Gå til innhold

"Villmarkslokale"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke søker etter lokale til bryllup, men til et 30-års lag. Fant ikke noe annet sted å legge denne forespørselen, og tenkte at HER må jo noen vite noe! ;)

Mannen min fyller 30 år i slutten av november, og jeg skulle gjerne ordnet en overraskelsesfest til han. Han er en "villmarksperson", og jeg trenger da forslag til lokale.

*Det må være mulighet for overnatting der.

*Helst ikke altfor langt fra Oslo (maks 1 time kjøring nord, ok med lenger sør)

*Så billig så mulig (jeg må betale.. :sjenert: )

*Helst mulighet til å ha med egen alkohol

*Mulighet til å ha matservering der, men ok å ta det med en ekstern også

Hadde også vært artig med noe mulighet til aktiviteter. Dett er jo i slutten av november, så det blir ikke mulig med sommeraktiviteter.

Hjeeeeeeelp! :Hehe:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

En av studenthyttene i nordmarka? Turistforeningen?

Skrevet

Hvor mange gjester skal det være?

Gjest Gjest
Skrevet

Ah, det glemte jeg å skrive.. ;)

Litt usikkert enda, bare i aller første tenkefase foreløpig.

Antall gjester blir satt ut i fra hvor mange det er plass til i lokale, ca 50 stk kanskje...

Gjest Fantus
Skrevet

Kan anbefale Dæsbekken villmarks-senter. Det blir kanskje for langt unna Oslo for dere (det ligger i nærheten av Flisa) Tar ca 2,5 timer med bil dit. Men det er overnattingsmulighet i massevis, de serverer god mat og verten der forteller ville jakthistorier. I tillegg har de massevis av aktiviteter. Sjekk hjemmesiden deres: Villmarksenter

Gjest Gjest
Skrevet

Blir nok litt langt unna ja, Fantus, men takk for forslaget!

(er nemlig en god del som kommer fra sør for Oslo)

Gjest vimse
Skrevet

Hva med å søke etter lokale jeger og fiskeforeninger, de aller fleste har hjemmesider, eller gå via njff.no. Mulig de har skytterhus/andre lokaler de leier ut.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har hørt mye positivt om disse. http://www.opptur.no/

Der er det også noen linker til overnattingsmuligheter i nærheten. Vet ikke hvordan det fungerer i november, men du kan jo høre med dem.

I Lampeland (ikke langt unna Kongsberg) har jeg vært på fest her. http://www.lampeland.no/default.aspx?MenuID=8488

Utrolig fin plass, men da må du sikkert la hotellet ordne drikke...

Ellers var jeg i bryllup i en lavo en gang. Men veit ikke helt hvordan du kan få kontakt med dem. Men fant et alternativ nærmere Oslo. http://www.aktivioslo.no/villmarksleir.html

Skrevet (endret)

Eiksetra i Lier har overnatting. Hyggelig og hjelpsom betjening som bidro med servering og reddet oss da de som var ansvarlig for maten gjorde noen feil.

Endret av Fjellrypa
Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

jeg vet at på hadeland finnes det noe sånt. heter det raukr, mon tro? mener de har lavvo og gapahuk og telt. mulig jeg blander litt, det skal og være en "vikingleir" der, og det er godt mulig jeg blander sammen vikingleiren og det andre. ;)

jeg vet ihvertfall om et 50års lag som har vært arrangert der.

det heter visst oddvar svarte aktivitetsenter.

Endret av Fruktfat
Skrevet

Skiforeningen har noen lokaler i oslomarka - kan kjøre til døra. Kan kanskje leies. Ta kontakt med dem.

Hør også med turistforeningen DNT Oslo- Akershus, noen av hyttene i oslomarka tror jeg kan leies.

Anbefaller Eiksetra i Lier - kjempefint område.

Skrevet
jeg vet at på hadeland finnes det noe sånt. heter det raukr, mon tro? mener de har lavvo og gapahuk og telt. mulig jeg blander litt, det skal og være en "vikingleir" der, og det er godt mulig jeg blander sammen vikingleiren og det andre.  ;)

jeg vet ihvertfall om et 50års lag som har vært arrangert der.

det heter visst oddvar svarte aktivitetsenter.

Er det dette stedet du tenker på? Her er det hvertfall kjempefint, og det ligger ca en times kjøring fra oslo sentrum.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Er det dette stedet du tenker på? Her er det hvertfall kjempefint, og det ligger ca en times kjøring fra oslo sentrum.

mnei... og ja. blanda litt sammen. raukr har bar eåpent på sommeren, og det er "vikinigleir".

oddvar svarte er med telt og lavvo og gapahuk, mener de har paintball ++ og.

fant det på www.visithadeland.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...