Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Da jeg vokste opp, hadde mamma og pappa et vel naturlig forhold til nakenhet. Var vi på hyttetur, spradet de nakne ute i hagen og vasket seg, og badetøy var bare noe tull mente de. De knipset også nakenbilder av oss ungene mye lenger enn det jeg tror er "normalt", husker jeg fjernet bilder fra album der pupper begynte å bli tydelige. Da jeg spurte etter nøkkel til badet i tenårene, bare blåste de. Reaultatet er at jeg har fått helt noia, og mine barn har alltid badetøy tilgjelgelig om de ønsker det (de er små). Foreldrene mine er ikke pedofile altså, men ikke så veldig flinke til å respektere at barna vokste op og ønsket privatliv.
Apple- Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Her var det helt omvendt, eller nesten, da... Dvs at jeg har sett min mor naken i naturlige situasjoner, stort sett på badet, mens jeg aldri har sett min far naken. Selv har jeg et avslappet forhold til nakenhet, og svinser stadig rundt naken hjemme (men ikke for åpne vinduer). Lilleeple gikk naken på stranden til i fjor, nå har han stort sett badebukse på, men mest for andres skyld (ser at de fleste barn på hans alder bruker badetøy, vil ikke at noen skal glane på ham). Han sprader gjerne rundt naken, han
Gjest Hedda Gabler Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 (endret) Da jeg vokste opp, hadde mamma og pappa et vel naturlig forhold til nakenhet. Var vi på hyttetur, spradet de nakne ute i hagen og vasket seg, og badetøy var bare noe tull mente de. De knipset også nakenbilder av oss ungene mye lenger enn det jeg tror er "normalt", husker jeg fjernet bilder fra album der pupper begynte å bli tydelige. ← Sånn var mine foreldre også! Alt var så himla naturlig at det ble helt pes - i alle fall fikk jeg det helt i halsen da jeg kom i tenårene. Endret 25. juli 2006 av Hedda Gabler
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Mine fpreldre var naturister, og dermed var nakehnhet veldig naturlig hjemme hos oss. Syns det var slitsom i en periode, og ble veldig omvendt selv, men nå har jeg et veldig naturlig forhold til nakenhet.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Helt naturlig forhold til kropp og nakenhet, det samme har jeg hatt i voksen alder. Jeg sprader naken inne selv om barna er våkne.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Da jeg var yngre, min far kunne sprade naken fra bad til soverom eller noe slikt, men aldri mer enn kanskje et par ganger som jeg kan huske.. Min mor (de var skilt) og stefar så jeg naken om vi tok båten til en bortgjemt vik det var bare oss på, ellers aldri. Meg selv var veldig privat når det gjaldt sånne ting, hadde som regel på meg badedrakt eller annet etter jeg var ca 3-4-5 år (siden jeg kan huske for å si det slik)
Gjest Jente83 Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 Med meg så har nakenhet alltid vært naturlig,fra jeg har vært liten til den dag idag så har jeg sett mine foreldre og fire år eldre bror naken på badet, er det noen i dusjen på badet og du må på do, klart du kan gå inn. Men jeg bryr meg ikke om det, føles helt naturlig. Og slik vil jeg ha det med kommende barn, at nakenhet er naturlig. Jeg og min bror ble da skikkelige mennesker som er sikre på våre kropper pga dette. Selv er jeg ganske kraftig, men skjuler ikke kroppen min hysterisk etter trening no, og heller ikke i oppveksten etter gymmen.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Hjemme hos oss var det veldig naturlig med nakenhet. Foreldrene min spradet gjerne rundt nakne innendørs, og baderomsdøra ble aldri lukket. Derfor ble gjøremål som dusjing og dobesøk veldig lite private. Jeg husker at da jeg kom i puberteten var jeg ikke like komfortabel lenger med at andre kom valsende inn på badet for å gå på do når jeg f.eks sto i dusjen. Dette skjønte foreldrene mine, og de tok hensyn til dette og ble litt mer diskre, i tillegg til at jeg begynte å lukke døra når jeg skulle dusje/gå på do.
Gjest Pet Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 Jeg liker å sprade naken rundt hjemme, men "får ikke lov" når sønnen min på 15 er hjemme, og det respekterer jeg. Jeg har ikke sett ham naken på mange år. Da jeg vokste opp var det ikke så mye som en rumpesprekk å se hjemme.
K.A. Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 Jeg liker å sprade naken rundt hjemme, men "får ikke lov" når sønnen min på 15 er hjemme, og det respekterer jeg. Jeg har ikke sett ham naken på mange år. Da jeg vokste opp var det ikke så mye som en rumpesprekk å se hjemme. ← Husker selv at hverken mamma eller pappa var blyg for å vise seg nakne, men det skjedde heldigvis bare når de var på vei fra soverommet til badet om morningen. Jeg sier "heldigvis", for jeg har ikke noe ønske om å se mamma naken. Pappa gikk helt greit, det brydde meg ikke i det hele tatt, men å se mamma naken var ikke kult. Ikke fordi hun var stygg, men fordi jeg var gutt og heteroseksuell. Så jeg forstår sønnen din godt. Jeg var vel kanskje en tre-fire år sist jeg spradet rundt naken i hagen. Husker jeg tenkte at når nabojenta kunne det, så kunne jeg det óg. Men så fikk jeg beskjed av mamma og pappa om at man går ikke naken rundt blant folk. Vet ikke i hvilken grad dette har påvirket meg, men jeg har ikke noe imot nakenhet per i dag -- selv om jeg selv er for sjenert til å vise meg naken for Gud og hvermann.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Bare da jeg var i svømmehallen med mamma da jeg var liten. Vi er da ikke blottere heller ;D
Gjest Chrizzy Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Mine foreldre hadde ikke noe åpent forhold til nakenhet. Da jeg var i tenårene fann jeg ut jeg absolutt ikke ville være som de, hadde en venninne som tenkte det samme som meg, så vi gikk på en nudiststrand for å få et naturlig forhold til nakenhet. Det var en skikkelig tabbe, vi var der i 10 min og følte oss skikkelig dumme Men i dag går jeg/vi gjerne naken til og fra dusjen, når jeg står opp osv., uten at det er noe problem. Når guttene blir større blir det nok ikke riktig like avslappet.
Rhodesia Skrevet 28. juli 2006 #13 Skrevet 28. juli 2006 Ingen nakensprading hjemme hos oss. Heldigvis! Jeg har aldri hatt noe ønske om å se hverken min mor eller far naken. Selv hadde jeg baderomsdøra åpen for datteren min inntil hun kunne overlates til seg selv helt uten tilsyn mens jeg var på do/tok en dusj. Da var hun kanskje en fem-seks år eller noe slikt? Husker ikke helt. Det var en naturlig overgang hvor jeg begynte å si at nå går jeg på badet og dusjer og dermed låste døren i stedet for å dusje med døren åpen eller mens hun lekte på badegulvet. Jeg skjønner ikke hva som er så stas med å være så "avslappet" og "naturlig" at man viser frem kroppen sin til alle og enhver. Husker jeg var på besøk hos en venninne som hadde en far som var sånn. Låse dodøren var tull. At jeg, som besøkende syns det var superpinlig å gå meg på faren i huset mens han satt på do og bæsjet var ikke noen sak for dem. Jeg husker ennå hvor ekkelt jeg syns det var. Jeg gikk ikke på do der for å si det sånn! Her har vi låste dører på badet for dem som ønsker det. Og det gjør alle. Ikke engang mannen min får komme inn på doen når jeg gjør mitt fornødne. Hva skal han der og bestille akkurat da? Pusse tenner? *urk* Jeg syns ikke jeg er spesielt prippen engang.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #14 Skrevet 30. juli 2006 Her har det bare blitt naturlig, i og med at ungene har vært med på badet fra starten av. Jeg er ikke noe glad i å vise frem kroppen min til enhver, men mannen og barna er helt greit. De har sett meg naken fra dag 1 av deres liv, så for dem er det en del av hverdagens rutiner (barna, altå). Og om mannen min vil på badet mens jeg er på do, så værsågod. Gjør meg ingenting. Har har sett meg under mange avslørende episoder, som barnefødsler, sex (med alle lyder som der kan forekomme), mm.
Soraya Skrevet 30. juli 2006 #15 Skrevet 30. juli 2006 Det var ingen som gikk nakne rundt hjemme hos oss da jeg var liten. Da vi var veldig små var vi jo med på badet når foreldrene våre dusjet, og vi badet da nakne ute i stampen om sommeren (kun barna), men utover det hadde alle klærne på, noe jeg er veldig glad for.
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2006 #16 Skrevet 30. juli 2006 Hos oss har ikke nakenhet vært et tema nei. Jeg har vel aldri sett verken mamma eller pappa nakne som jeg kan huske, og ikke er jeg komfortabel med å vise meg naken for noen heller. Husker mamma hadde tatt et bilde av meg da jeg bada i vannspredern i hagen, da var jeg vel 8-9 år gammel. Jeg brant det i ovnen da jeg kom over det noen år etterpå... Her hjemme kan jeg til nød godta at mannen kommer inn på badet når jeg er der naken, men jeg liker egentlig ikke å vise meg naken. Kommer ikke til å vise meg naken for barnet mitt når h*n blir stor nok til å skjønne forskjellen. Det er bare ikke naturlig for meg.
afr0dite Skrevet 30. juli 2006 #17 Skrevet 30. juli 2006 Hos oss var det mye nakenhet ja... Men jeg er yngst av tre og det gikk nok hardest ut over mine eldre søsken, som ikke fikk badetøy før de var veldig gamle osv. Søsteren min stakar fikk skikkelig nok, og jeg som lillesøster fulgte henne. Dessuten var det en litt påklemt naturlighet, for det føltes ikke naturlig i det hele tatt! Husker vi var på stranda hos noen slektninger i nord, da jeg var i verste pubertetstiden, og da fikk jeg kjeft for at jeg hadde på meg bikinioverdel når det var så varmt (fra tantene mine). Det var helt grusomt!!! Som om det hadde noe å si for varmen om jeg hadde bikinioverdel!!!! Har overhodet ikke noe anstrengt forholdt til nakenhet nå, og er ikke redd for å vise hverken det ene eller det andre. Men hvis jeg er hjemme hos mamma og pappa og skal feks dusje der, så dekker jeg meg veldig mye mer til enn hva jeg ville gjort hvor som helst av andre steder. Det føles ikke naturlig der! Har ingen aning hvordan det der kommer til å bli når det kommer unger inn i bildet. Heldigvis er det lenge til jeg trenger å tenke på den problemstillingen! :rosasmil:
Gjest fluesmekker Skrevet 30. juli 2006 #18 Skrevet 30. juli 2006 Har sett foreldrene mine nakne som barn, gikk ofte rett inn på badet når de sto i dusjen. skiftet sammen i svømmehall osv. Men å sprade rundt uten noe på gjorde vi ikke i denne familien. Og foreldrene mine har ikke sett meg naken siden jeg var "liten".
Gjest Fruktfat Skrevet 31. juli 2006 #19 Skrevet 31. juli 2006 (endret) hos oss var ikke nakenhet naturlig i det hele tatt. de har aldri sett meg i mindre enn singlet og shorts, men jeg håper jeg ikke får det sånn med mine barn. både sambo og jeg sprader nakne hjemme, men jeg liker fortsatt ikke å gå i mindre enn singlet og shorts ute. Endret 31. juli 2006 av Fruktfat
ceca Skrevet 31. juli 2006 #20 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har aldri sett mine foreldre nakne. Og de har ikke sett meg naken siden jeg var liten. Skiftet i hver vår "bås" når vi skulle i svømmehall ol. Mine barn kan komme inn på badet når jeg dusjer, og de vil gjerne at jeg bader sammen med dem. Så hjemme hos oss er nakenhet naturlig. Ceca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå