Gjest Gjest_sam_* Skrevet 26. juli 2006 #21 Skrevet 26. juli 2006 NB. HELE Debatten om HVEM som har skyld kan EGENTLIG se'es på som en PISSE KONKURANSE "JEG TISSER LENGER EN DEG DERFOR HAR JEG RETT". Kan Ikke Lederen der nede hele diskutere LØSNINGER isteden for og fordele SKYLD. da hadde det i det minste gått fremover der nede istenden for ay de bomber hverandre tilbake til 3'dje Beograd. mvh sam
K.A. Skrevet 26. juli 2006 #22 Skrevet 26. juli 2006 (endret) FAKTUM ER: Toraen, Gammle testamentet og KORANEN har MANGE LIKHETSTREKK. Jødene har INGEN NAVN på sin GUD ei har VI kristne. Muslimene kaller SIN GUD for Allah som igjen (som jeg forstår det betyr "den ene" eller med andre ord GUD ikke jensen eller hansen eller Øyvind altså IKKE et navn på guden. Jehovas vitner kaller jesus for Jehova vi (og Jehovas vitner) ber til JESUS. jesus er et NAVN Muhammed er et NAVN. VI som kristne har faktisk MER tilfelles med Muslimene ENN JØDENE vi tiber BEGGE en person som REPRESENTANT for GUD. Vi kaller Jesus for GUD's Sønn muslimene kaller Jesus OG Muhammed for PROFETER som BEGGE TALTE GUDS ORD). ← Jehova, eller Jahve, er faktisk Guds, og ikke Jesu navn. Og så er det ingen apostrof før genitivs S på norsk Endret 26. juli 2006 av K.A.
K.A. Skrevet 26. juli 2006 #23 Skrevet 26. juli 2006 NB. HELE Debatten om HVEM som har skyld kan EGENTLIG se'es på som en PISSE KONKURANSE "JEG TISSER LENGER EN DEG DERFOR HAR JEG RETT". Kan Ikke Lederen der nede hele diskutere LØSNINGER isteden for og fordele SKYLD. da hadde det i det minste gått fremover der nede istenden for ay de bomber hverandre tilbake til 3'dje Beograd. mvh sam ← Helt enig. Det har da ingen hensikt å krangle om hvem det var som sølte melk på gulvet. Faktum er at det er melk på gulvet, og den blir ikke friskere mens man står der og kjefter. Begge parter bør være voksne nok til å finne en løsning sammen. Hvilken rolle spiller det nå "hvem som begynte"?
punktom Skrevet 26. juli 2006 #24 Skrevet 26. juli 2006 Hang CapsLock seg opp? Så hvis noen forsøker å banke opp meg så har jeg tapt hvis jeg forsvarer meg mot angrepet? ← Ikke spill alt for dum, vær så snill. Hvis jeg banker deg opp, og du svarer med å drepe meg og ti andre, så har du tapt. Da er spiralen i gang. Dette er ingen situasjon hvor man handler i selvforsvar i frykt for sitt liv.
talin Skrevet 26. juli 2006 #25 Skrevet 26. juli 2006 Ikke spill alt for dum, vær så snill. Hvis jeg banker deg opp, og du svarer med å drepe meg og ti andre, så har du tapt. Da er spiralen i gang. Hey, de er ikke jeg som knytter påstanden til gjest opp i mot konflikten, jeg bare forsøker å peke ut et lite problem med påstanden til gjest.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #26 Skrevet 26. juli 2006 Ikke spill alt for dum, vær så snill. Hvis jeg banker deg opp, og du svarer med å drepe meg og ti andre, så har du tapt. Da er spiralen i gang. Dette er ingen situasjon hvor man handler i selvforsvar i frykt for sitt liv. ← Rest my case Talin. "Punktom has spoken" og NEI Caps lock hang seg ikke opp mer en de SAMME argumentene partene bruker for og drepe hverandre gjør. "melder seg inn i et kurs for Genetiv skrivning slik at jeg IKKE får mer kjeft for mine skrive egenskaper siden Disse tydeligvis overskygger Inholdet. Ellers beklages eventuel SkriveLEIF på det sterkeste." TRODDE Jehova ikke opprinnelig betydde GUDS SØNN.Men at Det var UTLEDET fra Jesus Jødiske/Hebraiske navn så vidt meg bekjent da (jeg kan jo ta feil jeg også ). "mulig jeg må friske opp hukommelsen min, Og melder meg derfor inn på et Hebraisk Slektsforskningskurs" Mvh sam "?"
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #27 Skrevet 26. juli 2006 Hey, de er ikke jeg som knytter påstanden til gjest opp i mot konflikten, jeg bare forsøker å peke ut et lite problem med påstanden til gjest. ← EHHHH talin. Jeg har Ikke kommet med så mange påstander "Per se" (hvis man tar bort alt svadaet om historebøkene Bibelen,Torae, koranen osv men der poengtere jeg at det er LØST sammensatte faktum (med moderasjoner vel og merke). Når de kommer til det VIKTIGE punktet så er det faktisk et ubestridelig, ugjendrivelig etc..... (gideer ikke skrive eller tenke ut en lang rekke med avanserte fremmedord) FAKTUM. les HELE innleget UTEN fordommer og forutintattheten du tilkjennegir her Prøv og lese det objektivt som om du Ikke hadde en mening FØR du leste det og prøv og se om du DA kan se hva det ubestridte Faktumet jeg skrev var. mvh sam "?"
Gjest Gjest_sam_* Skrevet 26. juli 2006 #28 Skrevet 26. juli 2006 Ellers/utover det talin les K.A innlegg hvor han er enig med meg (tiltross for at jeg fikk Skrivekurs på kjøpet da) mvh sam
talin Skrevet 26. juli 2006 #29 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Jeg har Ikke kommet med så mange påstander "Per se" (hvis man tar bort alt svadaet om historebøkene Bibelen,Torae, koranen osv men der poengtere jeg at det er LØST sammensatte faktum (med moderasjoner vel og merke). DET FINNES INGEN UNSKYLDNINGER FOR OG BRUKE VOLD.. HVIS MAN BRUKER VOLD FOR OG LØSE ET PROBLEM SÅ HAR MAN TAPT. SIDEN DET SOM KJENT AVLER VOLDSå hva var dette da? De høres definitiv ut som en påstand for min del. Så hva skal man gjøre når man blir møtt med naken aggresjon? Endret 26. juli 2006 av talin
punktom Skrevet 26. juli 2006 #30 Skrevet 26. juli 2006 Så hva var dette da? De høres definitiv ut som en påstand for min del. Så hva skal man gjøre når man blir møtt med naken aggresjon? ← Slutt med denne infantile kverruleringen. Gå ut og nyt været, og kom tilbake med litt mer vett. Ut fra tråden så er det da ikke så vanskelig å forstå hva det dreier seg om? Jeg skjønte dette fint.
Tule Skrevet 26. juli 2006 #31 Skrevet 26. juli 2006 Vel. JEG LIKER IKKE AT SITATER FRA MEG MISSBRUKES. Ingenting er tragisk i mitt første innlegg. DET ER ET FAKTUM. OG BEGGE SIDER ER SKYLD I DET. I det minste halvkastrerte rabiate tullinger som lar ANDRE uskyldige betale prisen for sin egen egoistiske, smålige potensfremmende MAKTBEGJÆR. Og DET på BEGGE sider av krigen. konflikten startet for MANGE TUSEN ÅR SIDEN der nede det er ikke noe nytt på det området. Opp gjennom historien så har det vært kriger/Konflikter i midtøsten så og si uavbrutt. Eneste som er av NYERE dato er at nå er det RELIGIØSE (ja RELIGIØSE) Personer og LEDERE som bruker RELIGION som et retorisk grunnlag for og RETTFERDIGJØRE OG UNSKYLDE sine synspunkt og HANDLINGER. FAKTUM ER: Toraen, Gammle testamentet og KORANEN har MANGE LIKHETSTREKK. Jødene har INGEN NAVN på sin GUD ei har VI kristne. Muslimene kaller SIN GUD for Allah som igjen (som jeg forstår det betyr "den ene" eller med andre ord GUD ikke jensen eller hansen eller Øyvind altså IKKE et navn på guden. Jehovas vitner kaller jesus for Jehova vi (og Jehovas vitner) ber til JESUS. jesus er et NAVN Muhammed er et NAVN. VI som kristne har faktisk MER tilfelles med Muslimene ENN JØDENE vi tiber BEGGE en person som REPRESENTANT for GUD. Vi kaller Jesus for GUD's Sønn muslimene kaller Jesus OG Muhammed for PROFETER som BEGGE TALTE GUDS ORD). (ovenstående punkt er Ikke helt rett men nært nok Gidder ikke sitte med en LANG utledning og vise til likhetstrekk Kjøp koranen på Norsk Og Toraen på norsk og sett dere Ned og sammenlign. NB viktigste punktet i ALLE TRE BØKENE er de 10 BUD som RETTNINGSLINJER for Livet (moralske rettningslinjer vel og merke)) Hva står vi igjen med da ???? Jo Noen IMPOTENTE Sadistiske J£@$ som bare får tenning når de kan lage livet like surt og j#"¤ som de selv har det pga sine fobier og mindreverdighets komplekser og mentalt forstyrrede hjerner og sitt SYKELIGE og INFANTILE (Infantil= Barnslige) maktbegjær som lever etter regelen "Kan ikke JEG få det som JEG vil så skal INGEN få NOENTING da setter jeg igang og bomber og dreper siden JEG er STOR TØFF og IKKE MINST EN LEDER". DET FINNES BARE EN SIDE OG VELGE OG DET ER DE USKYLDIGES SIDE: DET FINNES INGEN UNSKYLDNINGER FOR OG BRUKE VOLD.. HVIS MAN BRUKER VOLD FOR OG LØSE ET PROBLEM SÅ HAR MAN TAPT. SIDEN DET SOM KJENT AVLER VOLD (for de som ikke kjenner ordtaket: Vold Avler Vold). VOLD TILKJENNEGIR ENS EGEN UTILSTREKKELIGHET FOR OG SNAKKE OG DISKUTERE PÅ ET SAKLIG NIVÅ. Mvh sam "ens egen stolthet er den største hindringen til og lykkes" ← hei skriver under er helt enig hilsen
talin Skrevet 26. juli 2006 #32 Skrevet 26. juli 2006 Slutt med denne infantile kverruleringen. Gå ut og nyt været, og kom tilbake med litt mer vett. Så mann er kverulant når man peker ut et stort hull i argument rekken til gjest? Ut fra tråden så er det da ikke så vanskelig å forstå hva det dreier seg om? Jeg skjønte dette fint. Bra for deg, vi gratuler deg siden du har så mye "vett".
K.A. Skrevet 26. juli 2006 #33 Skrevet 26. juli 2006 Ellers/utover det talin les K.A innlegg hvor han er enig med meg (tiltross for at jeg fikk Skrivekurs på kjøpet da) mvh sam ← Det var da bare en liten apostrof på avveie, da. En filleting i grunnen, men akkurat når det gjelder den apostrofen i norsk bruk, er jeg ganske pedantisk :icon_razz:
Gjest vimse Skrevet 26. juli 2006 #34 Skrevet 26. juli 2006 Skal vi prøve å spore debatten inn igjen? vimse -mod-
Far til 2 Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #35 Skrevet 27. juli 2006 Jeg så i dag på NRK at Israel opererer med presse kontrol. Da den norske journalisten ble spurt direkte om han kunne skrive det han ville, klarte han ikke å svare og førte samtalen over på helt andre ting. Programlederen (og alle som så programmet) forstod straks at mannen ikke kunne snakke fritt og lot han avspore spørsmålet. Vi får håpe at han likevel ikke blir fratatt levebrødet sitt når han kommer tilbake til Israel. At Israel ikke klarer å kontrolere pressen i Libanon og Norge må være det store nederlaget som gjør at de klager til PFU. De har selv kjørt tilsvarende karikaturtegninger i Israelsk presse så de bør tåle egen medisin.
Frank Skrevet 27. juli 2006 #36 Skrevet 27. juli 2006 (endret) Israel driver en massiv PR kampanje mot utenlandsk presse etter egne 'feilbombinger'. Få sympatien tilbake dit hvor den hører hjemme! (Hørte jeg noen jamre 2. verdenskrig?) Endret 27. juli 2006 av Frank
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå