Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke bo noen annen plass enn her, akkurat nå. Jeg vet at de som bor på loftet bruker narkotika. De er mye borte, men er hjemme av og til og i perioder. Ligger ofte våken å hører knirking og lyder der oppe. Det er noen småting jeg savner i gangen, men de er for små til at jeg kan si sikkert at noen har tatt det. Forutenom at jeg så dama der oppe komme gående med min jakke på seg i byen for en stund siden. Jeg tok tak i henne og hun sa at hun hadde att feil jakke, fordi hun har en nesten likens. Hun viste meg senere hennes egen, og de var ganske lik. Min var nyere og finere, og den hang tross alt her nede. Men folk som er ruset kan vel lett surre. Jeg synes det er så synd på de som bor der oppe, at de ødelegger seg selv så mye. Men jeg blir litt mørkeredd når jeg tenker på at jeg kanskje er blitt helt immun mot dette. Hvordan hadde andre reagert på å bo under de samme omstendighetene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan jeg hadde reagert kommer helt an på situasjonen. En del narkomane fungerer faktisk veldig bra, i Oslo er det få av de tunge narkomane som tilhører gjengen i sentrum f.eks.

Om mine naboer hadde hatt besøk døgnet rundt og det var mye trafikk av andre narkomane så hadde jeg ikke likt å ha de som naboer. Om de stort sett fungerer normalt hadde det ikke brydd meg.

Om ting forsvinner fra gangen kan du vel bare ta det inn? Jeg hadde aldri latt ting ligge/henge ute her heller, og her er det bare barnefamilier og eldre.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har narkomane som bor vegg i vegg. Jeg har passet på å "holde meg inne med" dem. Hvis vi har hatt folk her og det er øl igjen, så gir jeg det til dem. Vi drikker ikke øl.

Jeg snakker alltid med dem når jeg møter dem utenfor osv. På den måten kan jeg derfor ringe på til dem og be om å få tingene mine tilbake når de har stjålet fra meg. Jeg har titt og ofte folk som er inni bilen min for jeg har en gammel bil. Da ringer jeg på til dem ved siden av og ber om å få igjen det som er borte.

Nå har vi fått en ganske god tone faktisk. Når jeg kommer pesende med masse poser, hjelper de alltid med å bære det opp osv.

Men det tok litt tid å komme dit. Jeg måtte sette meg litt i respekt først. Jeg var bl.a. inne der og sa ifra på "deres språk" at jeg ikke ville finne meg i noe tull. Det nytter ikke å stå der med en spinkel stemme og be dem la deg være i fred.

Den ene gangen jeg var der, stod mannen og løy meg rett i fjeset. Jeg klistret ham på veggen og sa at jeg ikke finner meg i sånn dritt! Og at heretter lar de til hel... våre ting være i fred! :frustrert: Jeg "kastet" ham fra meg og gikk.

Og jeg er ganske liten og feminin til vanlig. :ler:

Skrevet

Kanskje jeg er fordomsfull eller uvitende - men jeg ville ikke frivillig bodd i samme hus som narkomane. Hadde jeg fått vite at naboene mine er narkomane hadde jeg begynt å lete etter et annet sted å bo. Hadde jeg visst om det på forhånd hadde jeg aldri flyttet inn.

Gjest gjest1
Skrevet

Hva legger man i "narkomane" da?

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje jeg er fordomsfull eller uvitende - men jeg ville ikke frivillig bodd i samme hus som narkomane. Hadde jeg fått vite at naboene mine er narkomane hadde jeg begynt å lete etter et annet sted å bo. Hadde jeg visst om det på forhånd hadde jeg aldri flyttet inn.

Det er ikke bare å flytte. Vi har barn og har bodd her i nesten 15 år. Her hvor vi bor er et familiestrøk. Bare barnefamilier + de narkomane ved siden av.

De er nesten aldri hjemme og vi hører aldri noe bråk derifra. Det er stjelingen som er et problem.

Gjest Gjest
Skrevet

Uff, jeg hadde nok prøvd å skaffe meg et annet sted på sikt hvertfall. Selvsagt kan det gå fint, hadde egentlig ikke vært så negativ til det, bortsett fra at det kan skje litt stygge ting. Tyveri blandt annet.

Hadde en kamerat som leide vegg til vegg med en narkoman. Midt på natta ble det skrik og hyl og en gjeng med narkiser som prøvde å bryte seg inn hos han, samtidig som naboen døde av overdose. IKKE koselig.

Skrevet (endret)

Det kommer egentlig litt an på.

Jeg har jo venninder som har prøvd både det ene og det andre av narkotika, men de beholder i det minste fasaden.

Hvis det er snakk om narkomane som oppfører seg som virkelige narkomane, så er det nok best å flytte til et annet sted.

Endret av Christiane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...