Sun Mei Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Si meg; forteller ikke dere deres barn at andres postkasser er forbudt å gå i? I dag stod en guttunge med neven i postkassen og sa han skulle sjekke posten. Hvorpå mannen min sier at det vil han helst sjekke selv, for det er vår post. Gutten kunne bare sjekke sin egen postkasse, sa gubben. Da sier gutten at dettte har han gjort mange ganger før. Vi har felles postkassestativ med halve gaten her og har vurdert hengelås. Siden ingen andre hadde det så fant vi ut at det så dumt at vi skulle ha det, men i morgen den dag kjøper jeg hengelås.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 fingra i DIN postkasse?? :klø: Det hadde ikke jeg heller likt.....
Sun Mei Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2006 Jepp, og han hadde gjort det mange ganger før. Og han er sikkert ikke den eneste. Uheldigvis har vi vår postkasse på den nederste raden som barna når. Hva om post forsvinner da??? Nei, jeg skal kjøpe hengelås i morgen den dag.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 det hadde jeg også gjort. For du kan ikke flytte kassen...?
Gjest BagLady Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Jeg hadde sagt ifra til foreldrene også jeg
Sun Mei Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2006 Jeg hadde sagt ifra til foreldrene også jeg ← Ja, hadde han bare kjent igjen ungen så slik at vi visste hvem som var foreldrene
Gjest Bellatrix Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 Kjøpe hengelås. Barn (eller noen andre) har ingen rett til å sjekke andre post uten videre.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2006 #9 Skrevet 25. juli 2006 Men med hengelås er det fare for at bokpakker og den slags må hentes på et postkontor da...
Sun Mei Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. juli 2006 Ingen fare når det gjelder bokpakker, for det får ikke vi
Spoven Skrevet 25. juli 2006 #11 Skrevet 25. juli 2006 Kjøp hengelås omgående, du, og om folk spør hvorfor så er det jo bare å fortelle grunnen. Innholdet i postkasser er noe som absolutt ingen andre enn eierne har noe med. Synes egentlig det er rart at ikke alle har hengelås, for det fins mange frekke folk...
Spoven Skrevet 25. juli 2006 #12 Skrevet 25. juli 2006 Og jo, mine barn vet at det er absolutt ikke er lov å røre/kikke i, hverken postkasser eller andres skap og skuffer!
Azi Skrevet 25. juli 2006 #13 Skrevet 25. juli 2006 Ja få dere hengelås. Og fortell til foreldrene til denne gutten hva han driver med. Hva om viktige post forsvinne på den måten?
Sun Mei Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 25. juli 2006 Ja, det er jo dumt om regninger og viktige brev forsvinner
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #15 Skrevet 25. juli 2006 Ja, det er jo dumt om regninger og viktige brev forsvinner ← Dere får si det til gutten at hvis han rører regningene, så får han værsegod betale dem også Sorry, klarte ikke å la være
Gjest Kitz Skrevet 25. juli 2006 #16 Skrevet 25. juli 2006 Hva med å skrive et oppslag til foreldrene/de som har postkasser der og henge ved postkassene? Jeg ville blitt rimelig forbanna om jeg hadde tatt noen unger i å snoke i postkassa vår. Foreldre burde passe på at unger lærer at dette er privat eiendom.
Gjest Dingo Skrevet 25. juli 2006 #17 Skrevet 25. juli 2006 (endret) Hm... temmelig ironisk, men i gaten der min mor bor, så har EN familie hengelås på postkassen sin, og gjett hvem sine barn det er som roter i andre sin post? Foreløpig er mine unger for små, men de kommer til å lære at det ikke er lov å snoke i andre sin post Forresten ett godt forslag over her ang å sette opp en plakat. Da hjelper du resten av nabolaget også, for det er sikkert ikke bare din post gutten går igjennom... Endret 25. juli 2006 av Dingo
:-) anna Skrevet 26. juli 2006 #18 Skrevet 26. juli 2006 Hva med å skrive en lapp og legge i de andre postkassene, der du skriver på en grei måte at det har vært et problem at barn går i andres postkasser, og ber de andre være oppmerksomme på at det kan skje og at de som har barn snakker med dem om at dette ikke er lov.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #19 Skrevet 26. juli 2006 Vi har opplevd det samme og vi kjøpte hengelås. Vi opplevde til og med en voksen mann tok avisen vår og la den tilbake når den var lest. Vi har postkasse på egen tomt nå. Men vi har fortsatt hengelås på postkassa. Det er rett og slett fordi vi har tatt unger på fersken med henda i VÅR postkasse. Så det hjelper ikke om det er felles stativ eller på egen tomt. Mange unger bryr seg ikke om slikt, de gjør det de vil allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #20 Skrevet 26. juli 2006 Denne tråden minner meg om da jeg var barn, og min venninne og jeg "lekte" postbud. Og siden vi ikke kunne lese, var det nok mange brev som ble lagt feil... Ellers synes jeg forslaget om oppslag og/eller brev til naboene er en god ide. Samt tiltaket om hengelås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå