Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt å installere windows XP home Edition; som jeg da hadde tenkt å kjøpe i butikken.....det koster selvsagt litt penger,men skal man tenke fremover og slippe problemer med en kanskje muligens følsom pc,sååå....... :roll: ;

Har blitt tilbudt pirat-kopier , men samtidig har jeg hørt-sett-lest at slike piratkopier er egentlig ikke så lurt pga. oppdateringer og sånt; fordi man ikke kan koble seg opp mot microsofts update-sider.....

Så hva mener dere som har piratkopier og ekte XP........???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du først skal ha WP, skaff deg originalvare. Nettopp av slike grunner som du nevner selv :)

Jeg bruker det, og er veldig fornøyd.

Skrevet

Uten at jeg skal oppfordre til noe her, så går det fint an å oppgradere selv om man har kopi... :blunke:

En annen ting... Anbefaler XP Professional foran Home Edition, men valget er selvfølgelig ditt...

Skrevet

Nå er jo proffesional meget dyrere enn Home Edition..

Skrevet

Hvilket OS har du fra før da?

Jeg ville ikke ha kjøpt XP Home hvis OS-et jeg hadde fungerte greit.

Evt. vent en stund, for XP Home er som sirup synes jeg!

Men hvis du først skal ha, kjøp i butikk.

Skrevet

Jeg bruker Win 98 nå, men er på langt nær godt fornøyd, til tross for stadige oppdateringer osv., så uansett MÅ noe gjøres her!!

Men hva er den store forskjellen på home edition og professional.....sånn i grove trekk...??

Skrevet

Har blitt tilbudt pirat-kopier , men samtidig har jeg hørt-sett-lest at slike piratkopier er egentlig ikke så lurt pga. oppdateringer og sånt; fordi man ikke kan koble seg opp mot microsofts update-sider.....

Så hva mener dere som har piratkopier og ekte XP........???

Ville gått for piraten, det finnes nemlig generator sider på nettet, som fikser med koden til deg - slik at du får full tilgang til oppdateringene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har bare hørt negativt om XP foreløpig. Ihvertfall hvis du har win2000 ville jeg holdt meg til det. De som har installert XP på jobben har gått tilbake til 2000 igjen fordi det var ustabilt og irriterende med alt for mange wizards som skal bestemme alt mulig for deg...

Skrevet

Vi har også styrt unna XP på kontoret.

Har en PC med XP Pro og en med XP home (for å teste ut ting, så må vi ha alle slag her). XP Home er elendig, ville heller hatt 98 eller 95 jeg. XP Pro er grei nok, men ingenting er bedre enn Win 2000 synes jeg.

Kanskje ikke perfekt for spill og "moro", men for en stabil jobbe-PC er det perfekt. Har 2000 Pro hjemme også og synes at det fungerer helt suverent..

Skrevet

Jeg kjører XP Professional både på kontoret og hjemme, og har gjort det siden før lanseringen i oktober 2001. Jeg er veldig godt fornøyd og har ikke hatt problemer med verken stabilitet eller wizards eller noe annet.

Prof og Home er bygget over samme lest, men Home mangler en del funksjonalitet som Prof har. Home burde holde greit til normal bruk, men det er selvsagt en fordel å innstallere Prof dersom du har mulighet til det.

Pass på at PC en din takler å kjøre XP. Systemkravene er høyere for XP enn for både 2000 og 98. Fyller ikke PCen din systemkravene (og helst mer) vil det bare gå treigt, og da har du det bedre med et annet OS.

Og bruk for all del "originalvare".

Skrevet

Har Win2k Pro på min bærbar, har hatt samme installsjon i over 1 år nå og er meget fornøyd.. på stasjonære hjemme har jeg WinXP Pro og er meget fornøyd der å... nå har jeg "modda" min versjon litt dvs. at jeg har skrudd av alt tull som heter WinXP THEME og ekkel grafikk dritt.. også har jeg tweaka den litt så den er mer som win2k.. og da passer den meg utmerket.. pc'n min står også på hele tiden og det er sjelden jeg må reboote..

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Som så mange andre her har nevnt før meg- kjøp originalvare og kjøp XP Pro, styr unna Home Edition når du først skal bytte operativsystem.

Milla

Skrevet

Tror nok at mange overdriver beskrivelsen av XP Home - jeg har hatt den på hjemme-pc`en i flere måneder og synes at alt fungerer som det skal.

Har tidligere hatt Win-95 og 2000 på eldre PC`er, men på vår flunkende nye PC har det vært installert XP Home Edition fra første dag. Det hele kommer nok an på hva man bruker PC`en til. Vi er en familie på 4 som bruker denne PC`en daglig, mine sønner bruker den helst til spill og nedlasting av musikk fra Internett. Jeg bruker den til litt surfing på Internett, hjemmekontor noen dager i uken, nettbank, osv.., min mann bruker den sjeldent og kun til helt vanlige gjøremål.

For våre formål funker både PC og operativsystem glimrende, jeg er ihvertfall ikke redd for å anbefale XP Home...

Skrevet

Enig med Hilde.

XP home fungerer bra den og jeg synes home er bra.

Vær bare obs på å laste ned oppdateringene ofte så går det kjempe fint.

Har prøvd cracket versjon av XP pro,men likte den ikke.

Vi byttet til NTFS system da vi la inn xp....

koldbruna som er meget fornøyd med sitt valg av XP 8)

Skrevet
Enig med Hilde.

XP home fungerer bra den og jeg synes home er bra.

Vær bare obs på å laste ned oppdateringene ofte så går det kjempe fint.

Har prøvd cracket versjon av XP pro,men likte den ikke.

Vi byttet til NTFS system da vi la inn xp....

koldbruna som er meget fornøyd med sitt valg av XP 8)

XP home fungerer den, men det er ikke tvil om at XP pro er bedre. Noen av forskjellene er at XP pro har mye bedre støtte for nettverk en home + + + +

Hadde vært litt morsomt å vite hvorfor du ikke likte "cracket"versjon av XP siden det ikke er noen forskjell på orginalen og pirat :)

Vil heller ikke oppfordre noen til å bruke piratversjon, men det er ikke noe problem å gjøre det (bruker selv orginal XP Pro). Synes at Micro$oft har tjent nok penger på en generelt dårlig produkt.

Godt nytt år

Gib

Skrevet
XP home fungerer den, men det er ikke tvil om at XP pro er bedre. Noen av forskjellene er at XP pro har mye bedre støtte for nettverk en home + + + +

Hadde vært litt morsomt å vite hvorfor du ikke likte "cracket"versjon av XP siden det ikke er noen forskjell på orginalen og pirat :)

Vil heller ikke oppfordre noen til å bruke piratversjon, men det er ikke noe problem å gjøre det (bruker selv orginal XP Pro). Synes at Micro$oft har tjent nok penger på en generelt dårlig produkt.

Godt nytt år

Gib

Jo det skal jeg fortelle deg....Vi la inn Xp pro cracket funnet på nettet.

Det gikk greit ei laaaaang stund helt til vi skulle laste ned oppdateringene.

Maskina kunne startet på nytt mange ganger,la ned Internett og fikk masse feilmeldinger.

Til slutt fant jeg ut at jeg skulle kjøpe meg XP og da ble det XP home,i og med at det var pengboka som bestemte.

Etter det har jeg ikke hatt noe problem i det hele tatt og er meget fornøyd.

Om det var at det var at den var cracket eller vet jeg ikke som gjorde til at maskina oppførte seg som den gjorde,men i allefall alt ble bedre da jeg kjøpte med det selv.

Koldbruna :vinke:

Gjest gtk-config
Skrevet

XP er vel greit nok på mange måter det, men Bill har også har også lagt inn ting som ikke burde være der......

Ta en tur på:

http://www.tweakxp.com/tweakxp/

og lær litt om hvordan du gjør XP litt "privat". Mange nyttige tips eller også.

Skrevet

Hjelpe meg hva slags link var det der???

Jeg var i allefall rask til å lukke det vinduet. Fikk jo advarsel om at på den siden kunne hvem som helst hacke maskinen min !!!!!

:o

Gjest gtk-config
Skrevet

Fikk ikke noe som poppa opp jeg :roll:

Visste dere at Windows har noen "index.dat" filer i diverse historiemapper, som man IKKE ser ifra Windows på normal måte? De er lagt der for at komersielle interesser (og Microsoft), skal kunne "sniffe" på surfevanene dine, hente e-post adresser osv. Det hjelper ikke å slette historien i IE på vanlig måte, index filene er der fremdeles.

En "Windows cleaner" fjerner som regel disse filene, men det går fint an å lage seg en *.bat fil (et kjørbart script) som sletter disse filene for hver gang du starter Windows.

http://www.pensacolasgreatest.com/tempfiles.html#XP

Skrevet

Virgo:

Det var bare en reklameannonse :ler:

dorian - skvatt litt selv :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...