MAcy Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Forteller man eks samboer man har felles barn med at man skal gifte seg med ny samboer eller hva synes dere. MÅ man opplyse eller kan eksen lese det i avisen- få høre det av venner....
Gjest Madam Felle Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Har man et godt forhold, ville jeg fortalt det. Men har dere bare kontakt fordi dere har barn sammen, ville jeg ikke fortalt det. Altså, om dere snakker om andre ting enn bare barnet, ville jeg fortalt det.
MAcy Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2006 Har man et godt forhold, ville jeg fortalt det. Men har dere bare kontakt fordi dere har barn sammen, ville jeg ikke fortalt det. Altså, om dere snakker om andre ting enn bare barnet, ville jeg fortalt det. ← Ok takk. I dette tilfellet kun om barnet da eksen ikke har kommet over minkjære og fortsatt er forelsket i han. slitsom med en eks som gjør alt for at de skal møtes og få alene tid sammen...
Gjest regine Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Jeg ville fortalt det. Rett og slett fordi jeg mener det er de voksne som skal være voksne. Da informerer man den andre forelder om ting som skjer av betydning i barnets liv. Gjelder også om det inngås samboerskap, kommer barn etc.
Gjest BagLady Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Jeg mener man bør fortelle, bare som en praktisk opplysning.
Far til 2 Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Jeg ville fortalt det slik at ex'en slapp å få informasjonen fra barna (jeg regner barnet er invitert i bryllupet). Det skaper noe større tillit blandt de voksne når en ikke holder slike ting skjult.
MAcy Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ville fortalt det slik at ex'en slapp å få informasjonen fra barna (jeg regner barnet er invitert i bryllupet). Det skaper noe større tillit blandt de voksne når en ikke holder slike ting skjult. ← Eniog her men er litt betenkt på at ho kan oppfatte det som triumfering. " Vi skal gifte oss".. synd for deg som enda er forelsket i meg og ikke har klart å komme videre på de to årene... Min eks var sammen med henne i 3-4 år og de fikk et barn sammen men det var et dårlig forhold som ksrantet mye og ingen snakk om bryllup i det hele tatt. Nå har vi vært sammen i ca 1.5 år og er forlovet og fgifter oss til sommeren. Ikke helt sikker på at ho ville at denne glad nyheten skulle komme fra oss..
Woodnymph Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Jeg synes definitivt at man bør fortelle det, nettopp på grunn av barnet. Det er dårlig gjort å forvente at barnet skal forholde seg til to forleldre som ikke klarer å snakke sammen om slike ting som jo er meget viktige livshendelser. Forøvrig har jeg litt vanskeligheter med å få tak i hvem som hva med hvem og hvordan..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå