Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har vert sammen med en type nå i et halvt år....og for en tid tilbake fant jeg et bilde av ei veeeldig vakker jente...utrolig pen....og jeg dør av sjaluusi....det er jo hans fortid, han hadde et elskerforhold til henne da....sa først at det var et tullebilde han hadde fått sendt på dataen av en kamerat.......og så kom det frem at han hadde hat et forhold til denne jenta.......jeg kommer ut av et forhold på 10 år....psykisk og fysisk voldelig forhold.....så jeg har ikke så mye selvtillit.....jeg har det veeeeldig vondt med min sjaulsi.....jeg blir ikke kvitt den...og veit ikke hva jeg skal gjøre med det.....vil ikke ha det sånn......og ja...man kan jo bare si at det er deg han er sammen med....men alikevel.....jeg skjønner det da.....på en måte vil jeg være verdens vakreste for han.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen løse, usammenhengende tanker fra min side...

Nå går det ikke klart frem av teksten hvorvidt han bevisst har beholdt bildet av henne eller om det bare har blitt liggende på datamaskinen hans. Hvis han bevisst sparer på det, så er det selvsagt dårlig gjort overfor deg.

Men har du sagt til ham det du skriver her? Altså at du er sjalu og at du synes det er upassende at han fortsatt har det bildet. Vet han om at du sliter med selvtilliten og har hatt et vanskelig forhold bak deg? Første regel må bli at du forteller ham ting - du kan ikke forvente at han skal lese tanker eller forstå subtile, kvinnelige hint (tro meg, dere kan være svært vanskelige å forstå når dere ikke sier ting rett ut).

Har du vurdert å snakke med en profesjonell? En psykolog eller fastlegen din? Siden du har hatt en vanskelig forhistorie, så kan det være du hadde hatt godt av å få pratet med en utenforstående om det. Og det er kun med tanke på din egen del (har ikke noe med bildet eller kjæresten din å gjøre).

Sjalusi har lettere for å komme når selvtilliten er lav. Jeg vet det tar lang tid å gjennomføre, men du bør sikte mot en forbedret selvtillit - igjen for din egen del. Men det er ikke nødvendigvis så lett å gjøre på egen hånd, så også her vil du nok ha nytte av innspill fra en profesjonell.

Kort sagt sier jeg vel bare at du bør snakke ut om problemene med kjæresten din (hvis du stoler på ham, selvfølgelig), og du bør bestille en time hos legen din slik at h*n kan vurdere situasjonen din og hjelpe deg ut av den "psykiske bølgedalen" du synes å være kommet inn i.

Lykke til, da :klem:

Endret av BlueEyes
Gjest Gjest
Skrevet

Hva så om dama er pen? Det betyr vel ikke at du er mindre pen for det? Utseendet spiller egentlig ikke så stor rolle for meg, dersom jenta har en fin personlighet. Dette er skikkelig klisjéaktig, men det er helt sant. Ei jente med personlig sjarm og utstråling danker lett ut ei modellpen jente som ikke har noe særlig annet å bidra med enn bare utseendet. Det er du som har fått ham. Ikke vær usikker, vær heller stolt over at det er deg han har valgt og ingen andre. Det tyder kanskje på at du har noe unikt ved deg som ingen andre har.

Gjest synseren
Skrevet
Har vert sammen med en type nå i et halvt år....og for en tid tilbake fant jeg et bilde av ei veeeldig vakker jente...utrolig pen....og jeg dør av sjaluusi....det er jo hans fortid, han hadde et elskerforhold til henne da....sa først at det var et tullebilde han hadde fått sendt på dataen av en kamerat.......og så kom det frem at han hadde hat et forhold til denne jenta.......jeg kommer ut av et forhold på 10 år....psykisk og fysisk voldelig forhold.....så jeg har ikke så mye selvtillit.....jeg har det veeeeldig vondt med min sjaulsi.....jeg blir ikke kvitt den...og veit ikke hva jeg skal gjøre med det.....vil ikke ha det sånn......og ja...man kan jo bare si at det er deg han er sammen med....men alikevel.....jeg skjønner det da.....på en måte vil jeg være verdens vakreste for han.....

Du er verdens vakreste for han! Kos deg!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis han bevisst sparer på det, så er det selvsagt dårlig gjort overfor deg.

Kvifor? Jeg har bilder av ekser og venner overalt og ingen kunne fått meg til å brenne eller kaste dem....Ikke slette de på datan heller!

Gjest gjest8
Skrevet

Kvifor? Jeg har bilder av ekser og venner overalt og ingen kunne fått meg til å brenne eller kaste dem....Ikke slette de på datan heller!

Jeg regner meg selv som lite sjalu, men jeg ville ikke likt at kjæresten min hadde bilder av ekser "overalt". En ting er å ha bilder av ekser i fotoalbum og esker, men jeg ser ikke noen grunn til å ha dem fremme.

Til TS: alle vil være den vakreste personen kjæresten har sett. Og sannsynligheten er stor for at han synes det om deg :)

Skrevet (endret)

Helt enig. Selv om det ble slutt mellom meg og jentene i min fortid, vil de alltid ha en spesiell plass i mitt hjerte. Men som gjest8 sier, jeg har de ikke liggende fremme. Ikke bare ville dette vært respektløst overfor min nåværende pike, men det ville også gjort det vanskeligere for meg å komme meg over mine ekser.

Endret av K.A.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...