Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du møter mannen i ditt liv og alt stemmer 100%.

Så får du vite at han har betalt for sex tidligare. Rett og slett kjøpt ei prostituert for et ligg.

Kva hadde du sagt då?

Hadde det vore forskjellig reaksjon frå di side ut i frå situasjonen? Det skjedde berre ein gong, i fylla, på tull, for å prøve osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Det spørs nok på hvor gammel han var og situasjonen som du sier. Hvilke hodninger han har til det i dag osv.

Endret av Chrizzy
Skrevet

Hadde nok IKKE likt det - for meg sier det ganske mye om en person, som jeg absolutt ikke setter pris på og respekterer. MEN når det er sagt er det jo mulig å gjøre feil/forandre seg/bli et bedre menneske...

For meg kommer det nok ann på hvordan han hadde lagt det frem, hvilke tanker han hadde om det i dag og hvor godt jeg likte han - vanskelig...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er kanskje litt spesiell i tankegangen på dette området, men jeg har brukt en del tid på å tenke gjennom dette (vurderte prostitusjon tidligere pga økonomisk situasjon), så jeg tror jeg kan se for meg hvordan jeg antakeligvis hadde reagert i en slik situasjon. Det er faktisk enkelte prostituerte som gjør det av eget valg, så om han hadde “utnyttet” henne, og hun “utnyttet” han så ser jeg det faktisk ikke som noe verre enn en ONS el. Hadde ikke likt det, men i enkelte tilfeller hadde jeg nok akseptert det ganske greit.

Men den klassiske klisjeen “full idiot på byen som kjøper seg et ligg hos en russerinne som betaler ned gjeld til halliken” hadde jeg antakeligvis ikke tolerert.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde spydd. Det handler om menneskesyn og når en kjøper seg hore forteller det om verdiforskjeller større enn hva jeg hadde taklet.

Gjest gjest 0
Skrevet
Hadde nok IKKE likt det - for meg sier det ganske mye om en person, som jeg absolutt ikke setter pris på og respekterer. MEN når det er sagt er det jo mulig å gjøre feil/forandre seg/bli et bedre menneske...

For meg kommer det nok ann på hvordan han hadde lagt det frem, hvilke tanker han hadde om det i dag og hvor godt jeg likte han - vanskelig...

Jeg sier meg enig med Solstua.

Skrevet

For min del dømmer jeg aldri folk pga. deres fortid. Jeg bryr meg om hvem de er her og nå -- spist er spist og gjort er gjort.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Joda, men det betyr jo litt når og hva, hvor ofte, holdninger og slikt. Men man skal ikke dømme folk for det de har gjort før nei (ikke det meste i alle fall, noen ting er ille uansett).

Skrevet

Hadde nok hatt et stort problem med å ha sex med han igjen - tanken på at han hadde vore inni ei som hadde hatt fleire hundre andre i seg, og gudane vete kva sjukdomar ho kunne hatt (for kondoma er ikkje 100% sikkre dei heller), ville nok gjort det umulig!

Dei som sel sex har eg ingen spesielle fordommar mot av ein eller annan grunn, då finne eg det mykje verre med dei som kjøper! Er ein fyr so desperat etter sex at han kjøper seg det, so kan det bli enkelt å byrje å tenke at du aleine ikkje kan tilfredsstille det behovet (vart litt rart formulert, men, men...)...

Gjest Catwoman
Skrevet
For min del dømmer jeg aldri folk pga. deres fortid. Jeg bryr meg om hvem de er her og nå -- spist er spist og gjort er gjort.

Enig. Sånn tenker jeg og.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde sagt det, men jeg hadde i hvert fall tenkt "For en patetisk fyr!". En mann som synes det er greit å kjøpe kvinner, er ikke en mann etter min smak, så jeg hadde ikke fortsatt å være sammen med ham. Verden er full av menn, hvorfor utvikle et forhold til en som har en så snuskete fortid? Fylla har ikke skylda, en har sperrer selv om er full.

Gjest Eks-kona til horekunde
Skrevet

Med slike holdninger, fylla eller ikke, har du ikke akkurat gjort et kupp.... Kjøp eller gratis, har man det i seg, så har man det. Min eks fortalte også meg at han hadde kjøpt, i ung alder. Dessverre, trodde jeg det var meg som feilte noe, som syntes det var ekkelt. Sorry å måtte si det, men her tror jeg du går inn i et samliv som ikke er sunt for deg selv, eller evt barn..... Husk hva jeg skrev, når det har gått ti år.... Huff og huff!

Skrevet

Helt enig med Solstua. Jeg synes det sier mye om synet hans på andre mennesker - og synet på sex. Går det virkelig an å bli så trengende at man må kjøpe seg sex??? Uff, nei.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde blitt kvalm, mistet respekten, og det hadde rett og slett ikke gått, uansett følelser for mannen. Jeg hadde blitt for skuffet og mistet troen på han.

Jeg er enig i at gjort er gjort, men noen ting foretrekker jeg faktisk å slippe å vite om. Så lenge det aldri skjer igjen, han innser at det var helt forkastelig, han er 100% sikker på å være frisk.. og er drømmemannen, ja da hadde jeg ønsket at jeg ikke visste om det. Det får være hans egen anger (hvis han angrer da.) Hvis ikke hadde han ikke vært akseptabel som partner for min del.

Jeg har også strenge grenser på stripping o.l og syns det er like forkastelig. Jeg har derfor sagt fra til min kjære om hva jeg syns, at det heller ikke er akseptabelt i vårt forhold, og at dersom han har vært borti sånt tidligere så ønsker ikke jeg å vite noe om det. Det som egentlig teller er jo hvordan man oppfører seg her og nå, og hvordan et forhold er. Men et forhold ville ikke fungere dersom man mister respekten for den andre parten.

Skrevet

Enig.

Om en partner hadde fortalt at han/hun har kjøpt sex tidligere ser jeg ikke noe problem med. Hvorfor skal jeg blande meg oppi hans/hennes fortid og lage problemer og rot av dette?

Det hadde jeg overlevd. Det er større problemer i verden en enn slik filleting.

Gjest Gjest
Skrevet

Aj aj aj, tror det ville vært en av de få tingene jeg ikke kunne levd med, faktisk. Som noen tidligere har nevn her, å kjøpe sex for penger vitner om et skakkjørt menneskesyn, synes jeg. En slik mann kunne jeg ikke levd med.

Sex skal være godt for begge to, og en ting er sikkert; en prostituert gjør det ikke av nytelse men for penger, punktum finale. For meg er det ubegripelig at noen mann overhodet kan la seg lure av en prostitutert som later som om hun nyter sex med ham, når man egentlig vet at det hele bare er ett spill for at han skal bli fort ferdig. Ren og skjer livsløgn og egoisme fra mannen sin side, spør du meg.

Detg verste er at disse mennene ofte er fedre til døtre.

Synes kjøp av sex er patetisk og trist.

Skrevet (endret)

Nå bevegrer vi oss inn på den moralistiske siden av prostitusjon her, og da føler jeg jeg må ytre min uenighet (tråden kommer sikkert til å bli splittet etterhvert).

Kjøp av sex er IKKE kjøp av kvinner, det er kjøp av en kvinnes nærvær.

Kjøp av sex handler IKKE om at man er så desperat etter sex at man bare må stikke og få seg en hore. For de hvor det faktisk ER sex som er hovedgrunnen, får de vel en ekstra tenning av det faktum at de er prostituerte (i et program om prostituerte i Nevada sa en kvinne, som var gift, at mannen hennes tente på at hun hadde det yrket). Eventuelt har de meget spesielle kinker som gjør det enklere å forholde seg til prostituerte, som ikke dømmer. Men ofte er det rett og slett nærvær som søkes. De ønsker følelsen av å bli begjært, elsket, aktet, og noen ganger foraktet. Selv om det er aldri så kunstig. Husk at mange horekunder er gifte.

Det finnes en million grunner til å kjøpe sex. Men det handler aldri bare om sex, selv ikke når sex er hovedgrunnen.

Endret av K.A.
Gjest LilSweetie
Skrevet

Det er en av de tingene jeg ville ha vanskeligst for å akseptere. Sjansene for at forholdet hadde fortsatt hadde vært marginale.

Gjest d'Arc
Skrevet
Det er en av de tingene jeg ville ha vanskeligst for å akseptere. Sjansene for at forholdet hadde fortsatt hadde vært marginale.

Samme her.

Det hadde nok gått dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...