mee mee Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 jeg hadde ikke så bra barndom. stemoren min tok helt styringa i huset, mens pappa bare så på. ingen av dem viste at jeg hadde det vondt. så jeg holdt alle følelsene mine inni meg i ca 13 år før jeg flyttet til mamma. jeg slet med veldig dårlig selvtillit, og det er enda biter som mangler der, fordi jeg fortalte aldri noen om hvordan jeg egentlig hadde det. nå i de siste par årene har jeg slitt mye med sinne, sitter med mye innestangt sinne. blir nsten sint for alt. det kan være fordi jeg mister en lapp på gulvet, ikke finner det jeg skal. jeg kan eksplodere i det uendelige. men når jeg får negative følelser for eks sambo, han gjør noe jeg ikke liker, så holder jeg det inni meg, kan gå mange uker å være sint før det renner over. og da kan jeg ligge å gråte en time eller to. jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere negative følelser, sinne fustrajon, irritasjon osv.. er det noe jeg burde skaffe profesjonel hjelp for?
razmatazz Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Ja, jeg synes du burde snakke med noen profesjonelle. Det er tydelig at det går utover livskvaliteten din. Har selv en bekjent med lignende problemer. Han har nå gått til psykolog i et halvt års tid, og er såååå mye mer fornøyd!
Gjest 1111 Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Syns det høres ut som om profesjonell hjelp kunne vært noe for deg. Du har i alle fall ikke noe å tape på det. Å bære på et slikt enormt sinne tapper energi av deg og det kan ikke være særlig morsomt for deg heller, å bli sint for den minste ting. Kanskje du kan bli kvitt noe av sinnet ved å ha noen å snakke om det med, og dessuten få noen gode råd på veien, om hvordan å takle sinnet.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Snakk med legen din om det slik at du kan få henvisning til psykolog, så går det under "frikortet".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå