Gjest matt... Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Min forrige arbeidsgiver betalte min ADSL-regning direkte, fakturaen var derfor adresert dit. Så sluttet jeg der og fylte ut Telenors skjema for adresseendring på nett. Det varte og rakk og jeg har ringt flere ganger. For to uker siden kom fakturaen med rett adresse på konvolutten, men feil adresse på fakturaen (en ikke-eksisterende adresse hvor de hadde fjernet firmanavn og gate og beholdt mitt navn og postnr/sted til tidligere arb.giver). Første faktura er fra mai. Neste er hele neste kvartal noe jeg ikke ønsker, men man måtte si fra at man ønsket månedsfakturaer i løpet av 14 dager etter mai-fakturaen og i og med at jeg ikke fikk denne fikk jeg heller ikke valget. Jeg ringte og ba dem sende en ny med korrekt adresse og korrekt beløp. Dette var visst veldig vanskelig og jeg ble satt over til fakturaavdelingen. De svarte ikke og jeg havnet hos en annen kundeservicearbeider. Denne mente tydeligvis det jeg ba om bare var tull og la på telefonen mitt i samtalen. Jeg sendte mail til Telenor hvor jeg påpekte slett kundebehandling og spurte igjen om faktura med korrekt adresse. Jeg har fortsatt ikke fått svar på denne mailen og lurer nå på hva jeg skal gjøre i og med jeg begynner å bli redd for inkasso, gebyrer med mer... Er det virkelig for mye forlangt å be om at faktura med riktig adresse? Hva gjør jeg videre: Lar være å betale og risikerer gebyr og inkasso, eller betaler fakturaene jeg har fått med feil adresse og feil beløp?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Dette er risikoen når du velger å være kunde hos telenor.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Dette er risikoen når du velger å være kunde hos telenor. ← Tro meg, jeg skal ALDRI ha noe kundeforhold til Telenor igjen! Men disse fakturaene må jo betales uansett...
Bobeline Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Min forrige arbeidsgiver betalte min ADSL-regning direkte, fakturaen var derfor adresert dit. Så sluttet jeg der og fylte ut Telenors skjema for adresseendring på nett. Det varte og rakk og jeg har ringt flere ganger. For to uker siden kom fakturaen med rett adresse på konvolutten, men feil adresse på fakturaen (en ikke-eksisterende adresse hvor de hadde fjernet firmanavn og gate og beholdt mitt navn og postnr/sted til tidligere arb.giver). Første faktura er fra mai. Neste er hele neste kvartal noe jeg ikke ønsker, men man måtte si fra at man ønsket månedsfakturaer i løpet av 14 dager etter mai-fakturaen og i og med at jeg ikke fikk denne fikk jeg heller ikke valget. Jeg ringte og ba dem sende en ny med korrekt adresse og korrekt beløp. Dette var visst veldig vanskelig og jeg ble satt over til fakturaavdelingen. De svarte ikke og jeg havnet hos en annen kundeservicearbeider. Denne mente tydeligvis det jeg ba om bare var tull og la på telefonen mitt i samtalen. Jeg sendte mail til Telenor hvor jeg påpekte slett kundebehandling og spurte igjen om faktura med korrekt adresse. Jeg har fortsatt ikke fått svar på denne mailen og lurer nå på hva jeg skal gjøre i og med jeg begynner å bli redd for inkasso, gebyrer med mer... Er det virkelig for mye forlangt å be om at faktura med riktig adresse? Hva gjør jeg videre: Lar være å betale og risikerer gebyr og inkasso, eller betaler fakturaene jeg har fått med feil adresse og feil beløp? ← Skriv en ny epost der du skriver at til tross for at du har sendt melding om dette før har du ikke fått svar. Beskriv problemet på nytt. Gi dem en svarfrist til å svare deg, for eksempel 14 dager, og at hvis denne ikke blir overholdt ser du deg nødt til å gå videre med saken (for eksempel til forbrukerombudet). Gjør det klart at faktura med feil adresse og feil beløp ikke blir betalt da feilen du tidligere har gitt tilbakemelding på ikke er rettet opp. Telenor sender ut kvittering på mottatt epost til epostadressen du gir som avsenderadresse. (kan også være lurt å skrive ut siden rett fra nettsiden, i tilfelle denne rutinen om å sende kopi til avsender er opphørt/endret) Spar på dette til saken har løst seg. Hvis den ikke blir løst, og du mottar påminnelsesnota og gebyr, eller inkassokrav, så send dokumentasjon (utskrift av epost som er sendt til Telenor) til inkassoselskapet eller Telenor. Hvis et inkassoselskap fortsatt sender ut krav, kan dette meldes til inkassoklagenemda (skjema fås ved henvendelse til blant andre kredittilsynet). Hos Telenor er det dessverre slik at det er forskjellige avdelinger i kundeservice, så det kan være om å gjøre å få tak i rett person (det er forskjellige avdelinger som svarer på epost, og de som svarer på brev). Når du har gjort Telenor oppmerksomme på feilen, har de ikke lov til å legge til ekstrautgifter for deg som forbruker på en tjenste som de har fakturert feil. Men dette må du kunne bevise ved å ta vare på all skriftlige informasjon som du sender selskapet. Endret 26. juli 2006 av Bobeline
Gjest matt... Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Takk skal du ha Bobeline! Jeg har tatt vare på kvitteringer på sendte e-poster og kopi av hva jeg skrev i disse. Har til og med fått et brev fra Telenor om at adressen er endret og at det vil bli fakturert månedlig - uten at det skjer!?! Ganske utrolig... Sender en mail til som du sier og kan selvfølgelig bruke forbrukerombudet/-rådet, at jeg ikke tenkte på det! Blir stressa av å ha utestående jeg, liker å ha orden på økonomien, men det er jo vanskelig når de som skal ha pengene ikke greier å lage en korrekt faktura....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå