Gå til innhold

Regninger

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett alle regningne vi har (husleie, forsikring, tlf/mobil/internett etc) har vi autogiro på så de går uansett på forfall. Andre regninger, som f.eks handlekonto på Ellos legger jeg inn på forfallsdato når de kommer. Er innom nettbanken 2-3 ggr pr mnd. Har skrekk for "varsel om inkasso"-brev og slikt...brrrrr...

Skrevet

Legger dem inn i nettbanken til betaling på forfall. SELVSAGT.

Fatter og begriper ingen grunn til å betale dem før. Da får jo bedriften rentene av mine penger, i stedet for at jeg får det.

Bare tull.

De har en forfallsdato, og denne datoen betales de. Naturlig nok. Det er jo det som er meninga med en forfallsdato.

Gjest Solsikke
Skrevet

Betaler dem som regel alltid med en gang, utenom de aller største, de betaler jeg rett etter at jeg har fått lønn.

Gjest Gjest
Skrevet

Kaster alle jeg får eller sender dem til foreldrene mine. Bor alene, jobber i full stilling og har såvidr råd til å betjene studielån, og andre lån. Jobber i offentlig sektor, og tjener lite.

Skrevet
Betaler så fort jeg kan. Og det er i 99% av tilfellene før forfall.

Her og.

Gjest Gjest
Skrevet

Pleier å bli ringt opp av KrediNor fordi jeg aldri betaler regninger...

Skrevet

Jeg betaler regninger med en gang jeg får de, hvis det er nok penger på kontoen. Liker følelsen av at de er ute av veien, og det er de ikke hvis de ligger til forfall. Får så lite renter av banken, så tror ikke det er mange øre jeg mister.

Skrevet

Jeg får stort sett efaktura, men de som detter ned i postkassa legger jeg alltid inn på forfallsdato i nettbanken. Gidder hvertfall ikke betale før jeg må....

Gjest gjesta
Skrevet
Legger dem inn i nettbanken til betaling på forfall. SELVSAGT.

Fatter og begriper ingen grunn til å betale dem før. Da får jo bedriften rentene av mine penger, i stedet for at jeg får det.

Bare tull.

De har en forfallsdato, og denne datoen betales de. Naturlig nok. Det er jo det som er meninga med en forfallsdato.

Jeg hadde nok gjort det samme dersom økonomien hadde vært romslig.

Nå er den så stram at jeg betaler alle regninger med en gang jeg får penger inn på kontoen. Da vet jeg nemlig at resten er til min disposisjon. Da legger jeg opp forbruket mitt etter det.

Skrevet

Legger regninger inn til forfall på forfalssdatoen.

Gjest Madeline
Skrevet

Legger de inn i nettbanken til betaling på forfallsdato.

Gjest Gjest
Skrevet

koster det litt pengerå betale regninger før forfallsdato? syntes jeg leste noe slikt..

Gjest Trolletrine
Skrevet

Alle regninger betales når jeg får lønn :)

Skrevet

Mine egne regninger legges inn og betales på forfall. Har også autogiro på noen eller fast overføring.

Felles regninger legges på et fast sted og vi sorterer ca anenhver uke. De som ikke forfaller før neste gjennomgang lar vi ligge, resten fordeler vi mellom oss. Av forskjellige grunner skal den ene betale litt mer enn den andre, derfor passer det som regel dårlig å ha autogiro på felles regninger.

Om det er veldig mye regninger en periode (ca hvert kvartal) plukker vi ofte ut en regning som vi kan få purring på, slik at vi slipper å blakke oss helt.

Fungerer veldig greit hos oss i alle fall.

Skrevet
koster det litt pengerå betale regninger før forfallsdato? syntes jeg leste noe slikt..

Ja selvfølgelig. Det koster det du taper i renter ved ikke å beholde pengene på din egen konto.

Skrevet

Legges inn i nettbank til betaling ved forfall.

Regningene trekkes fra en annen konto en lønnskontoen, og så overfører jeg bare nok penger fra lønnskontoen til at det er dekning for regningene.

Dermed er pengene på lønnskontoen til fri avbenyttelse, uten å måtte tenke på om det ligger noen regninger og venter.

Overfører litt til egen sparekonto også.

Og så går barnetrygden rett inn på egen, og skal brukes på noe kult en gang, kanskje en reise.

Hehe, fire kontoer.

(Faktisk har jeg lønnskonto i en annen bank også, pga. huslån. Men overfører derfra til brukskontoen. FEM kontoer :ler: )

Skrevet

Legger dem rett inn, som regel...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker å vite nøyaktig hvor mye penger jeg har å rutte med, så alle regninger som skal betales av meg betales som regel med en gang, jeg liker å få de ut av verden.

Regninger som skal deles, ventes som regel med til nærmere forfallsdato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...