Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest loren
Skrevet

Har en svart "jobbintervju"drakt som jeg innbiller meg blir ALTFOR varm å reise 2 mil med tog og så gå 5-10 minutter i Oslo med (må gå 15 min til toget fra der jeg bor og)... :forvirret: man vil jo liksom ta seg best mulig ut, og det tror jeg ikke jeg gjør i den varmen her i det antrekket :ler:

Det er snakk om jobb hos et ganske formelt firma, så jeg er litt usikker selv.. Men.. er det OK sånn som det er i Oslo nå og ha på seg et lett skjørt (ca knelengde) og en "vanlig" utringa topp? som ikke viser kløft og har litt "armer" (sånt tynt stoff som går ned på sida litt, ikke hele armer, ikke så flink til å forklare jeg :sjenert: )

Får vondt i magen bare av tanken på å ha på svart dress liksom :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Hva med en kortermet skjorte/bluse til skjørtet?

Skrevet

Hørtes ut som en god idè! Ikke no særlig scoop å komme svett og uggen inn til intervjuet. Jeg er sikker på at de som skal intervjue deg også har på seg litt "lettere" påkledning enn mørk dress og full pakke. Viktigste er jo at klærne er rene, pene at du lukter godt (men ikke overdynka av parfyme) diskrèt sminket og med et BLENDENDE smil :)

...og ja, at du kan snakke for deg på intervjuet ;)

LYKKE TIL!! :-D

ps: få høre hvordan det gikk da!!!!

Skrevet

Høres malplassert med sort drakt om sommeren, så et knelangt skjørt eller mer med en pynta eller enkel topp som dekker skuldre er mer passende

Gjest Gjest
Skrevet

Reis inn til bedriften en dag før du skal ditt og se hvordan folkene kler seg der om du er usikker. Går alle menn og kvinner i dress liggnende klær er det lurt å komme i samme stilen.

Ta på deg noe lette sommer klær for tog turen og skift på en do i nærheten av jobb intervjuet. Da ser du bra ut når du går inn.

Skrevet (endret)

Høres bra ut :) Ville selv tatt påmeg et dresskjørt i en mørk farge (grå, svart, brun e.l.) og en enkel skjorte/ bluse (kortarmet), eller en helt enkel v- ringet topp til i en lys farge (feks. hvit, lyseblå)

Pene formelle sko, pumps e.l. Ikke åpne sandaler på intervju ;) og en enkel, pen veske som matcher skoene 8dvs. samme farge, har du sorte sko, sort veske) Greit å være "straight - kjedelig/ formelt" kledd i intervju. Forøvrig i jobb generelt om det er et slikt firma. selv sliter jeg med å dekke til dragetatoveringen på armen min nå i sommervarmen...har gitt litt faen for å være ærlig siden sjefen er på ferie..hehe. Jobber selv i en stilling der jeg bør være "formell"

lykke til!

Endret av kitekatt
Skrevet

Du kan jo ta med deg en pent brettet topp og legge den i vesken som du kan skifte til når du kommer til firmaet. På veien har du på deg en tynn, lys topp som du har lov å svette litt i, og når du skifter blir du fresh igjen :)

Gjest gjesta
Skrevet

hvis det er en fancy plass er jeg ganske sikker på at de har skikkelig aircondition der. da kan du bare kommer litt tidligere og snike deg inn på et toalett hvis mulig. Da kan du freshe deg opp litt, da kommer sval luft til nytte.

Skrevet

knekort draktskjørt og en pen bluse/skjorte el v-utringet topp med litt arm ja, høres helt fint ut.

jeg synes godt det kan være i lyse farger også nå om sommern, men ville holdt meg til litt "kjedelige" farger, som beige, lys grå eller noe slikt, eller mørkt skjørt og lysere overdel.

pene sko med full dekke av tær og hæler ja, og pen, enkel veske.

og ha god tid, slik at du ikke trenger å stresse til/fra tog og slikt.

og ha på strømper! eller strømpebukse selvsagt, men er du av typen som fint går med strømper istedenfor strømpebukse så er vel det mindre klamt nå i varmen, men bare legger til draktskjørt ser ikke bra ut synes jeg, og ihvertfall ikke til intervju.

Gjest loren
Skrevet

Tusen takk for innspill :klem:

Når jeg leste svarene kom jeg på klær jeg ikke husket jeg hadde en gang :P Ikke rart sambo sier jeg har for mye :P

Da har jeg funnet fram et mørkegrått draktskjørt, en lyseblå v-hals 3/4 arms topp. sorte pumps med ikke altfor høy hæl og sort veske :) Må bare kjøpe nye strømper/strømpebukse idag, og så er det bare å vente på intervjuet kl 10:30 imorgen =)

Gjest Gjest
Skrevet

Lykke til på intervjuet, det blir bra!

Jeg bare lurer jeg, hva mener dere med strømper her?... :sjenert:

Skrevet

høres jo bra ut det, lykke til ja.

Jeg bare lurer jeg, hva mener dere med strømper her?... :sjenert:

strømper, eller strømpebukse, altså hudfargede strømper slik man pleier å ha under skjørt og kjoler når det er litt mindre avslappet en fritid. ;) type strømpebukse eller stay-up.

rett og slett fordi det ikke er en stil hvor bare legger passer inn i mine øyne.

Gjest Gjest
Skrevet

Ah, stayup forstår jeg, jeg tenkte på sånne korte strømpebukseaktige strømper og det ser jeg ikke helt sjarmen i til knekort skjørt :ler:

Skrevet
:legrine: altså, jeg er verken 14 eller 70 altså!! :ler:
Gjest loren
Skrevet

Takk for hjelpa :) Gikk veldig bra, og nå skal jeg på 2. intervju til uka :)

Skrevet

ÅHH!! Så bra bra Loren!! *krysser fingre og tær for deg*

Og - hvis du får jobben kan du takke oss kleskonsulenter her på KG!! :ler:

*klasker en egenmekka diplom på veggen*

Gjest Gjest
Skrevet
hvis det er en fancy plass er jeg ganske sikker på at de har skikkelig aircondition der. da kan du bare kommer litt tidligere og snike deg inn på et toalett hvis mulig. Da kan du freshe deg opp litt, da kommer sval luft til nytte.

Jeg jobber i kontorlandskap og kan underskive at eir-conditionen fungerer. Det er nemlig atlfor kjølig, og alle vi som jobber her går i klær som om det var vinter ute.

Det vikitge på intervjuet er jo at man kalrer å kle seg i rimelig samme stil som de andre som jobber der. Hvis noen hadde kommet på intervju hos oss i vinterklær ville vedkommende mildt sagt skilt seg ut, siden alle vi andre går i formelle vinterklær.

Men når det er sagt er ikke klærne det viktigste på intervju, bare man ikke har den drøyeste utringningen og det korteste skjørtet. Det gjelder gjerne å kle seg litt nøytralt og "kjedelig", det er ikke klærne som skal være i fokus (såframt man ikke søker jobb i en klesbutikk el). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...