Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Dere som har kjøpt kjole på Finn, hva gjør dere med tilpassing? Noen har kanskje flaks at kjolen passer perfekt uten noen justeringer, men hva hvis den er litt for kort/lang eller ikke passer 100%? Man kan vel ikke gå til en hvilken som helst brudesalong og spørre om tilpassing? Jeg er litt usikker på om jeg tørr å kjøpe kjolen på finn pga dette...
Cupcake Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Du trenger jo ikke få den tilpasset hos en brudesalong. Dette gjør de vel i vanlige "systuer" også.
Scorpina Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Ja, det kan være et sjansespill å kjøpe kjole på nett mht størrelse. Man har jo lest flere ganger at en str 42 ikke nødvendigvis ER en str 42 men kanskje str 40.... Men som Cupcake også kommenterte, - hvis kjolen er for stor/liten bør en "normal" brudekjole ha litt å gå på i sømmene for alterering av størrelse.
Susan Sto Helit Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Hvis du har mulighet til det, så lønner det seg jo å prøve kjolen før du kjøper, så du ser at det ikke er veldig feil størrelse. Men det er normalt ikke noe problem å finne en flink sydame som for noen hundrelapper pr time, og noen ytterst få timer kan få kjolen til å sitte perfekt. Veldig mange av de som syr brudekjoler tilpasser også brukte kjoler. (Og hvis du leter, vil du nok finne flere som tilbyr seg å sy spesialdesignede brudekjoler. ) Angrer ikke ett sekund på at kjolen min ble kjøpt brukt på nett. Den var nesten perfekt til meg i ugangspunktet, og etter en liten tilpassing her og der, så er den perfekt, selv med en liten gravidkul på magen! (Var ikke bare det som måtte fikses, men det også. )
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Tusen takk for svar Jeg kjøper ikke en kjole uten at den er prøvd, tar ikke sjansen på å kjøpe en uprøvd kjole. Men man kan jo forandre seg i løpet av noen måneder, (gifter meg neste sommer, og vurderer å kjøpe snart). Jeg synes det er mest safe å kjøpe i butikk selv om det blir noen tusenlapper mer.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Jeg kjøpte min på nett av Lilly i danmark. Av dem fikk jeg tilbud om å legge den opp for meg, noe jeg avslo. Jeg skal få lagt opp kjolen min på en systue når jeg har skoene på.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har nå ringt til forskjellige systuer i Oslo, og de fleste tar imot brudekjoler uansett utseende. Men de sa det var vanskelig å vite hvilken pris det ble. "Det kommer an på kjolen" sa de. Det er jo litt difust svar for meg som aldri har fått noe sydd til meg Så vet dere om noen priser sånn at jeg har en viss peil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå