Gjest Lizbet Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 HVordan skal jeg plassere mamma, pappa og mine to steforeldere på en så fredlig og praktisk måte som mulig?? Alle kommer greit overens, men mamma insisterer på at hun vil sitte ved siden av stefaren min.... Bordet vi skal sitte med er langt nok til at de kan sitte etter hverandre, men for meg blir det rart med pappa - stemor - stefar og så mamma i andre enden. Men det er kanskje den "fredligste" løsningen for min hodepine. Hva har andre med slike familieforhold gjort?? Samtidig - hvor vanlig er det at det ikke sitter noen ovenfor brudeparet? Jeg vil ha forloverene nære oss, men skjønner og prinsippet med at alle skal kunne se oss.... Bordsettingen blir slik at bordene blir stående i ring, ikke en vanlig hestesko - det er derfor dette blir litt rart...Men noen vil jo uansett måtte snu seg, eller hva??
liv Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Om dere skal ha bordene i en ring så må det være en åpning så noen kommer inn i midten da? Og da blir det jo en hestesko...
Elise_ Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Jeg kommer til å plassere vår moderne familie slik: Min stefar - mannens mor - min far - meg - mannen - min mor - mannens far - min stefar. Det går ikke opp sånn at alle har sin bordkavaler, men det sjiter jeg i. Har enda ikke tenkt over at alle bør se oss...
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Jeg kommer til å plassere vår moderne familie slik: Min stefar - mannens mor - min far - meg - mannen - min mor - mannens far - min stefar. ← Din stemor kanskje??
Montezuma Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Vi hadde våre foreldre ved siden av oss på hovedbordet. Våre foreldres partnere var plassert blant de andre gjestene, dog sammen med folk de kjente og kunne prate med. Min svigerfar prøvde seg med å insistere på at han skulle ha sin samboer til bords, men det kom han ikke langt med.....*litt bestemt brud* Vi hadde E-bord. Forloverne våre satt øverst på det midtre benet, altså ett nedenfor oss.
mowgli Skrevet 26. juli 2006 #6 Skrevet 26. juli 2006 Dette har vært et lite dilemma for oss også... heldigvis lenge til enda men: Vi skal ha U-bord og jeg tror vi kommer til å ha bordplasseringen slik fra venstre mot høyre: Stefar Mamma Pappa Brud (jeg) Brudgom Svigermor Svigerfar "Stemor" (hun er kjæreste med pappa men de bor ikke sammen)
Montezuma Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Dette har vært et lite dilemma for oss også... heldigvis lenge til enda men: Vi skal ha U-bord og jeg tror vi kommer til å ha bordplasseringen slik fra venstre mot høyre: Stefar Mamma Pappa Brud (jeg) Brudgom Svigermor Svigerfar "Stemor" (hun er kjæreste med pappa men de bor ikke sammen) ← Jeg glemte å si at vi har fire foreldre med hver sin partner, dvs si at løsningen her ville gjort at våre søsken og faddere ville havnet laaaangt unna oss. 8 "foreldre" er mye å plassere.....
Lassie Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Vi satt sånn (fra venstre mot høyre) Brudens stefar Brudens mor Brudens far Brud Brudgom Svigermor Svigerfar Hadde pappa også hatt kjæreste hadde jeg aldri splittet kun dem slik som Mowgli skriver på bordet. Jeg bare tenker på hva min far ville følt om jeg splittet han og hans kjæreste, mens mamma og hennes kjæreste fikk sitte sammen. Dessuten vet jeg at mamma hadde forstått det for at hun da måtte sitte litt lenger unna, tror ikke hun hadde gjort seg noe av det. Hadde det vært meg selv så vet jeg hvordan jeg hadde reagert, jeg ville sett på det som en demonstrasjon fra brudeparet om at de ikke likte denne kjæresten... Men jeg kjenner jo ikke deres familier, kan ikke si noe om hva de føler da - men jeg vet iallfall hva jeg ville følt, og iallfall mine foreldre ville følt det samme.
mowgli Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 8 foreldre ja.... da ble det straks mer vrient... Vi satt sånn (fra venstre mot høyre) Brudens stefar Brudens mor Brudens far Brud Brudgom Svigermor Svigerfar Hadde pappa også hatt kjæreste hadde jeg aldri splittet kun dem slik som Mowgli skriver på bordet. Jeg bare tenker på hva min far ville følt om jeg splittet han og hans kjæreste, mens mamma og hennes kjæreste fikk sitte sammen. Dessuten vet jeg at mamma hadde forstått det for at hun da måtte sitte litt lenger unna, tror ikke hun hadde gjort seg noe av det. Hadde det vært meg selv så vet jeg hvordan jeg hadde reagert, jeg ville sett på det som en demonstrasjon fra brudeparet om at de ikke likte denne kjæresten... Men jeg kjenner jo ikke deres familier, kan ikke si noe om hva de føler da - men jeg vet iallfall hva jeg ville følt, og iallfall mine foreldre ville følt det samme. ← Jeg skjønner hva du mener her Lassie, men mamma har vært gift med min stefar i 10 år. Pappa har vært sammen med sin kjæreste i ca. 1 år og de har ingen planer om å flytte sammen heller.... så jeg var litt i tvil hvor jeg skulle sette henne... Har ingenting i mot henne, men det har vært mange i rekken så jeg vet jo ikke om hun kommer i bryllupet en gang... (men det har ingenting i denne tråden å gjøre...)
Lassie Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 Okei, mowgli, skjønner hva du mener! Men jeg tror iallfall, om hun skulle komme i bryllupet - at det er lurt at du sier fra til din far og din "stemor" om dette, og forklarer, slik at de forstår. Bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite og skape store misforståelser og sårede mennesker.
Gjest lilletroll Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Vi hadde kantet hesteskoord, og på langenden satt fra venstre svigermor-pappa-jeg-min mann-mamma-svigerfar. De to nye partnerene til svigers satt med de andre gjestene, vel og merke ikke ved siden av hverandre.
Elise_ Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Din stemor kanskje?? ← Ja, der hadde det selvsagt sneket seg inn en feil, jeg har ikke to stefedre, men en stefar og en stemor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå