eksv Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Jeg ønsker meg så veldig hvite 7èrn stoler fra Arne Jakobsen, men syns de for dyre. (ca 3000.- pr stk) Er det noen som noen gang har sett de annonsert brukt? Finnes det noen "kopi" ? Vet at Arne Jakobsen "Myern" er kopiert av flere men har ikke sett 7èrn! Spent på svar
Mettan Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Har sett hvite 7'ern stoler brukt til salgs på finn.no tidligere, husker ikke helt pris men tipper det var rundt halv pris av ny pris. Alternativt kan du jo prøve å komme over noen som er stygge i lakken (men i god stand ellers) og få de omlakkert i hvitt. Har sett kopier av stolen, men husker ikke hvor, dessverre. Men, vil jo anbefale deg å gå for originalen, da Lykke til med stoljakt!
eksv Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2006 Takk for svar. Enig i at orginalen er best. Får kjøpe en og en til jeg får seks stykker....
Gjest Sille Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Det er laget utrolig mange kopier av 7'eren, mener jeg sist så en i Bohus. Bilka i Danmark pleier alltid å ha dem inne (www.bilka.dk), eller så kan du forsøke www.ilva.dk. Originalen kan være verdt å kikke etter på Lauritzen.com (auksjonsside), der har jeg også sett dem, men de går fort unna. Jeg drømmer om Arna Jakobsens Egget.. Sukk!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Er det ikke mer korrekt å skrive "syveren", tro?
Brunhilde Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Er det ikke mer korrekt å skrive "syveren", tro? ← Den helt riktige måten er vel "7'eren", slik skrives det ihvertfall på dansk.
Gjest -eline- Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 (endret) 7-eren (apostrof er ikke norsk skrivemåte...) er verdens mest kopierte stol, så ja, det finnes kopier, men jeg ville heller ha kjøpt en og en stol og hatt orginalen gitt. Både fordi kopiering er no drit, men også fordi da vet du i hvertfall at kvaliteten er god (de hadde kopier av 7-eren på mitt gamle universitets kantine, de så skikkelig herpa ut etter kun noen måneder...). Ellers så er det jo mulig å finne de brukt på feks Euklides, Utopia Retro Modern, finn.no eller Lauritz. Endret 27. juli 2006 av -eline-
eksv Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2006 Tusen takk for mange gode råd. Skjønner at jeg må gå for orginalen Og til deg som ønsker deg "egget"... Samme her. Pluss masse,masse annen dansk design. :yinyang:
Gjest Sille Skrevet 25. juli 2006 #9 Skrevet 25. juli 2006 Og til deg som ønsker deg "egget"... Samme her. Pluss masse,masse annen dansk design. :yinyang: ← +
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #10 Skrevet 25. juli 2006 Åja, gå for original! Koselig ting å samle på, lykke til
Gjest Gjest_Mettan_* Skrevet 27. juli 2006 #11 Skrevet 27. juli 2006 Nettauksjonen Sille viser til heter Lauritz.com Vær imidlertid obs på at kjøp derfra tillegges hammerslagsgeby på 25 kr og salær på 20% av kjøpesum.
Gjest Gjest_eksv_* Skrevet 27. juli 2006 #12 Skrevet 27. juli 2006 Takk for opplysningen. Greit å vite. Jeg skal ikke ha nytt bord, får leve med det jeg har... Men, hva slags bord har dere sett til? Elipsebordet? Alt blir jo fint med de stolene, men har dere sett noe ekstremt fint?
Gjest Sille Skrevet 27. juli 2006 #13 Skrevet 27. juli 2006 (endret) Ellipsebordet er jo ekstremt flott da, men det er jo ikke direkte billig... Mens man venter på lottogevinsten, kan man jo i mellomtiden kjøpe et billigere bord hos f.eks. Bolia, som jo også er dansk. Synes de har mange flotte bord (og andre møbler) der. Ta en titt på www.bolia.com Endret 27. juli 2006 av Sille
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #14 Skrevet 28. juli 2006 Hadde jeg hatt penger til det nå, hadde jeg garantert kjøpt meg syverstoler.. ellers står Egget også høyt på ønskelisten ja! Og et par Barcelona stoler:) Personlig ville jeg faktisk ikke hatt Ellipsebordet til de stolene..jeg syns det blir litt "safe" på en måte vet ikke om dere skjønner hva jeg mener. Det som derimot er veldig pent og spennende er å sette sammen ting av ulikt materiale, som et stort fint laaanbord i hvitskurt, lys eik eller noe. Mye en skulle hatt ja
Mettan Skrevet 29. juli 2006 #15 Skrevet 29. juli 2006 Synes ellipsebordet er flott, også sammen med syverstolene, men har personlig litt mer sans for kontraster a la det sjarmtroll skriver, har selv sorte syverstoler til et mellombrunt bord med stålspennebein. Synes det er fint siden ordet og stolene da fremhever hverandre (er kanskje derfor jeg synes "ferdigkjøpte" spisestuer ofte er så kjedelige?). Er forresten veldig fornøyd med syverstolene. Har tynne seteputer til to av dem, tror jeg skal kjøpe til resten etterhvert også, det gjør dem litt mykere å sitte på. Putene er ganske flate med gummiert bakside slik at de ligger godt på stolene. Ellers hadde heller ikke jeg hatt noe imot et Egg, eller en eller to Svaner for den saks skyld...
Gjest Gjest_eksv_* Skrevet 29. juli 2006 #16 Skrevet 29. juli 2006 Så morsomt å høre hva dere har! De sorte stolene du beskrev til bordet ditt høres nydelig ut Jeg er også enig vedr. elipsebordet. Hadde egentlig ikke ville hatt det selv. Men fint er det. Apropos sort , det ser ut som det kommer for fult nå på interiørfronten!? Er ikke slavisk, men det er jo så gøy. Forandreing fryder. :yinyang:
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2006 #17 Skrevet 1. august 2006 Har tynne seteputer til to av dem, tror jeg skal kjøpe til resten etterhvert også, det gjør dem litt mykere å sitte på. Putene er ganske flate med gummiert bakside slik at de ligger godt på stolene. ← Har du puter som er tilpasset Syveren stolene? I såfall hvor har du kjøpt dem?
Mettan Skrevet 14. februar 2007 #18 Skrevet 14. februar 2007 Har kjøpt dem brukt på finn.no, men de skulle få dem inn hos Illum i Vika. Har ikke sjekka om så er skjedd...ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå