magnhild Skrevet 31. desember 2002 #1 Skrevet 31. desember 2002 Hei! Noen som har noen greie oppskrifter på tovete ullsokker? Fryser sånn på beina... Har funnet noe på nettet, men har ikke funnet garn som passer enda... Noen som har eller vet så blir jeg veldig glad. magnhild
Gjest Hilde K S Skrevet 31. desember 2002 #2 Skrevet 31. desember 2002 Bruk vanlig ullgarn. Husk og strikk dem store nok. Lag grønnsåpevann og gni i vei ! Skyll godt og tørk og vips ( ikke akkurat da ) så har du et par labber.
magnhild Skrevet 1. januar 2003 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2003 Takk, men hva med pinnestr og garntype. Vanlig raggegarn? Strikker du rett/vrang eller glattstrikk? Har begynt, men de ser så utrolig store ut. Vi får se hva det blir ut av de! GODT NYTT ÅR FORESTEN! magnhild
Sirius Skrevet 2. januar 2003 #4 Skrevet 2. januar 2003 Hei Jeg har strikkeoppskrift på tova tøfler som jeg her sendt til deg. Håper du kan bruke den. Jeg har strikket mange par i mange farger. Et lite tips: Jeg vasket de kun en gang på 60 grader, og etter sentrifugering gikk jeg med de fuktge tøflene en god stund for at de skulle få riktig fasong. Du må bruke 100% ullgarn, raggegarn er ikke 100% ull og vil dermen ikke krympe nok. Lykke til!!
Kid-a Skrevet 2. januar 2003 #5 Skrevet 2. januar 2003 pt2-garn er ganske bra, tror jeg. Dersom du ikke ønsker trittykke sokker, lønner det seg å bruke tykke pinner og tynt garn. Husk å lage de store nok. Så putter du dem i vaskemaskinen (kjøp garn som tåler det, da tovinga blir jevnere av det) sammen med et par tennisballer og grønnsåpe. Ha et godt nyttår! Kid
1066 Skrevet 16. januar 2003 #6 Skrevet 16. januar 2003 Nå er det oppskrift på strikkede tovede sokker i det nye nummeret av KK.
Væren Skrevet 16. januar 2003 #7 Skrevet 16. januar 2003 Safirgarn fra Sparkjøp, dobbelt garn, koster 8,50 pr. nøste, billig og bra! Da kan du også strikke med to farger og få et melert resultat! Jeg har begynt på tovede "tøfler" i dag, tror oppskriften sto i Familiens juleutgave, men fikk den kopiert. Skikkelig stilige "nissetøfler" eller filttøfler, om du vil... Gleder meg til å se hvem i familien de passer til etter toving...
Gjest pulverheksa Skrevet 17. januar 2003 #8 Skrevet 17. januar 2003 Har nettopp strikket sirius sine tovete tøfler. i dobbelt safirgarn fra Spar kjøp og på tykke pinner. De ble skikkelig varme og gode. siden jeg strikket i dobbelt garn ble de tykke og stødige. Omtrent som blånisseluene. Anbefales. Skal kjøpe mer garn i dag sånn at jeg kan varme resten av familien også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå