Gjest jobbsilje Skrevet 25. juli 2006 #1 Del Skrevet 25. juli 2006 Var på jobbintervju idag, eller det var kanskje heller en samtale. Det virket som de var mest opptatt av å fortelle om jobben og firmaet i tillegg til å høre hvordan jeg var som person. Samtalen varte i en og en halv time, men jeg glemte en vesentlig ting; å høre hva som vil skje videre! De sa ingenting om at de skulle gi meg beskjed om jeg var aktuell videre. Og da jeg lurte på om de ville ha referanser/attester så ville de ikke ha det i denne omgang. Er jeg i det hele tatt aktuell? Irriterer meg at jeg ikke spurte hvor mange andre som var innkalt til intervju (søknadsfristen er ikke ute enda) og når jeg eventuelt fikk vite noe videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eldie Skrevet 25. juli 2006 #2 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er vanlig å si litt om prosessen videre, men det kan tenkes de glemte det i farten. Samtidig skal man alltid gi informasjon i etterkant av intervjuet, så du vil garantert få beskjed om du er videre elller ikke om en liten stund (med mindre de er mindre profesjonelle da!). Det at de ikke sa noe om videre gang, trenger ikke bety at du ikke er aktuell! Jeg vil likevel råde deg til å kontakte dem igjen og spørre om når du får tilbakemelding på den videre prosessen - feks på slutten av denne uken, eller starten av neste. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. juli 2006 #3 Del Skrevet 26. juli 2006 Tusen takk for svar, da har jeg i det minste et håp Og det er godt nok det Fikk følelsen av at vi fikk god kontakt, og det gikk litt kjapt på slutten siden de faktisk ikke la merke til at klokken var så mange som den faktisk var. Så jeg glemte helt å spørre om gangen videre, siden jeg tenkte de ville ta seg en lunsjpause. (Det er mitt første ordentlige intervju, så jeg er ganske usikker på hva som er vanlig.) Men det var hyggelige folk, og det er en plass jeg svært gjerne kunne tenkt meg å arbeide. Takk for ditt svar, godt å ha et lite håp om ikke mer Får kanskje sende en mail i begynnelsen av neste uke. Ha en fortsatt god sommer, Eldie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maa Skrevet 26. juli 2006 #4 Del Skrevet 26. juli 2006 Enig i det Eldie skriver. Ville dessuten tatt det som et godt tegn å bli innkalt til intervju/ smtale allerede før søknadsfristen. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eldie Skrevet 26. juli 2006 #5 Del Skrevet 26. juli 2006 Så hyggelig at det gå deg håp og litt ro da Mulig jeg bare er litt gammeldags, men jeg ville faktisk ringt istedet for å sende mail. Dersom dere fikk en god tone i intervjuet, kan du forsterke det med å ringe. Det er gjerne litt mer personlig og dersom den lille samtalen deres blir hyggelig, så vil de også "huske" mye mer av den kontakten dere fikk på intervjuet. Samtidig kan det jo tenkes at de har mye å gjøre - så dersom du ikke får tak i vedkommende , så sender du en mail og så kan du heller henvise til at du har forsøkt å få tak i dem. Dersom det er flere interessante kandidater i prosessen, så kan en samtale forsterke den gode kontakten dere fikk. Det er nå i hvertfall min erfaring som rekrutterer da God sommer til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 26. juli 2006 #6 Del Skrevet 26. juli 2006 Ja, eller du kan sende en mail og så ringe. Og dersom du ikke hører noe så kan du ringe igjen. Ikke sånn at du maser og irriterer da, men bare vær klar på å vise at dette her er noe du virkelig, virkelig vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter igjen Skrevet 27. juli 2006 #7 Del Skrevet 27. juli 2006 Så kjekt å få oppmuntrende svar (selv om jeg vet at det ikke er noen garanti for at jeg faktisk får flere intervju i dette firmaet). Men jeg er så redd for at jeg skal virke masete dersom jeg ringer dem, og at jeg skal si noe feil som gjør at jeg blir helt uaktuell..Jeg får vurdere om jeg skal kontakte de i morgen eller på mandag. Tusen takk for gode råd og svar Sånt er alltid greit å ta med seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 27. juli 2006 #8 Del Skrevet 27. juli 2006 Det er ofte vanlig at det tar et par uker før de tar en avgjørelse? Jeg ville drøyd et par uker før jeg ringte og spurte hvordan jeg lå an. Men det er meg da. Tror ikke du gir noe dårligere inntrykk dersom du ringer og spør. Viser bare at du virkelig er interessert i jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå