Gå til innhold

"Malemann"

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali
Skrevet (endret)

Jeg har puste pause fra oppussingen av kjøkkenet og soverommet. Gud, det er slitsomt!

Jeg har planer om å pusse opp stua også, der er det en gammel tapet som må tas av, sparkling her og der og maling av tak og vegger. I tilegg kommer all vaskingen og det andre forarbeidet.

Jeg blir helt utkjørt bare av tanken, derfor lurer jeg på om det er noen som vet hvor mye det vil koste å leie noen til å gjøre dette? Hvor “billig” er det mulig å få en slik jobb gjort?

Endret av Huldali
Videoannonse
Annonse
Gjest Purple
Skrevet

Male mann? Skal du male mannen din?

Unnskyld, det er ikke for å være frekk. Jeg leste nettopp enda en orddelingstråd, og klarte ikke å la være.

Gjest Huldali
Skrevet

Beklager så meget at jeg skrev overskriften feil!

Dessverre skrev jeg ikke innlegget for at du skulle kommentere feilene i det, jeg skrev det for å få svar på mitt spørsmål.

Hvis du har så lite å gjøre at du skriver innlegg bare for å rette på andres skrivefeil, kan du godt komme hit og hjelpe meg med oppussingen!

;)

Gjest Purple
Skrevet

Skulle gjerne ha hjulpet, men jeg er dessverre litt løsemiddelskada etter å ha malt min egen leilighet, så jeg tror ikke jeg orker.

Men jeg beklager, jeg skal ikke ødelegge tråden din. Har dessverre ingen gode svar å komme med heller... (Men jeg hjelper jo til å dytte den opp på sida da! ;) )

Gjest Dingo
Skrevet (endret)

Hvor billig du kan få jobben gjort vet jeg ikke. Men be om ett tilbud fra flere malermestere, slik at du får en fast pris. En arbeidstime koster sikkert fra 300,- + mva, alt etter hvor i landet du bor.

Endret av Dingo
Skrevet

Det er jo fryktelig in med polakker (også fra andre steder). Står det ikke noen annonser i avisen?

Her i Bergen har vi ungjobb i sommer, finnes ikke noe slikt der du bor også?

Ellers blir nok alternativet et malefirma, vil anta at det koster litt.

Gjest Huldali
Skrevet

Jo, jeg har sett at det er en del polakker som tilbyr seg diverse tjenester, men har ikke sett noen pris på hvor mye det koster. Noen som vet hva ca prisen er der? De tar vel ikke 300 kr time, gjør de vel?

Ingen som har leid noen til å gjøre en slik jobb?

Jeg har ikke hørt om noe sånn ungjobb i Oslo, mulig det ikke er jeg som følger med, men uansett vil jeg nok ha profosjonelle til å gjøre en slik jobb. Det er kjedelig hvis resultatet ikke blir bra.

Hadde jeg bare kjent en maler.. Da hadde livet vært så mye lettere :)

Gjest Gjesteline
Skrevet

Kjenner en som jobber i et malefirma i Oslo, de tar 350/t svart! :overrasket:

Jeg har hatt både polakker og latviere til oppussingsarbeide, med varierende resultat - det beste er vel å spørre om referanser. Har betalt 50-100/t pr mann, grei pris, det.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har leid inn polakker til diverse oppussingsarbeid, bla maling og sparkling (har gjort mye selv også da, men når du pusser opp et helt hus er det nok av arbeid).

Vi har betalt 80- 100 kr timen. De kommer gjerne i par ;) , og vi har hatt to par til ulike tider. Kvaliteten har vært varierende, for å si det sånn. Det er vel én vi har vært godt fornøyde med, to som var nogenlunde greie men ikke mer, og en som var fullstendig ubrukelig. (Han skulle male noen dører, men brydde seg ikke om at det rant en del, så vi fikk en kjempe pussejobb. Han skulle male et rom, og sølte masse på den nymalte brannmuren. Det var lørdagen. På søndagen skulle han tapetsere et pittelite toalettrom, og det brukte han stort sett hele dagen på, og måtte attpåtil få assistanse fra den andre fyren som var der! Selvsagt etter å ha sagt at joda, han kunne tapetsere. Han kom ikke flere gnager til oss...).

Ellers er det klin umulig å sette dem til å jobbe uten at du er tilstede selv og forklarer og dirrigerer. Du må omtrendt stå og gi dem hammeren for at de skal spikre på en list. Jeg husker jeg skulle ha en av dem til å ta skumisolering rundt et vindu vi hadde satt inn, og liste rundt. Jeg sa hva han skulle gjøre, sprayen med isolasjon sto ved siden av vinduet og listene lå rett under. Likevel tror jeg at jeg måtte komme og forklare to (eller tre?) ganger til. Ikke listet de så pent heller :frustrert: Dette var attpåtil polakker vi hadde fått anbefalt av kjente. Dessuten merket vi godt at de gjorde sitt beste til å begynne med, men ble mer sløve etterhvert. :frustrert::kjempesinna:

Så jeg vil egentlig heller anbefale deg å vente litt med stua hvis du er sliten nå, og heller gjøre det selv, noe annet kan fort bli dyrt og/eller dårlig. Min erfaring er at det er utrolig vanskelig å finne folk som er flinke og samvittighetsfulle, hvis ikke du kjenner noen personlig. (En snill onkel el.)

Skrevet

Jeg har brukt polakker til å pusse opp leiligheten min og er kjempefornøyd! De var veldig grundige og nøyaktige og var veldig nøye med grunningen. De kom med forslag underveis og jobbet veldig selvstendig. Jeg var på jobb mens de jobbet og det var helt uproblematisk. De la nytt gulv og listverk i tre rom, malte tre rom, satt inn ny kjøkkenbenk og la fliser over benken og monterte div lamper. Skal bruke dem igjen når jeg skal tapetsere gangen over sommeren. Jeg betalte 120 kr/time og det var verd hver krone.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...