Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I en del oppskrifter fra det italienske kjøkken er det brukt steinsopp. Jeg kan ikke huske å ha sett denne soppen i noen butikker. Her om dagen kjøpte jeg et lite glass med tørket steinsopp (av merket til Arne Brimi) og jeg tror at det lille glasset kostet 70 kroner :overrasket: Er det noen som har sett denne soppet solgt i fersk tilstand her i Norge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Man får det vel i soppsesongen, men det er ikke så billig fersk heller.

Tror jeg har sett rimeligere tørket steinsopp i innvandrerbutikker, men husker ikke akkurat pris og kvanta.

Gjest gjesta
Skrevet

Har aldri sett det ferskt på butikken, men de vokser ute i skogen da :)

Skrevet

på tide å legge seg ja, nå leste jeg "fleinsopp" i stedet for steinsopp :ler:

men nei, har aldri sett dette i fersk tilstand i butikken :)

Gjest -eline-
Skrevet

Har sett steinsopp kun på matavdelingen på Harrods i London jeg, og de kostet pæng! Kanskje de kan ha det, når det er sesong, på Jacob's (*sukk*) på Holtet? Ligger oppe på Ekeberg, de har mye annet rart i hvertfall. Men det kommer nok til å koste sitt ja. Ellers så får du bare ta deg en titt i soppboka og tusle på sopptur når sesongen kommer, steinsopp er lett gjenkjennelig.

Gleder meg til soppsesongen nå ja! Var i skauen i forrige uke og tittet etter kantareller, litt tidlig enda, men det hadde begynt å komme opp litt på etpar av soppstedene våre, så om noen uker... Stekte kantareller, bacon, sjalottlauk og hvitløk på nybakt brød... :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...