gard Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Hei I en del oppskrifter fra det italienske kjøkken er det brukt steinsopp. Jeg kan ikke huske å ha sett denne soppen i noen butikker. Her om dagen kjøpte jeg et lite glass med tørket steinsopp (av merket til Arne Brimi) og jeg tror at det lille glasset kostet 70 kroner Er det noen som har sett denne soppet solgt i fersk tilstand her i Norge?
Gjest Elfrida Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Man får det vel i soppsesongen, men det er ikke så billig fersk heller. Tror jeg har sett rimeligere tørket steinsopp i innvandrerbutikker, men husker ikke akkurat pris og kvanta.
Gjest gjesta Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Har aldri sett det ferskt på butikken, men de vokser ute i skogen da
minienthe Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 på tide å legge seg ja, nå leste jeg "fleinsopp" i stedet for steinsopp men nei, har aldri sett dette i fersk tilstand i butikken
Gjest -eline- Skrevet 26. juli 2006 #5 Skrevet 26. juli 2006 Har sett steinsopp kun på matavdelingen på Harrods i London jeg, og de kostet pæng! Kanskje de kan ha det, når det er sesong, på Jacob's (*sukk*) på Holtet? Ligger oppe på Ekeberg, de har mye annet rart i hvertfall. Men det kommer nok til å koste sitt ja. Ellers så får du bare ta deg en titt i soppboka og tusle på sopptur når sesongen kommer, steinsopp er lett gjenkjennelig. Gleder meg til soppsesongen nå ja! Var i skauen i forrige uke og tittet etter kantareller, litt tidlig enda, men det hadde begynt å komme opp litt på etpar av soppstedene våre, så om noen uker... Stekte kantareller, bacon, sjalottlauk og hvitløk på nybakt brød...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå