Gå til innhold

Stuffing i kalkun!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvilke stuffing bruker dere i kalkun?

Jeg synes kalkunen blir så saftig og god når jeg kutter epler og ananas i terninger og legger i kalkunen.

Og så må jeg ha hjemmelaget waldorfsalat....NAM!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalkunen ligger i ovnen nå, og jeg har laget den stuffingen som står i prior sitt hefte. Den består blandt annet av sopp, bacon og loffterninger. Har en kalkun på 7,5 kg, så jeg måtte lage dobbel porsjon for å få nok :)

Ellers blir kalkunen servert med to forskjellige sauser, waldorfsalat, sosisser og hjemmelaget potetmos. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sent, men jeg vil gjerne dele mine stuffing tips.

I vår fam er det mange "utlendinger "eller pers som er vokst opp i USA og vi lager derfor også den am/engelske varianten med stuffing som er brødfyll med mye smak. Jeg har faktisk ikke laget dette selv, og tar gjerne imot tips.

MEn den beste mener nå jeg er den jeg har lært av min mor "le chef" og tilpasset min gan. Hovedingrediensen er kjøttfarse, eller medisterdeig, (husker aldri hvem som er finest, bruk den fineste). Putter så i paprika, svisker, stekt bacon, salt pepper, cognac, gjerne nøtter, epler, chilli og sikkert en mengde annet jeg ikke kommer på. Blander så alt sammen i en boll og kjører det inn i kalkunen. Dette blir yummi. Når sausen så blir en sennepssaus med cognac så er det supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...