Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle stripe håret selv etter et mislykket frisørbesøk (hun stripet håret mitt med lyse striper, men det var forstatt en stor ettervekst og det var ikke særlig pent. Så jeg venta i et par uker, og så stripa jeg håret selv og tenkte å ta mange striper for å få det så jevnt men naturlig som mulig. Resultat: helblond og GULT hår! Har vaska en gang med lilla shampo for å få vekk gulskjær, men det er fortsatt veldig gult! Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lanyah
Skrevet

Du må nok bruke sjampoen flere ganger, så etterhvert blir de gule pigmentene mindre og mindre.

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv også å være ute i sola mest mulig, det hjelper!

Gjest Lanyah
Skrevet
Prøv også å være ute i sola mest mulig, det hjelper!

Sola bleker\lysner håret litt, men den fjerner IKKE gulskjær!

Bruk sjampoen helt til du merker forandring, så kan du ta den av og til...!

Ellers kan jeg jo nevne at da jeg engang skulle fjerne gulskjær, så brukte jeg en kaldtonet lysfarging, der fargen ligger opp imot den jeg hadde da. Dette gjorde jeg på salong..., så jeg ville ikke anbefalt å gjøre det hjemme..., du vet aldri med de fargepakkene...! Men du har jo striper, jeg var helblond...! Så der utgjør forskjellen...!

Gjest Lanyah
Skrevet

Ble litt rotete de siste linjene..., de jeg mente var at lysfargen satte jeg inn i hele håret siden jeg hadde alt helblondt fra før! Rekner med at det var striper du ville ha, selv om det ble ganske så helblondt hos deg (glemte at du hadde skrevet det :rodme: ).

Håper det ordner seg!, vet hvordan det føles når en har gulskjær (jeg hadde ORANSJE)!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg endte opp med oransje hår en gang da jeg skulle lysfarge håret. Det var helt forferdelig!! :grine: Heldigvis var det ei venninne av meg som er frisør som gjorde det, og hun hadde såpass peiling på hår at hun visste også at det hjalp med en kaldtonet lysfarging. Resultatet ble bra til slutt!!

Men jeg tror jeg ville gått til frisør og fått hjelp dersom shampooen ikke funker...

• 5 måneder senere...
Skrevet

jeg hadde samme problemet for 2dager siden ;)

Fikk først anbefalt å kjøpe en shampo som demper ned det gule gradvis, men det hadde ikke jeg tolmodighet til ;)

Så jeg leste litt rundt på internett, og fant ut at en farge med sølv i var det beste!

Å jeg skal si deg det hjalp, alt det gule ble borte :icon_smile:

først var jeg hos frisøren, men di viste overhodet ikke hva di skulle gjøre, di sa håret mitt

Frisører har ikke alltids peilig... ;)

Skrevet

Jeg vet enkelte sverger til å vaske håret med zalo for å få bort gulskjæret, og jeg har faktisk sett at det fungerer. Jeg har ikke prøvd det i mitt hår, men jeg ville såfall brukt en god hårkur etterpå.

Skrevet

Hei

Prøv sølv farget glansvask. Det har funket kjempebra for meg.

Skrevet

Jeg tror jeg brukte askeblond. All gulfargen forsvant, og håret var veldig gult.

Skrevet

Jepp, gå til en annen frisør :) Er vel nesten umulig å rette opp i slike feil selv.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...