Ibenholt Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Det spiller sikkert ingen stor rolle, men av ren nysgjerrighet lurte jeg på hvilken som er minst søt av de tre paprikafargene? Er det grønn, gul/orange, eller rød som er søtest?
Arkana Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Jeg synes den gule er søtest og den grønne minst søt.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Jeg synes den gule er søtest og den grønne minst søt. ← Den røde er best
Gjest piaf Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 (endret) Det er ikke noen vesentlig forskjell på næringsinnholdet i paprika i ulike farger, ser det ut til - samme nivå på karbohydrater (inkl sukker), fiber, protein og A-vitaminer, og noe varierende innhold av C-vitaminer (enkelte sider på nettet oppgir at rød paprika har høyere innhold av C-vitaminer enn grønn, andre differensierer ikke). Paprika uansett farge er ihvertfall en god C-vitaminkilde, ulike sider oppgir at en porsjon (ca. 150 g) gir mellom 140 og 190 % av anbefalt dagsinntak. Endret 25. juli 2006 av piaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå