Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Hei! Jeg driver og ser på en leilighet på Skullerud, men vet absolutt ikke noen ting om dette området! Er det ett barnevennlig område? Er det mye støy fra E6'en, er det mye innvandring der? (Jeg vil bare understreke at jeg IKKE er rasist, men det har faktisk noe å si for hvor jeg vil bo) og hva er ditt inntrykk av området? Håper på hjelp her, MVH xx
Gjest Lea Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Skullerud er relativt rolig. Det er lite butikker o.l. i nærområdet, men det går både buss og bane ganske ofte. Om det er støy fra veien kommer an på hvordan beliggenheten på leiligheten er, men generelt er det ikke mye støy der.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 På Skullerud kan du få blokk, enebolig, rekkehus, kjedet enebolig, lite hus, stort hus, liten leilighet, stor leilighet...... Noen steder er tettheten av innvandrere større enn andre steder.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #4 Skrevet 26. juli 2006 Skullerud er relativt rolig. Det er lite butikker o.l. i nærområdet, men det går både buss og bane ganske ofte. Om det er støy fra veien kommer an på hvordan beliggenheten på leiligheten er, men generelt er det ikke mye støy der. ← Det er jo ikke langt til mortensrudsenteret som er relativt stort. Og manglerudsenteret ligger på strekningen inn til sentrum. Det flotteste med skullerudområdet er jo nærheten til østmarka synes jeg E6 kjører forbi skullerud, men et godt stykke unna boligfeltet. Så vil ikke si den er til noe sjenanse. Tvert imot gjør jo denne innfartsåren at bilistene ikke kjører gjennom boligfeltet på vei inn til sentrum. Ang hvor mange innvandrere er jeg litt usikker. Jeg har inntrykk av at tettheten ikke er så stor som andre bydeler på østkanten. Det er en del nybygg på skullerud/mortensrud og det gjør jo prisene litt høyere enn ellers på østkanten. Hvis man skal ha barn synes jeg det er relevant å se på innvandrertettheten: jeg ville ikke ønsket at barna mine skulle vokse opp i et område på verken 0% innvandrere eller 90%. Synes det er flott for barna å bli kjent med andre innvandrerbarn, og derfor er vestkanten uaktuelt pga der er det ikke mange med annen hudfarge. Men å la barnet gå i en klasse med 90% innvandrerbarn synes jeg også blir feil. Synd det er så stort skille i Oslo mtp hvor innvandrerne bosetter seg, har jo blitt litt enten eller.
Gjest Gjest_FlyAwy_* Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Rekkehusene på Skullerud er utrolig koslige, og det er veldig barnevennlig der. Det er høyere andel barn med fremmedkulturell bakgrunn der sammenliknet med Abildsø (som er rett ved siden av). Et pluss er jo at det er gangavstand inn til marka!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2006 #6 Skrevet 27. juli 2006 Blir vel stemplet som rasist nå, men det med innvandrertetthet er nokså viktig for meg når jeg kjøper ny bolig. Særlig dersom jeg skal bo i blokk/rekkehus. Mange innvandrere har et høyt lydnivå/mange på besøk/barn som aldri legger seg og er ute og bråker til alle døgnets tider osv og dette er ting som kan gjøre det uutholdelig å være nærmeste nabo. Og man kan jo ikke klage, hva skal man si; man blir jo bare stemplet som rasist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå