Gjest Neffi Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Fortell! Hvordan var ditt forrige bryllup? Hva var bra? Hva var mindre bra, eller rett og slett - dumt ? Hvorfor koste du deg?? Tips! Endret 26. juli 2006 av Neffi
Gjest Neffi Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Ingen som har opplevd noe negativt ....eller positivt? KOm ån!!
Lassie Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Det forrige bryllupet jeg var i, utenom mitt eget - så hadde brudeparet latt alle par sitte sammen bortsett fra brudens mor og hennes samboer. De hadde splittet dem. Det var utrolig dårlig gjort, og alle kunne se at brudens mor var svært såret og lei seg. Brudeparet beviste (nok en gang) at de ikke likte samboeren til brudens mor. Det var forferdelig å se på brudens mor hvor tungt hun tok dette.
Grace Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Hvis du har kaffegjester som skal komme utpå kvelden til et tidspunkt, sørg for at disse får servering om middagen skulle være forsinket.... Generellt er det veldig hyggelig for de å få en velkomstdrink også.. Men ta høyde for at forsinkelsen kan bli stor.... Kjedelig å vente 1,5 time uten noe servering... Gavebordet er ikke så spennende...
mowgli Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har ingenting negativt å fortelle om det siste bryllupet jeg var i Bryllupet var perfekt!! Vi hadde pause på 5-10 minutter mellom forrett - hovedrett 1 - hovedrett 2 - dessert, super måte å gjøre det på. De som ville kunne da ta en tur på toalettet/røykepause/strekke på bena uten å gå midt i en tale.... Da føltes det heller ikke som om vi satt "hur lenge som helst" til bords. Heldigvis var det ikke mange sanger ved bordet, det er det kjedeligste jeg vet.... men hver sin interresse.... Det var også en musiker der som var flink til å få med alle gjestene ut på dansegulvet. Alle storkoste seg - tiden gikk dessverre altfor fort.....
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Forrige bryllup jeg var i var kjempefint. Siden det var mange som ikke kjente hverandre, startet det kvelden før med grillfest for alle som ville være med. Alle single hadde også mulighet til å bo sammen i et eget, billig lokale, mens parene (og single som ønsket det, så klart) kunne bo på hotell el. Det var kjempemorsomt, supersosialt og smart gjort!
mowgli Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Jeg glemte noe... (kom på det når jeg leste innlegget fra Fraggel) : Sammenkomst kvelden før!!! Det hadde vi! Det var så mange venner av brudeparet som ikke kjente hverandre så vi ble bedt hjem til brudens foreldre kvelden før. Det var utrolig koselig!! Og da ble vi litt mer som "gamle kjente" dagen etter Endret 26. juli 2006 av mowgli
*Emma* Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Forrige bryllupet jeg var i var dødsenskjedelig... - par ble spilttet - middagen varte i evigheter - det var over 10 laaaaange og etterhvert ganske like taler.... GJESP!
Snippa Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Jeg har stort sett vært i koselige bryllup! Men enig i det som sies om servering av kaffegjester når middagen er veldig forsinka. Det er skikkelig kjedelig å sitte på andre sida av døra i gangen og vente i et par timer på at middagen skal bli ferdig...Tenk også over hvor mange man ber til middag i forhold til de man ber til kaffe. For meg spilte det ingen rolle at jeg kun var bedt til kaffe i det bryllupet, men jeg må innrømme at jeg syntes det var ganske unødvendig å be over 100 til middag og så ha SEKS bedt til kaffe. Vi måtte da også vente i ca 2 timer på forsinka middag, og fikk verken vått eller tørt. Det var kjedelig. Resten av bryllupet var bra Jeg må også innrømme at jeg ikke likte bar-serveringa i ett av bryllupene jeg har vært i. De hadde KUN hjemmebrent, i tillegg til øl. Jeg synes hjemmebrent er blodharry, og ville mye heller hatt mulighet for å kjøpe meg selv enn å få gratis hjemmebrent! Endret 26. juli 2006 av Snippa
mowgli Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Det demrer stadig nye ting ja... Vi ble også bedt til kaffe&kaker for noen år siden. De var 60 gjester og vi var 5 stk.! som ble bedt til kaffen.... Når vi kom var de ikke ferdige med å spise så vi satt i gangen og ventet. Etterpå fikk alle middagsgjestene 3 drikkebonger hver, unntatt vi 5... det ble litt dumt når disse bongene ble delt ut etter vi kom. "Her er 3 bonger til deg, du får ikke, du får ikke, og så var det 3 bonger til deg". I tillegg var det ett urdårlig stereanlegg med 1 cd! som rullet og gikk hele tiden... *grøss* ikke rart jeg hadde fortrengt det minnet der....
Woodnymph Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Wow, Mowgli har jo en skikkelig horror-historie! Jeg ville ikke be kaffegjester i det hele tatt - det blir for mye 1.rangs og 2.rangs for meg. Dessuten med gjester langveisfra og sen middag -neineinei. Jeg har vært i bryllup som har vært svært stilfylte og synes det er fint, så fremt ikke talerne gjentar seg selv og andre i det uendelige. Men middagen skal vare lenge. Synes det er kjedelig med folk som har spist opp maten i løpet av fem minutter. Jeg har også vært i langt mindre formelle bryllup, spom også har hatt sin sjarm. En ting jeg føler er at mange synes det er dumt å splitte par. Den har jeg problemer med å forstå. Så lenge man gjør sitt beste for å pare opp folk med noen man tror de passer sammen med, har jo tross alt gjestene også et ansvar for å ha det hyggelig selv - man kan jo ikke forvente å bare sitte å bli underholdt. Vi har mange utenlandske gjester og har anmodet alle talere om å holde seg til tre minutter, samt at de skal oversette talen i PP, slik at vi kan vise den på lerret simultant. Dette for å unngå at våre utenlandske venner skal kjede seg!
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 Mange er "avhengig av en kaffekopp etter middag. Så det å servere en kaffekopp til desserten er et must for de fleste kaffedrikkere! Ellers blir de i dårlig form av mangel på kaffe!
Marcia Skrevet 26. juli 2006 #14 Skrevet 26. juli 2006 Det mest negative jeg har opplevd var et bryllup hvor vi nesten ikke rakk å spise maten... Det var egentlig et flott bryllup, med en kokk som sto på tunet og grillet hel elg (eller noe sånt), og apetitten var følgelig på topp. Men de hadde alt for få servitører, slik at når de som satt nederst ved langbordene endelig fikk mat var brudeparet ferdig med å spise, og toastmasteren slapp til en taler. Så ble vi sittende og stirre lengselsfullt på maten under den uendelig lange talen. Når den endelig var ferdig rakk vi å spise to biter før neste taler slapp til, og sånn fortsatte det forsyne meg gjennom hele middagen. Så det jeg husker best fra et egentlig utrolig flott bryllup var lysten til å reise meg opp og rope: "Kan jeg ikke få spise ferdig snart??"
*Emma* Skrevet 26. juli 2006 #15 Skrevet 26. juli 2006 (endret) En ting jeg føler er at mange synes det er dumt å splitte par. Den har jeg problemer med å forstå. Så lenge man gjør sitt beste for å pare opp folk med noen man tror de passer sammen med, har jo tross alt gjestene også et ansvar for å ha det hyggelig selv - man kan jo ikke forvente å bare sitte å bli underholdt. ← Greit å splitte par hvis folk har noen å snakke med ja... Det bryllupet jeg var i var kusinen til sambo. Jeg kjente henne lite og de andre enda mindre....sambo ble plassert med sine to søstre ved siden av seg mens jeg (som ikke kjente noen) ble satt på andre siden av bordet sammen m vennene til brudgommen. Jeg hadde aldri møtt hverken han eller dem før.........de snakket sammen...jeg satt alene...og ja jeg kunne sikkert snakkat med dem men man føler seg jo riemlig left out da... Det synes jeg er dårlig.... Endret 26. juli 2006 av *Emma*
miss77 Skrevet 26. juli 2006 #16 Skrevet 26. juli 2006 Har egentlig bare vært i "vellykkede" bryllup. Om jeg skal påpeke noe, må det være at enkelte av talerne gjerne kunne ha holdt seg til de anbefalte 3-5 minuttene i stedet for 30 minutter. Er ikke nødvendigvis så interessant for gjestene å høre på 40 bardomshistorier om brudeparet. Om man har bar er det også en grei ting å ha en breefing med barpersonalet først (særlig om de er uerfarne), slik at man faktisk vet at de kan blande en 4-5 typer "vanlige" drinker. Om man bare setter frem drikkevarene til fri sjenking er det også kjekt om man har noen som etterfyller blandevann, øl og andre ting som står i kjøleren, slik at det ikke går tomt. Syns ellers de brudeparene jeg har vært gjester hos har vært veldig flinke til å matche bordplasseringen, slik at alle har noen å snakke med under middagen. Er jo rimelig viktig, siden den gjerne tar noen timer. Og forresten, om slekt og venner ikke er noen sangfugler, så kan man gjerne droppe velkomstsang ++ og heller ta ett par livate sanger på slutten av middagen om man absolutt må ha allsang. Da har gjestene fått litt innabords, og tør å synge. Har vært i ett par bryllup hvor allsangen har bestått i forsiktig mumling.
Daria Skrevet 26. juli 2006 #17 Skrevet 26. juli 2006 Nesten alle bruden kvinnelige slektninger holdt tale -og sa stort sett det samme... Bruden var litt oppgitt over at de ikke hadde klart å samordne seg litt... Angående dette å splitte par -var i et bryllup hvor de ikke splittet parene. Det satt 4 par på hvert bord, og var åpenbart lagt litt arbeid i at 2 og 2 par kjente hverandre. De av oss som ikke var del av et par ble bare samlet på et "restebord", med det resultatet at jeg ikke satt sammen med noen jeg kjente. Det var den minst festlige middagen jeg har vært i, og grunnen til at jeg er veldig for å splitte par...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå