Gå til innhold

Hvor mye betalte dere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til dere som har renset brudekjolen deres, hvor mye måtte dere betale? Synes det var skrekkelig dyrt der jeg ringte og hørte i dag, så jeg tenkte jeg skulle høre med andre her for se om jeg kanskje kan finne noen som er litt billigere..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Jeg betalte kr 300 på Flekken renseri (Majorstuen)

Skrevet

600 (tror jeg) på et renseri i Vika.

Skrevet

Oj! Da har virkelig jeg funnet en av de dyreste, ja...

Jeg fikk beskjed om at det kostet fra 700kr og oppover, kom an på hvor stor kjolen var og hvor mye stoff det var, sa de!!

Da skal jeg nå jaggu heller sjekke ut priser i byen, ja, hvis ikke har jeg ikke råd til å rense den på leeenge enda.

Gjest Fruktkake
Skrevet (endret)

Jeg betalte 250 kr :)

(jeg benyttet meg av samme stedet jeg kjøpte brudekjolen, og tror det er grunnen til at det var så billig)

Endret av Fruktkake
Skrevet

Går det an? Kan jeg ringe der jeg kjøpte brudekjolen min og spørre om de kan sende inn på rens om jeg betaler?

Gjest Fruktkake
Skrevet
Går det an? Kan jeg ringe der jeg kjøpte brudekjolen min og spørre om de kan sende inn på rens om jeg betaler?

Det gikk fint an for meg iallfall. Det skader jo ikke å ringe for å høre :)

Skrevet

Oj, det var forskjell i priser.

Jeg fikk brudekjolen min stryki/dampa før bryllupet, det ga jeg vel 600 kr for, de sa det ville bli dobbel pris om den skulle renses.

Skrevet

Jeg betalte 820,- for min. En av de billige i Bergen. Ble VELDIG fornøyd med rensen! De fleste renseriene tar fra 800,- til 1000,- her.

Skrevet

Renseriet jeg brukte sa at prisen var avhengig av hva slags type brudekjole, om det var en enkel med lite pynt, eller om det var masse perler og slikt på. Kjolen min var forholdsvis enkel, men med to meter slep, så det var myyyye stoff. Så når du ringer rundt ville jeg forklart hva slags type brudekjole det er snakk om.

Skrevet

Takk for gode tips!

Skal ringe litt rundt og forhøre meg, jeg!

Skrevet

For rens betalte jeg 400,- på Ski.

De sa det var dyrere hvis den skulle strykes etterpå også. Men siden jeg vet den skal henge litt i skapet :) droppet jeg strykingen.

• 2 uker senere...
Skrevet
Oj, det var forskjell i priser.

Jeg fikk brudekjolen min stryki/dampa før bryllupet, det ga jeg vel 600 kr for, de sa det ville bli dobbel pris om den skulle renses.

Jeg kjøpte kjolen min brukt og da var den nyrenset. Tenkte at det var kanskje ikke nødvendig å rense den på nytt, siden den bare hadde hengt i skapet. Da jeg kom til renseriet for å spørre om jeg bare kunne dampe/stryke den, fikk jeg beskjed om at forskrift om hygiene tilsa at man ikke kunne dampe/stryke kjolen uten å rense/vaske den først (uansett hvor nyrenset den var).

Da betalte jeg 550kr for både rens og stryking (Stavanger)

(Eller vask da; for de fleste brudekjoler blir faktisk kjørt i vaskemasin fikk jeg vite... :forvirret: )

milla

Skrevet

Jeg vaset min i vaskemaskinen på fint ullprogram og med en liten skvett med Milo, jeg...

...men så sydde jeg kjolen min selv og kommer nok aldri til å kvitte meg med den, heller. Synes likevel det var greit å få vekk de største fotsporene... ;)

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min brukt og da vaska hun som hadde den i maskin. Det hadde den vært igjennom før og tålte det helt fint. Min har slep og maaaaange perler. men de sitter der enda. Gleder meg til å bruke den!!!

Skrevet

Jeg tør ikke ta sjansen på å vaske den i maskin, for jeg har planer om å selge den og det ville vært veldig dumt om den ble ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...