kitekatt Skrevet 26. juli 2006 #1 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har veldig flokete hår, selv FØR jeg tok denne forbanna permanenten. Tidligere var håret mitt ganske glatt, men allikevel sykt flokete når jeg kom ut av dusjen. Bruker balsam og kur. Må gre det når det er vått, ellers legegr håret seg som store floker. Hvordan gjør dere dette her? Vet jo at man egentlig ikke skal gre vått hår.
Svart Katt Skrevet 26. juli 2006 #2 Skrevet 26. juli 2006 Jeg grer også bare håret når det er vått, men jeg har krøller, så jeg har vel i grunn ikke noen annen mulighet. Vet at det sliter på håret, men må man, så må man.
Gjest Elfrida Skrevet 26. juli 2006 #3 Skrevet 26. juli 2006 Jeg grer håret før jeg vasker det, og så er jeg forsiktig når jeg tørker det for å minske antall floker. Hender jeg klemmer inn en ertestor mengde kur eller balsam etter vasken.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Prøv å gre lett i gjennom håret med fingrene når det er vått!
lillesky Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Jeg prøvde den spraybalsamen for barn (gul flaske fra Natusan) og den var god! Ble mye lettere å gre håret.
Malama Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Jeg grer håret når det er vått, MED balsam i, og da går det greit. sliter kannskje på håret, men må da slite mer på det om jeg skal gre det når det er tørt? Tross alt, da SLITER jeg hår... (Jepp, krøller her også) Pluss at krøllene liksom "forsvinner" når jeg grer tørt hår, og medfører lettere "elektrisk" hår som står til alle kanter. Kan da umulig være bra for håret...
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Jeg grer det alltid når det er vått. Hvis ikke blir jeg seende ut som en stor busk på hodet. Så få det heller være om det sliter på håret. Er ganske snill med håret ellers da. Ingen farge, permanent eller denslags.
aline Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 det går jo an å kjøpe sånne bredtaggede kammer, vil tro det sliter MYE mindre å gre forsiktig igjennom håret for å gre ut floker med en stor, bredtagget kam en å gre igjennom med børste.
Gjest Elfrida Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Børsten kan gjøre stor forskjell altså - jeg har en for langt hår som jeg har kjøpt på Look Fantastic (men som det ser ut til at de ikke har lenger - men de har et utvalg børster), og den tar flokene uten at jeg trenger å slite av håret. Den gir deilig hodebunnsmassasje også! Vet ikke hva jeg gjorde uten. Jeg anbefaler å skaffe en skikkelig god børste. Når jeg grer håret før jeg går i dusjen blir det kjempestort og fluffy, men det gjør jo ikke noe. Hvis jeg grer håret mens det er vått blir minst halvparten av krøllene borte, og det har jeg ikke noe lyst til.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 Jeg grer håret før jeg vasker det, men ikke etterpå. Hvis jeg bruker balsam, får jeg ikke noe særlig floker. Håret mitt blir seende mer naturlig ut om jeg ikke grer det når det er vått (har krøller). Grer heller aldri håret hvir jeg ikke skal vaske det etterpå, fordi jeg blir da seende ut som en sau (men nå har jeg også sjelden floker). Men har hørt at håret er mer sårbart når det er i våt tilstand.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Bruker forøvrig afrokam, som jeg har kjøpt på Body Shop. Tror den sliter mindre på håret? Den har få og "brede" tagger.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Jeg har også et enormt flokete hår, og har sett meg pent nødt til å gre det når det er vått.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 Jeg grer håret mitt med børste når det er vått, selv om jeg ikke får floker nesten uansett hva jeg gjør. Frisørene har aldri sagt noe om at håret er slitt, heller tvert i mot: at jeg har sunt og friskt hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå