Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Israel føler seg tydligvis ikke vel når pressen ikke skriver det Israel vil de skal skrive. Godt Norge er et så rikt land at pressen ikke behøver å ta imot bestikkelser.

Men Israelerene liker tydligvis heller ikke karikaturtegninger av de polititiske lederenes handlemåter.

Israel klager Dagbladet inn til PFU.

Kansje de bør gå bort fra sine egne handlemåter, som dessverre minner alfor mye om Nazistene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kansje de bør gå bort fra sine egne handlemåter, som dessverre minner alfor mye om Nazistene.

Godwins regel, du taper debatten. Linky

Skrevet

Godwins regel, du taper debatten. Linky

Israels ambassadør startet slutten av debatten.

Skrevet
Israels ambassadør startet slutten av debatten.

Så samt de ikke er Israels ambassadør som bruker nicket F2F, så er det personen bak F2F som taper.

Skrevet

Så samt de ikke er Israels ambassadør som bruker nicket F2F, så er det personen bak F2F som taper.

En debatt rundt ambassadørens utspill døde allerede her:

- Karikaturen sammenligner Israels behandling av palestinere med nazistenes behandling av jøder under 2. verdenskrig. Den vitner om uvitenhet om nazistenes masseutryddelse av det jødiske folk, og jeg finner den totalt uakseptabel, skriver Shomrat i klagen.
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg unner Israel en bedre ambassadør enn den nåværende, de har et stort nok imageproblem om det ikke skal ødelegges ytterligere av overivrige diplomater i blodtåke.

Skrevet
En debatt rundt ambassadørens utspill døde allerede her:

Har vi ord på personer som forsøker å vekke døde tråder tilbake til live på dette forumet da?

Skrevet

Innspillet fra Dagbladet forteller i det minste at det er fler som ser det samme som meg. Det forteller også at Israelske myndigheter lukker øynene for deres egen handlemåte.

Og til slutt, helt seriøst fra min side uten spissformuleringer:

a)

Ser ikke talin og andre kristne/jøder at den Israelske regjeringen med sin handlemåte utsetter andre folk for umenskelige lidelser ?

b)

Mener talin og de andre kristne/jøder at bibelen aksepterer at en skal utsette andre for denne typen lidelser ?

Skrevet
a)

Ser ikke talin og andre kristne/jøder at den Israelske regjeringen med sin handlemåte utsetter andre folk for umenskelige lidelser ?

Vell en kan si akkurat de samme om Hizbolla, Syria og Iran. Dette trekløveret er det som har brakt all denne lidelsen ned over de Libanesiske folket. Hadde ikke Hizbolla angrepet Israel så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen nå.

b)

Mener talin og de andre kristne/jøder at bibelen aksepterer at en skal utsette andre for denne typen lidelser ?

Har jeg noen sine argumenter ut ifra den boken?

Skrevet

Jeg må tilstå at jeg er utrolig skremt over Talin og de andre som forsvarer Israels renskning av alternative religioner i området.

Under 2.verdenskrig klarte Hitler å få folk flest til å tro at "de andre" var slemme, tok jobbene deres og hadde en religion som motarbeidet den hardt arbeidende gjennomsnittstysker. Det tyske folket ble mer eller mindre hjernevasket og ble sentral e i Hitlers plan om etnisk rensking.

For kort tid siden fikk en lærer i USA sparken fordi han spilte lydbåndopptak av Hitler og Bush for en skoleklasse. Klassen klarte ikke å høre forskjell på retorikken, ei heller tonefallet. Han fikk senere jobben tilbake fordi han ikke hadde gjort noe ulovlig. Men denne sanne historien taler for seg selv.

Begge disse overnevnte eksemplene viser at det går ann å hjernevaske et folk i så stor grad at de ikke lenger kan tenke selv. Jeg håper virkelig at Talin og andre av"Israels venner" snart setter seg ned og tenker over argumentasjonen og viser litt sunn skepsis ovenfor det som blir sagt fra myndighetenes side. Hvis ikke kan de få en ekstrem "hangover" den dagen de våkner og innser realitetene. Kansje ikke gud er så glad for denne renskingen som de tror likevel.

Skrevet
Jeg må tilstå at jeg er utrolig skremt over Talin og de andre som forsvarer Israels renskning av alternative religioner i området.

Igjen har du noen beviser for denne såkalte utrenskningen? Har du en komplett oversikt over religionen til de avdøde Libanesere som klart beviser at de er bare muslimer som er blitt drept i Libanon.

Skrevet
Jeg håper virkelig at Talin og andre av"Israels venner" snart setter seg ned og tenker over argumentasjonen og viser litt sunn skepsis ovenfor det som blir sagt fra myndighetenes side.

Så det er bare din side som sitter på den hele og fulle sanhet?

Skrevet
Så det er bare din side som sitter på den hele og fulle sanhet?

Ingen av dere sitter på noen sannhet.

Skrevet

Begge sidene ( Israel og Hizbolla ) har da sitt å svare for nå. Men det er snedig at man ikke kan kritisere Israel for deres handlinger. Hvor lenge skal de få bruke den dårlige samvittigheten fra andre verdenskrig og holocost?

Jeg hører stadig folk si at man må støtte Israel med tanke på hva det folket har gjennomgått.

Ja visst har de lidd, men det legetimerer ikke deres handlinger i dag. Det er ikke i hovedsak Hizbolla som lider under de Israelske angrepene, det er den Libanesiske sivilbefolkningen!

:forvirret:

Skrevet
Ingen av dere sitter på noen sannhet.

Vell, jeg for min del har ikke påsatt att mine ord er sannheten, jeg har bare forsøkt å få F2F noe nærmere jorden der resten utav menneskeheten befinner seg.

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Alle ovenforstående innlegg er FEIL. (Stort Sett da Enkelte unntak er det men de er basert på Andre Innlegg av den/De som har skrevet inlegg her kos dere med og finne ut HVEM av dere det Gjelder)

Det FINNES EN sannhet og den er UDISKUTABEL )og Alle som ikke er ENIGE i den er fyll med PEANØTTSMØR mellom Øra).

Sannheten er ENKEL OG GREI.

USKYLDIGE voksne og BARN DØR på BEGGE sidene av grensen.

Rabiate EKSTREMISTER på BEGGE sidene av grensen er ANSVARLIGE for dette.

DAGLIG vokser barn på BEGGE sidene opp med inntrykk av HAT og VOLD.

Disse inntrykkene preger barna i en slik grad at de IKKE klarer og SE andre sider med livet sitt. og blir dypt TRAUMATISERT som en følge av dette.

PROPAGANDA brukes av BEGGE sider av og til lykkes den ene siden bedre enn den andre andre ganger er det andre veien.

RETORIKKEN er LIK på BEGGE sider bare motsatt rettet.

BEGGE sider stiller (Når alt kommer til alt) ganske LIKT. Den ene parten har et nærmest ubegrenset våpenlager. Den andre en nesten Ubegrenset tilgang til hjernevaskede offer som følge av retorikk og DAGLIGE opplevelser med vold, Bombing osv....

Slik kunne jeg fortsatt i det uendelige men igjen det finnes kun EN sannhet.

Og det er sannheten om at voksne og BARN LIDER på BEGGE SIDER.

mvh

sam

"Et barn som vokser opp i frykt lærer og hate. Et barn som vokser opp i trygghet lærer toleranse og kjærlighet. Hvordan vil du at DINE barn skal vokse opp?"

Skrevet
Slik kunne jeg fortsatt i det uendelige men igjen det finnes kun EN sannhet.

Og det er sannheten om at voksne og BARN LIDER på BEGGE SIDER.

mvh

sam

Nettopp derfor er det så tragisk at Israel i tiden umiddelbart før krigen startet, nektet å snakke med de folkevalgte i Palestina. Uten samtaler ingen fred.

NÅ kan imidlertid Israel VURDERE en fredsstyrke. Men for dem var det viktig å første drepe hundrevis av sivile.

Krigen i Gaza er nå nesten glemt av pressen. Det drepes det Palestinere daglig uten samme reaksjoner. Kansje dette var målet for bombardementet av Libanon.

Skrevet
Nettopp derfor er det så tragisk at Israel i tiden umiddelbart før krigen startet, nektet å snakke med de folkevalgte i Palestina. Uten samtaler ingen fred.

Samtaler krever da to parter som er villige til å høre på hverandre, noe som Hamas ikke er villig til. En kan da ikke si att man er villig til å høre på motparten når man har et charter som krever motstanderens utslettelse.

NÅ kan imidlertid Israel VURDERE en fredsstyrke. Men for dem var det viktig å første drepe hundrevis av sivile.

Målet for operasjonen i Libanon er ikke å drepe flest mulig, da hadde vi vært ferdig med denne konflikten for lenge siden. Målet er å fjerne Hizbolla ifra sør Libanon.

Krigen i Gaza er nå nesten glemt av pressen. Det drepes det Palestinere daglig uten samme reaksjoner. Kansje dette var målet for bombardementet av Libanon.

Så de starter en enda større konflikt for å lede vekke oppmerksomheten på en liten konflikt som nesten ingen bryr seg om lenger.

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Vel.

JEG LIKER IKKE AT SITATER FRA MEG MISSBRUKES. :(

Ingenting er tragisk i mitt første innlegg.

DET ER ET FAKTUM. OG BEGGE SIDER ER SKYLD I DET.

I det minste halvkastrerte rabiate tullinger som lar ANDRE uskyldige betale prisen for sin egen egoistiske, smålige potensfremmende MAKTBEGJÆR. Og DET på BEGGE sider av krigen. konflikten startet for MANGE TUSEN ÅR SIDEN der nede det er ikke noe nytt på det området.

Opp gjennom historien så har det vært kriger/Konflikter i midtøsten så og si uavbrutt.

Eneste som er av NYERE dato er at nå er det RELIGIØSE (ja RELIGIØSE) Personer og LEDERE som bruker RELIGION som et retorisk grunnlag for og RETTFERDIGJØRE OG UNSKYLDE sine synspunkt og HANDLINGER.

FAKTUM ER:

Toraen, Gammle testamentet og KORANEN har MANGE LIKHETSTREKK.

Jødene har INGEN NAVN på sin GUD ei har VI kristne.

Muslimene kaller SIN GUD for Allah som igjen (som jeg forstår det betyr "den ene" eller med andre ord GUD ikke jensen eller hansen eller Øyvind altså IKKE et navn på guden. Jehovas vitner kaller jesus for Jehova vi (og Jehovas vitner) ber til JESUS. jesus er et NAVN Muhammed er et NAVN. VI som kristne har faktisk MER tilfelles med Muslimene ENN JØDENE vi tiber BEGGE en person som REPRESENTANT for GUD. Vi kaller Jesus for GUD's Sønn muslimene kaller Jesus OG Muhammed for PROFETER som BEGGE TALTE GUDS ORD).

(ovenstående punkt er Ikke helt rett men nært nok Gidder ikke sitte med en LANG utledning og vise til likhetstrekk Kjøp koranen på Norsk Og Toraen på norsk og sett dere Ned og sammenlign. NB viktigste punktet i ALLE TRE BØKENE er de 10 BUD som RETTNINGSLINJER for Livet (moralske rettningslinjer vel og merke))

Hva står vi igjen med da ????

Jo Noen IMPOTENTE Sadistiske J£@$ som bare får tenning når de kan lage livet like surt og j#"¤ som de selv har det pga sine fobier og mindreverdighets komplekser og mentalt forstyrrede hjerner og sitt SYKELIGE og INFANTILE (Infantil= Barnslige) maktbegjær som lever etter regelen "Kan ikke JEG få det som JEG vil så skal INGEN få NOENTING da setter jeg igang og bomber og dreper siden JEG er STOR TØFF og IKKE MINST EN LEDER".

DET FINNES BARE EN SIDE OG VELGE OG DET ER DE USKYLDIGES SIDE:

DET FINNES INGEN UNSKYLDNINGER FOR OG BRUKE VOLD..

HVIS MAN BRUKER VOLD FOR OG LØSE ET PROBLEM SÅ HAR MAN TAPT. SIDEN DET SOM KJENT AVLER VOLD (for de som ikke kjenner ordtaket: Vold Avler Vold).

VOLD TILKJENNEGIR ENS EGEN UTILSTREKKELIGHET FOR OG SNAKKE OG DISKUTERE PÅ ET SAKLIG NIVÅ.

Mvh

sam

"ens egen stolthet er den største hindringen til og lykkes"

Skrevet
DET FINNES INGEN UNSKYLDNINGER FOR OG BRUKE VOLD..

HVIS MAN BRUKER VOLD FOR OG LØSE ET PROBLEM SÅ HAR MAN TAPT. SIDEN DET SOM KJENT AVLER VOLD (for de som ikke kjenner ordtaket: Vold Avler Vold).

Hang CapsLock seg opp? Så hvis noen forsøker å banke opp meg så har jeg tapt hvis jeg forsvarer meg mot angrepet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...