Gå til innhold

Bordkort og plassering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I et uformelt bryllup ute i hagen, MÅ man ha bordkort og tenke bordplassering?

Vi blir nok sånn halv-mange (rundt 50-60), så det kanjo hende det blir kaotisk å velge selv, men jeg bare lurer på om noen har noe erfaring her! Vi skal ikke ha en tradisjonell 3-retter eller 5-retter, men selvbetjent koldtbord e.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt å lage en bordplassering.

Bordkortene kan du gjøre veldig enkle, for eksempel skrive navn på silkebånd og knyte de på glassene.

Dette kommer selvfølgelig an på hvordan gjestene dine er. Men det hender jo ofte at noen ikke kjenner så mange andre, og da er det kjekt å få sitte i nærheten av de få som man kjenner.

Skrevet

Jeg ville nok satt opp, om ikke annet fordi det antagelig ville føre til full forvirrig om gjestene skulle begynne å plassere seg selv, særlig når det er såpass mange.

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Jeg ville også valgt å plassere, ellers kan det bli kaotisk og "kamp" om å få sitt med kjente..

Gjest Gjest
Skrevet

Samme her, ville helt klart hatt bordkort og plassering. Ellers blir det kaos.

Også spesielt hvis du skal ha toastmaster, at han/hun sitter at alle ser de. Samme med bryllupsparet, foreldre og forlovere.

(mtp taler)

Skrevet

Ville gjort som de andre og gått for en enkel bordplassering. Det er som regel noen som ikke kjenner så mange andre, og da er det gjerne litt kjipt å måtte sitte en lang middag uten noen bekjente rundt bordet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis dere har gjester som ikke kjenner alle de andre så bør dere absolutt ha bordkort.

En godt gjennomtenkt bordplassering kan være den detaljen som gjør festen vellykket - en dårlig borplassering kan ta knekken på hele greia omtrent før dere er i gang.

Skrevet

Bordplasseringa vår gjorde hele festen. Selv om vi delte opp i mindre bord etter middagen var folk blitt kjent med hverandre, og alle hadde noen å prate med... Jeg ville definitivt ha gått for bordkort. Da slipper du at folk setter seg sammen med kun de de kjenner, at du får din familie rundt ett bord og hans rundt et annet - og at noen blir utenfor. Det aller beste er bordkort!

Skrevet

Jeg ville også definitivt gått for bordkort, hvis ikke er det lett at det blir "klikker", hvor kun de som kjenner hverandre sitter sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...