Gå til innhold

Blir ikke dyr såre i rompa

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
Skrevet

Altså; vi mennesker tørker oss med dasspapir etter vi har bæsja. Katter slikker seg i rompa. Hva gjør resten av dyrene? Jeg vil jo tro at de blir rimelig såre dersom de ikke blir kvitt drittrestene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg har dessverre ikke link til aktuell forskning, men det er en viktig problemstilling.

Jeg vil forresten tro at hele fårefamilien (Sauer og sånt, ikke de kongelige!) føler seg ganske krenket av Lambi.

Endret av Kvinneguden
Skrevet
Jeg har dessverre ikke link til aktuell forskning, men det er en viktig problemstilling.

Jeg vil forresten tro at hele fårefamilien (Sauer og sånt, ikke de kongelige!) føle seg ganske krenket av Lambi.

:ler: Dagens gode latter mens jeg er på jobb :ler:

Skrevet

Har sett mårdyrfamilien (ilder, røyskatt og mink) som gnir rompa mot bakken etter å ha gjort fra seg. Hos venninnen min som har ilder, gjør dyrene dette på teppet utenfor doene. De må jo tørke seg de også...

Gjest Fruktkake
Skrevet

Jeg vil forresten tro at hele fårefamilien (Sauer og sånt, ikke de kongelige!) føler seg ganske krenket av Lambi.

Jeg håper noen føler sin plikt til å forske på dette. :ler:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Har sett mårdyrfamilien (ilder, røyskatt og mink) som gnir rompa mot bakken etter å ha gjort fra seg. Hos venninnen min som har ilder, gjør dyrene dette på teppet utenfor doene. De må jo tørke seg de også...

Men hva med elefanter og giraffer og sånne dyr da? Gnir de seg også mot bakken? Haha, for et syn!

Skrevet

Elefanter gnur ræva mot trær,steiner osv. Men tror det er mer pga kløe enn av hygieniske årsaker.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

*husker å ikke sleike på trær i skogen*

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

flodhester bare vifter frenetisk med halen mens de driter, så det motsatte av tørking der i gården...

Skrevet

oi... gnir elefanter seg mot trærne...? :overrasket: au! og jeg som syns "stivt" dopapir er ekkelt... å bruke barken på et tre blir jo som å tørke seg i rumpa med rasp... :overrasket: au...

Gjest vimse
Skrevet
flodhester bare vifter frenetisk med halen mens de driter, så det motsatte av tørking der i gården...

Som oftest gjør de det i vannet, så det har nok en slags effekt ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Nei nå! Visste dere at sauer kan drukne hvis de går og vasser i vannet? For de har ikke lukkemuskel i rassen, og derfor absorberer de vann og dør :hoho: eller :grine:

Skrevet

Hvordan vet du at man blir sår i rumpa av å ikke tørke seg?

Gjest Gjest
Skrevet

Mange dyr har jo ganske tørr og grei bæsj, da. Hester og sånt virker ikke som de blir så skitne i rompa etter å ha gjort fra seg, bortsett fra når de er syke og har diarè. Da blir de såre de også.

Gjest Gjest
Skrevet
Altså; vi mennesker tørker oss med dasspapir etter vi har bæsja. Katter slikker seg i rompa. Hva gjør resten av dyrene? Jeg vil jo tro at de blir rimelig såre dersom de ikke blir kvitt drittrestene?

Noen som har kjeda seg idag :ler:

Gjest Fruktkake
Skrevet
Hvordan vet du at man blir sår i rumpa av å ikke tørke seg?

Fordi jeg har skiftet bleie på ganske mange barn, og jeg ser hva som skjer om de går med bæsjen for lenge i bleia.

Gjest Fruktkake
Skrevet
Noen som har kjeda seg idag :ler:

:)

Dette var noe jeg begynte å tenke på under joggeturen min i går kveld. Utrolig hvor mange rare tanker som kan dukke opp da.. ;)

Gjest seroxata
Skrevet
Nei nå! Visste dere at sauer kan drukne hvis de går og vasser i vannet? For de har ikke lukkemuskel i rassen, og derfor absorberer de vann og dør :hoho: eller :grine:

:hoho: ok, stygt å le, men hallo!!! :O

Gjest Hedda Gabler
Skrevet
Som oftest gjør de det i vannet, så det har nok en slags effekt ;)

* husker å ikke bade sammen med flodhester heller*

Skrevet
Fordi jeg har skiftet bleie på ganske mange barn, og jeg ser hva som skjer om de går med bæsjen for lenge i bleia.

Tror neppe dyrene har samme problem iom at de ikke bruker bleie.

"Luftørking er godt for huden, og ræva". Dagens glupord fra nord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...