Gå til innhold

hvor ofte skifter du tannkost og sengetøy?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg putter tråden under VELVÆRE jeg, det omhandler på en måte det... :)

Hvor ofte skifter du tannkost og sengetøy?

Jeg har vært sååå sløv med tannkost,sikkert hver 3 mnd...? Vet egentlig ikke hva som anbefales...

Sengetøy prøver jeg bytte en gang i uka (søndag,hehe), men det forekommer at det går 2 uker også....Og hva anbefales der i grunn??

Hva med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg har ingen faste rutiner for sånt jeg. Skifter vel tannbørste annenhver måned kanskje, noen ganger oftere.

Sengetøy skifter jeg når jeg føler behov for det - det kan gå 2-3-4 uker mellom hver gang.

Nå på sommern er vi mye på hytta, da skifter jeg både sengetøy og tannbørste sjeldnere, siden det da blir mindre brukt her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter sengetøy ca hver 3. uke.

Er også litt sløv med å bytte ut tannbørsten, så det kan fort gå 3 måneder mellom hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når det er så varmt prøve jeg og få skifta sengetøy hver uke.

På vinteren går det fort 3 uker før det blir gjort.

Tannbørste er vel ca annenhver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbørsten blir skifta ut når den er "bustete" - altså altfor sjelden.

Sengetøy bytter jeg ca annenhver uke, oftere nå om sommeren siden jeg ofte er våt av svette om morgenen. (Også er det så deilig å legge seg i rent sengetøy som lukter av sommer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Sengetøy skiftes hver uke.Oftere om det er svært varmt eller vi har vært syke. Det er så deilig å legge seg i rent og nytt sengetøy!

Tannbørsten byttes omtrent en gang i mnd. Og det er det faktisk ungene som skal ha æren for. (Kan hende det er fordi det er gøy med nye farger/figurer, men når de maser hjelper i alle fall meg med å huske å kjøpe nye....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter tannbørste når tannkremen er tom, jeg. Da husker jeg på det.

Sengetøy byttes sånn ca hver tredje uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tannbørste for sjelden, den slites ikke -kanskje kjøper jeg for god kvalitet? ;) - og når den ikke er slitt, glemmer jeg det.

Jeg pleide å skifte sengetøy annenhver uke, men etter at jeg var plaget av husmiddallergi begynte jeg å skifte hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Jeg bytter tannbørste når tannkremen er tom, jeg. Da husker jeg på det.

Samme her. Sengetøy skiftes annenhver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbørsten blir skifta ut når den er "bustete" - altså altfor sjelden.

Sengetøy bytter jeg ca annenhver uke, oftere nå om sommeren siden jeg ofte er våt av svette om morgenen. (Også er det så deilig å legge seg i rent sengetøy som lukter av sommer...)

Samme her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Sengetøy skifter jeg annenhver uke, når jeg gidder. alt fra en uke etter, og en måned. hehe :rodme:

tannbørste, det er heller sjeldent. er bare tull å bytte ut tannbørster hver annenhver måned, da må dere virkelig børste tennene deres hardt! :overrasket:

har vel kanskje 3 tannbørster i året, kjøpte en rosa jordan-tannbørste for ikke så lenge siden, :) pluss at jeg har en elektrisk, så bytter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannbørste, det er heller sjeldent. er bare tull å bytte ut tannbørster hver annenhver måned, da må dere virkelig børste tennene deres hardt!  :overrasket:

Nei, jeg pusser ikke hardt, da ødelegger man tannkjøttet. Men jeg synes å bytte tannbørste ikke bare har med busten å gjøre, men selve hygienen. Den har tross alt vært i munnen og i kontakt med matrester og bakterier to ganger om dagen. Det er dessuten anbefalt å bytte ca hver 3 mnd, så da er ikke hver 2 mnd spesielt ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefalingen er jo å bytte tannkost hver 3. måned. 4 tannkoster i året.

Sånn ca det tror jeg at jeg har. Ikke noe rutine på det, bare nytter når jeg kommer på t det sikkert er på tide.

Bytter på senga... vel, ideelt sett annenhver uke, litt oftere på sommeren pga svette, men i praksis kan det nok bli litt lenger mellom særlig på vinteren. På sommeren sover jeg uasnett med bare et dyntrekk uten dyne inni (og dyna ved siden av meg med sistt eget dynetrekk, den trekker jeg over meg om jeg begynner å fryse i løpet av natta,) og da bytter jegu t det løse dynetrekket oftere enn jeg bytter sengetøy generlt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...