Gå til innhold

Hva slags muligheter med dette studiet?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har begynt på et bachelorstudium i arbeids- og velferdsforvaltning, og er ca halvveis i utdannelsen.

Link til studiet i studiehåndboka

Jeg tror det vil bli veldig vanskelig å få en relevant jobb og ser egentlig ikke for meg at jeg kommer til å jobbe innen sektoren. Jeg er usikker på hvilke andre muligheter jeg har med dette studiet, og det gjør at jeg sliter mye med motivasjonen.

Så tenker jeg: skal jeg hoppe av eller fullføre? Motivasjonen tilsier at jeg kanskje bør hoppe av. Men jeg tenker samtidig at det må være bedre å fullføre en bachelor enn å slutte halvveis, selv om jeg kanskje ikke kommer til å jobbe innenfor akkurat det feltet. Noen som har ideer om hvordan jeg vil stille med denne utdannelsen? Aller helst har jeg lyst til å jobbe med noe innen administrasjon/kontor/resepsjon. Men jeg er ikke kresen på hva slags jobber jeg kan ta, jeg kan gjerne jobbe i kassa på rimi hvis det er nødvendig. Jeg vil vel bli sett på som mer interessant på arbeidsmarkedet hvis jeg fullfører denne bachelorutdanningen enn hvis jeg avbryter den? Fornuften sier vel egentlig at jeg bør fullføre for enhver pris, men vet ikke hva dere andre tenker? Håper noen har innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg leste om studiet så tenkte jeg at etter endt utdanning så var det kontorjobb som var tingen. Aetat eller trygdekontoret... (Nye nav)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det ser bedre ut med en fullført utdanning på cv. Dersom du studerer med hjelp fra lånekassen vil du i tillegg kunne støte på problemer dersom du skulle ønske å studere senere fordi du da vil bli forsinket i studiene. Er du over ett år forsinket vil du normalt ikke få mer støtte fra lånekassen før du har arbeidet inn denne forsinkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Synes det virker som et veldig interessant og anvendlig studie. Tviler på at du får problemer med å få jobb, og hvis du får problemer kan du jo vurdere å plusse på med mer administrasjon og ledelse, offentlig forvaltning og planlegging, regnskap etc, veldig mye å velge mellom som vil gjøre deg enda mer attraktiv for arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville supplert med litt "hardere" fag, slik som mer økonomi eller juss. veldig mange har jo nå en bachelor innen samfunnsvitenskapelig fag slik som statsvitenskap osv, og da stiller man sterkere hvis man har litt mer økonomi enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Ja du er perfekt for nav. Trur ikkje du får problem med å få jobb. Såg ingen praksisdel i utdanningen din. Viss du har det for du iallefall ein peikepinn på kor du event. kan jobba !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...