Gjest Fadder Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 I min eks' sin familie er det et familiemedlem som er mildt sagt ikke riktig klok. Hun har to barn. I alle år har hun tatt letteste utvei på alle måter. Dersom barna gjør noe galt, får det aldri konsekvenser for dem. Hun orker ikke å ta ansvar for noenting. Menn har komt og gått i alle år så der har vært mange onkler. Den ene gangen hun var gravid, var det plutselig en annen enn samboeren som var faren. Så der har vært mye tull. I så fall har barnevernet kommet inn i bildet de siste årene fordi den eldste hun har flyttet ut og sammen med en mann i en alder av 15 år! Det endte med at denne datteren havnet opp i narkotika, prostitusjon og menn som var mer enn dobbelt så gammel som henne. Den yngste hun har er jeg fadder for. Men det har vært veldig vanskelig å følge ham opp pga mange omstendigheter. Og nå er han så voldelig at jeg rett og slett ikke tør å være i nærheten av ham. Ihvertfall ikke alene. Eller ta ham hjem til familien min. Han har kastet kniver etter folk, banket opp moren osv. Og han er såvidt tenåring.. Begge disse barna stjeler, lyver og lurer, så man kan ikke ta dem hjem til seg. Det har vi prøvd og det ble helt katastrofe. Barnevernet har nå kommet på banen og det er snakk om at den yngste må flytte fra hjemmet. Den eldste er nå blitt myndig, så der er løpet kjørt. Men i så fall: Nå er moren gravid igjen! Med ennå en annen mann selvfølgelig. Og jeg lurer på: Går det automatisk at dette barnet også vil bli fulgt opp av barnevernet, eller må vi andre melde fra? For det bør jo absolutt gjøres.
liv Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Det er ikke alltid det går automatisk så det bør meldes fra ja. Men det er det fare for det ufødte liv så er det sosial og ikke barnevernet som har ansvaret der. Barnevernet har ingen ting å si før barnet er født. Men de bør jo få vite at hun er gravid da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå