruktkake
Skrevet

Har hørt om flere som reagerer på Dr Hauskcha.. Mulig det er noe av innholdet du ikke tåler.

Skrevet

tråd starter her, glemte å logge meg inn i stad. Ja virker nesten som om det er noe jeg reagerer på... men jeg vil prøve litt til for å håpe at det blir bedre. Da jeg brukte den igjen på morgenen i dag fikk jeg ikke noe flere "utslett" bortsett fra at jeg merket at jeg var litt mer små prikkete ved siden av der jeg var det fra før. Men er det ikke litt rart at jeg bare reagerer noen steder i ansiktet når jeg har brukt kremen i hele?

Jeg har aldri reagert på noe, verken mat eller produkter bortsett fra en gang jeg smurte ren aloe vera gele i ansiktet, da ble jeg helt rød flekkete, men da fikk jeg det overalt jeg hadde smurt kremen liksom... *håpe på det beste* :forvirret:

Skrevet

Bruker du noen andre produkter i tillegg - evt fra et annet merke?

Hvordan bruker du DH produktene?

Skrevet

Nei bruker ingen andre produkter. Har bare dagkremen og rensemelkenfordi butikken ikke hadde noe annet. Jeg har jo bare brukt den i et par tre dager men det jeg har gjort er å bruke rensemelken på kvelden, og rensemelk og dagkrem på morgenen. Men brukte ikke rensemelken på morgenen i dag, bare kremen for var redd jeg skulle få utslett i ansiktet før jeg skulle på jobb. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

jeg reagerte også på min dagkrem (med solfaktor)fra Dr Hauschka. Fikk små nupper i hele ansiktet. Veldig skuffet, har hørt så mye bra om produktene!

:forvirret:

Skrevet

Litt rart, men nå føles det ut som om huden min tåler produktene mye bedre. De første dagene ble jeg helt rød etter rensekremen osv. men nå gjør den ikke det lenger, også føles det ut som om den gjør ansiktsfargen min jevnere. Trenger nesten ikke å bruke noe av kremen. Hvis jeg tar litm ye føler jeg at jeg blir litt fet i ansiktet ut over dagen, men tar jeg bare et veldig veldig tynt lag blir det veldig bra. Så nå håper jeg dette holder seg slik.... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle ønske at Dr H kunne bruke mindre parfyme i produktene sine :sur:

Gjest Gjest_Miss Ariel_*
Skrevet

Først så syntes jeg de luktet litt merkelig, men nå elsker jeg lukten!

Gjest Gjest
Skrevet
Først så syntes jeg de luktet litt merkelig, men nå elsker jeg lukten!

En ting er lukten, men ingenting trigger allergi som parfyme for min del.. Prøvde Dr Hausckha fordi de ikke har så mye konserveringsmidler (en annen trigger..). Jaja, det fungerer vel for noen.

Skrevet
Skulle ønske at Dr H kunne bruke mindre parfyme i produktene sine  :sur:

DH bruker ikke parfyme i den form som er kjemisk fremstilt for å tilsette duft. Den lukten som er på produktene, er naturlig av de ingrediensene og eteriske oljene som er i. Ikke dermed sagt at man ikke kan reagere allergisk allikevel, men sjansen er mindre... :)

Miss Ariel: Godt å høre at det er blitt bedre, i mange tilfeller så er det en tilvenningsak å gå over fra ordinære produkter til DH. Men, du skriver litt om hverandre: Er det renseMELKEN eller renseKREMEN du bruker? ;)

Gjest Gjest_Miss Ariel_*
Skrevet

Oida, har vist surret litt der ;) Det er renseMELKEN jeg bruker. Den er jeg veldig fornøyd med :) Er litt usikker på på den kremen kanskje er litt for fet for meg, men så lenge jeg påfører den i små mengder burde det vel gå greit? Har i hvertfall ikke fått noen urenheter eller noe etter jeg begynte med den for ca en uke siden, så bør vel gå greit da. Er det noen andre produkter du kan anbefale? Det står på kremen at man kan blande den med litt dr hauskcha olje eller noe? Regner med at den blir litt mindre fet da?

:)

Skrevet

Er det den flytende dagkremen på pumpeflaske du har? I så tilfelle, er det den kremen hos DH som gir mest fukt og minst fett. Når det gjelder å blande den med ansiktsoljen, er det beregnet til en kombinasjonshud med noe urenheter. Du burde bruke ansiktsvann, men før jeg kan anbefale trenger jeg å vite hva slags hud du har og hvor gammel du er...

Skrevet

Litt på siden spørsmål. Hvordan finne kremtypen som passer til akkurat min hud. Da tenker jeg at noen har tørr hud, noen blandingshud, store /små porer ol. Jeg vet ikke hva jeg har.....

Skrevet

Det er den flytende dagkremen på pumpeflaske jeg har ja.

Jeg er litt usikker på hudtypen men vil tro jeg har kombinasjonshud? Har til tider urenheter(har ikke hatt noe etter at jeg begynte med DH) Noen svarte prikker på nesen og haken og noen ganger i kinnene men ikke så mye. Får også lett tørr hud i ansiktet hvis jeg ikke smører meg med krem, spesielt på vinteren. Men bruker jeg en for fet krem føler jeg at jeg får det motsatte problemet. Er 20 år. :)

Skrevet

Fortsett med de produktene du bruker nå, men legg til et ansiktsvann - ikke "spesial" men det vanlige. Det bruker du på morning etter rens og før krem og på kvelden etter rens.

Du er kanskje litt sensitiv i huden.... Hvis du vil investere i noe ekstra, vil jeg anbefale hudkur S (50 ampuller) på natta i en periode til høsten (da etter rens, ingen tonic). De vil styrke huden din.

Ellers har de fine masker, prøv evt Vital masken. Les mer om produktene her: http://www.dr.hauschka.de/english/index.htm

:)

Skrevet

Kan du fortelle litt mer om den hudkuren? :) Skal en tur til Oslo til uken, så tenkte å dra i helsekost butikken på byporten å se der.

Hvordan er foresten pudderet til Dr Hauscka? Er det å anbefale, og hva er prisen?

Syntes foresten det er VELDIG positivt at de ikke har testet produktene sine på dyr! :klappe:

Skrevet

Les om hudkur i linken jeg la ved - det er nok det enkleste. For meg, i alle fall ;) og der finner du masse info!

Jeg bruker pudderet og er veldig fornøyd. Det lukter rose!

Hvis du liker at de ikke er testet på dyr, liker du sikkert også at de bruker økologisk så langt de kan :klappe:

Skrevet

Takk for all hjelp! Gleder meg masse til å prøve ut flere produkter :) :-D

Syntes det også er veldig positivt at de benytter seg mest mulig av økologiske produkter ja! Har ikke så mye kunnskap om dette, men liker tanken på å kunne smøre meg inn med noe som er naturlig og ikke tilsatt masse stoffer som er som "forurensing" for kropp og hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...