Gjest taia Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 når er det? og hvor stor sjanse er det egentlig for å bli gravid sånn ellers?
Scorpina Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Spørs jo hvordan syklus du har, men el er ca 14 dager før neste forventa mensen. Så hvis du VET at du f.eks skal få tante 1. september, (går ut fra 28 dagers syklus) da burde du heller bruke prevensjon (eller skippe sex hehe....)perioden 15.- 19. august.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Selv om det er riktig som ovenfor beskrevet, at EL inntrer ca 14 dager før neste mens, MÅ man være bevist på at sed-cellene faktisk kan leve 3 til 5 dager inne i deg, og faktisk nærmest "vente på" at egget skal løsne. Jeg ville derfor utvidet perioden, og brukt prevensjon fra en uke tidligere enn nevnt ovenfor. Da slipper du at det allerede befinner seg noen små "rakkere" der inne som slår til ett par dager etter at de ble sprøytet inn, når egget ditt løsner. Hvor lenge sed-cellene kan leve inne i deg varierer en del, men kommer an på "miljøet" i din skjede og livmor, og hvor "kompatibel" du og mannen er. Siste gang jeg ble gravid vet jeg med sikkerhet at det må ha skjedd med sed som hadde vært inne i meg en stund før egget løsnet. Den måneden hadde vi sex 10 og 12 dager etter siste mens første dag. Vet også at mine perioder aldri er kortere enn 28 dager. Så pass på! Håper dette innlegget ikke kommer for sent
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Du kan aldri være helt sikker hvis du ikke tester og styrer verre. Men fy fader så vanskelig det er å få det til hvis man først prøver å bli gravid...
liv Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Leste på nett i går (lege svar på doktoronline.no) at de ikke vet hvor lenge sedcellene lever men at det er funnet sedceller som har levd i 9 dager. Da selvsagt under optimale forhold.
Nelle Skrevet 27. juli 2006 #8 Skrevet 27. juli 2006 Den beste måten å forholde seg til sikre perioder på er å bruke Persona eller tilsvarende. Selv har jeg brukt Persona i mange år, og det funker helt supert. Enkelt forklart legger man inn første mensdag, og i dagene som kommer må man tisse på en liten pinne som Persona analyserer. Lyser det rødt er det ikke sikkert, lyser det grønt er det bare å knulle i vei. Vises et lite egg på displayet betyr det at man har eggløsning.
Gjest gjest 0 Skrevet 27. juli 2006 #9 Skrevet 27. juli 2006 Den beste måten å forholde seg til sikre perioder på er å bruke Persona eller tilsvarende. Selv har jeg brukt Persona i mange år, og det funker helt supert. Enkelt forklart legger man inn første mensdag, og i dagene som kommer må man tisse på en liten pinne som Persona analyserer. Lyser det rødt er det ikke sikkert, lyser det grønt er det bare å knulle i vei. Vises et lite egg på displayet betyr det at man har eggløsning. ← Hva koster en slik?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå