Gå til innhold

slutt på pillen og regelmessig mens

Anbefalte innlegg

Gjest Håper på svar
Skrevet

Hei!

Jeg sluttet på pillen den 20 november og hadde da en vanlig mens, nå skulle jeg hatt mensen igjen men den har ennå ikke kommet. I følge mine beregninger er den 6 dager forsent ute. Jeg vet at mensen kan være veldig ustabli etter at man har sluttet på pillen og lurer på når dere fikk tilbake en normal mens og eggløsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det varierer mye fra person til person. Men jeg gikk rett over i vanlig syklus på 28 dager når jeg sluttet på pillen. Har forstått at andre har lengre sykluser etter å ha lest her inne noen ganger.

Du ble vel ikke så mye klokere, men bedre klarer ikke jeg.

Skrevet

Dette varierer nok VELDIG fra person til person. Jeg sluttet på pillen i august. Fikk etter dette først en syklus på 36 dager så gikk det 33 dager, dermed trodde jeg at mensen alt hadde stabilisert seg, men den gang ei. Neste gang skulle det gå hele 63 dager før mensen kom. Er på dag 24 i dag og håper at det blir normalt denne mnd. Får jeg begynte på pillen hadde jeg vanligvis sykluser på et par å 30 dager.

Skrevet

Gikk rett over på "normal" syklus, dvs. merket ingen forskjell fra da jeg gikk på pillene. Men etter ca. 4-5 mnd begynte mens å komme med kortere og kortere intervall (fra 28 dager syklus helt ned i 20 dager). Så plutselig nå rett før jul var gleden stor, det kom ingen tidlig mens, ingen etter normal (28 dagers) syklus heller. Den kom dessverre til slutt, 1 uke etter det jeg maksimalt hadde ventet.

Faktisk tror jeg at dette var den første normale menstruasjonen jeg har hatt etter at jeg sluttet på pillene, at de andre fortsatt var påvirket av hormoner fra p-pillene (teori basert på smertenivået, hadde alltid svært mye smerter ved mens før jeg begynte på p-piller, men det har jeg ikke fått igjen før nå).

Dette varierer nok veldig fra person til person, du må rett og slett vente og se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...