Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei alle sammen!

ut i fra dine erfaringer,hva bør man se på som "røde flagg" tidlig i forholdet?

FORTELL :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Mener du "røde flagg" som i at "dette er et forhold som ikke vil komme til å fungere særlig lenge"? Innlegget var litt vagt, men jeg forsøker likevel.

Da ville jeg sagt

- Man ler ikke av det samme.

- Man synes det oppstår pinlige situasjoner/pauser.

- Man kan ikke se for seg den andre som forelder (viktig!)

- Man ser ikke for seg den andre som turkamerat.

- Man synes egentlig innerst inne at den andre har mye uvaner, men-håper-de-kan-forandres-engang-i-fremtiden....(vel...!)

Var det slike ting du tenkte på? :kgblunk:

Gjest Gjest
Skrevet

At han er egoistisk som elsker. At han ikke rydder opp etter seg. At han er lidenskapelig opptatt av ting du synes er teit.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Mener du "røde flagg" som i at "dette er et forhold som ikke vil komme til å fungere særlig lenge"? Innlegget var litt vagt, men jeg forsøker likevel.

Da ville jeg sagt

- Man ler ikke av det samme.

- Man synes det oppstår pinlige situasjoner/pauser.

- Man kan ikke se for seg den andre som forelder (viktig!)

- Man ser ikke for seg den andre som turkamerat.

- Man synes egentlig innerst inne at den andre har mye uvaner, men-håper-de-kan-forandres-engang-i-fremtiden....(vel...!)

Var det slike ting du tenkte på?  :kgblunk:

ja,det var dette jeg tenkte på med "røde flagg" ja ;)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

* Episoder med ukontrollerbart og også umotivert sinne

* Overdreven rusbruk

* Grisete hjemme hos han eller henne

* Mye skittkasting på eks'en/ foreldre/ søsken/ venner

* Nakenbilder av eks'en på pc'en

* Nakenbilder av h*n selv på oppslagstavla/ mobilen/ Lek

Gjest Gjest
Skrevet

Enig i det som er kommet frem så langt. Synes også at det er viktig å kunne le sammen. Om ikke den humoristiske sansen er noenlunne den samme så blir det kjedelig. Jeg og min mann har veldig lik humor og ler mye sammen.

En venninne og hennes mann har helt ulik humor. Hun kommer med en morsom bemerkning og han tar henne dønn seriøst hver gang. Så blir det en diskusjon fordi han ikke forstår og så har vi det gående. "hva mente du med det"

Selv om hun elsker han så vet jeg at hun savner det å ha lik humor, noe hun hadde med de siste to hun var sammen med før sin mann.

Gjest Gjest
Skrevet

Man bør iallfall tenke seg om før man går inn i et forhold der:

.. man har helt ulik humor.

.. han eller hun er fryktelig og unødvendig sjalu. (Å kunne stole på hverandre er VIKTIG i et forhold)

.. man har helt ulikt verdisyn/livssyn

.. man er svært ulike på hvor ryddig og rent man ønsker å ha det i hjemmet

.. den nye flammen snakker mye om sin eks, og tydelig ikke er over han/henne. (Rebound.....)

Skrevet (endret)

Jeg bare lurer på en ting....Hva med dersom han fester sammen med kameratene 2 helger etter dere ble sammen og bruker dama som sjåfør..? Hvordan var det med dere i starten på forholdet? Er det ikke da man skal være så forelsket og ønske å være mest mulig sammen?

Spør bare av nysherrighet altså :)

Endret av *melis*
Gjest Gjest
Skrevet

Det viktigste er at en trives sammen (en må være ærlig med seg selv når en skal kjenne etter hvorvidt en liker fyren og faktisk trives sammen med ham). Konkrete ting som er bra/ikke bra er så individuelt at det blir vanskelig å si noe om det.

Så for meg er det ett rødt flagg:

At jeg ikke trives sammen med ham (inkluderer alt fra humor til rengjøringsterskel, fra utseende til hodninger og verdier).

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg bare lurer på en ting....Hva med dersom han fester sammen med kameratene 2 helger etter dere ble sammen og bruker dama som sjåfør..? Hvordan var det med dere i starten på forholdet? Er det ikke da man skal være så forelsket og ønske å være mest mulig sammen?

Spør bare av nysherrighet altså :)

Kommer helt an på hvordan dette ble gjort. Hendelsen i seg selv er vel ikke akkurat horribel om det er greit for begge to.... :ironi:

Skrevet
Kommer helt an på hvordan dette ble gjort. Hendelsen i seg selv er vel ikke akkurat horribel om det er greit for begge to.... :ironi:

Dersom begge to jobber og har en travel hverdag, er det ikke da sannsynlig at man vil være sammen i helgene og særlig så tidlig i forholdet?

Gjest Gjest
Skrevet
Dersom begge to jobber og har en travel hverdag, er det ikke da sannsynlig at man vil være sammen i helgene og særlig så tidlig i forholdet?

Jeg vil ikke si at forelskelsen kan trekkes i tvil fordi noen vil treffe venner innimellom også, selv om det er tidlig i forholdet. Så tidlig som du antyder, kan det jo tom. være avtalt før de elskende traff hverandre... Men jeg har gjort det samme, mange, mange ganger! Og jeg har vært dødelig forelsket mange, mange ganger ;)

At den andre er sjåfør, får vi regne med er frivillig. Om ikke er jo det ille, uansett om forholdet er ferskt eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen ganger vil man jo også ta et nytt forhold litt med ro, ikke klynge seg til hverandre hele tiden heller... Ellers kommer det litt an på livssituasjon, alder o.l, og om det fortsetter sånn over tid. Og om han tilbyr seg å gjøre liknende ting for henne.

Ellers enig i det meste her. Eller alt.

Sjalusi, aggresjon utenfor kontroll, mye dårlig humør og nedrakking eller drittslenging om "alt og alle", rusproblemer/stort forbruk av rusmidler, lite initiativ, vil låne penger av deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...