carolina78 Skrevet 24. juli 2006 #1 Del Skrevet 24. juli 2006 Om man har grunnutdanning i sykepleie, som var da delt på tre fag: Psykologi, Anatomi og Sykepleie. Og har da strøket i Sykepleiefaget. Teller de 2 andre fag, psykologi og anatomi som studiepoeng videre. Eller teller de som studiepoeng kun når alle tre er bestått?? kan noen svare meg på det? Håper at de teller videre, mangler 7 poeng for å kunne komme inn på sykepleie deltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 24. juli 2006 #2 Del Skrevet 24. juli 2006 Dersom de beståtte fagene dine tilsammen utgjør 60 studiepoeng (eller mer), får du 3 tilleggspoeng som legges til karakterpoengene dine fra vgs. Fag tilsvarende 30 studiepoeng gir 1,5 tilleggspoeng. Se Samordna Opptak for mer info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #3 Del Skrevet 24. juli 2006 Avbrutt profesjonsutdanning gir ikke tilleggspoeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carolina78 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 25. juli 2006 Dette fikk jeg som svar fra opptakskontoret: "Du får 1,5 poeng for fullført og bestått 30 studiepoeng, og 3 tilleggspoeng for fullført og bestått 60 studiepoeng" Det var ikke så mye det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #5 Del Skrevet 25. juli 2006 http://www.lovdata.no/for/sf/kd/td-2005101...1-007.html#7-18 Der ser du poengene du får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerLilly Skrevet 6. desember 2006 #6 Del Skrevet 6. desember 2006 Avbrutt profesjonsutdanning gir ikke tilleggspoeng. ← Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sin Skrevet 6. desember 2006 #7 Del Skrevet 6. desember 2006 Stemmer dette? ← Ja, det står i linken over også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bluecorn Skrevet 6. desember 2006 #8 Del Skrevet 6. desember 2006 Ja, det står i linken over også. ← Det kan ikke jeg se? Så et fullført år (60 poeng) på feks barnevern studiet gir ikke 3 poeng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sin Skrevet 6. desember 2006 #9 Del Skrevet 6. desember 2006 Det kan ikke jeg se? Så et fullført år (60 poeng) på feks barnevern studiet gir ikke 3 poeng? ← Sitat fra lovdata: (7) Høyere utdanning: Det gis inntil 12 tilleggspoeng for høyere utdanning tatt ved universitet eller høyskole etter følgende skala: 15-29 studiepoeng (5-9 vekttall) gir 1 poeng 30-44 studiepoeng (10-14 vekttall) gir 2 poeng 45-59 studiepoeng (15-19 vekttall) gir 3 poeng 60-74 studiepoeng (20-24 vekttall) gir 5 poeng 75-89 studiepoeng (25-29 vekttall) gir 6 poeng 90-104 studiepoeng (30-34 vekttall) gir 7 poeng 105-119 studiepoeng (35-39 vekttall) gir 9 poeng 120 studiepoeng (40 vekttall) eller mer gir 12 poeng. Avbrutt profesjons- og yrkesutdanning gir ikke tilleggspoeng. Departementet kan gi nærmere retningslinjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bluecorn Skrevet 6. desember 2006 #10 Del Skrevet 6. desember 2006 Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 6. desember 2006 #11 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Sin: Det du siterer der gjelder kun for opptak til medisin. Ellers er det A. For alle studier bortsett fra profesjonsutdanningen i medisin gjelder følgende regler: (1) Det gis 3 tilleggspoeng for: enten et fullført årsstudium eller samlet 60 studiepoeng (20 vekttall) ved universitet eller høyskole, eller ett år på en folkehøgskole med godkjent skoledokumentasjon, eller fullført militær førstegangstjeneste eller siviltjeneste. (2) Et fullført halvårig studium eller 30 studiepoeng (10 vekttall) gir 1,5 poeng. (3) Det gis maksimalt 3 tilleggspoeng etter denne bestemmelsen. (4) Det gis ikke tilleggspoeng for arbeidspraksis. Endret 6. desember 2006 av Lillemor Gull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerLilly Skrevet 6. desember 2006 #12 Del Skrevet 6. desember 2006 Okei nå ble jeg max forvirret her? Får man 3 poeng for et fullført 1. år på feks sykepleie? Eller gjør man ikke det fordi det er et avbrutt profesjonsstudie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 6. desember 2006 #13 Del Skrevet 6. desember 2006 Okei nå ble jeg max forvirret her? Får man 3 poeng for et fullført 1. år på feks sykepleie? Eller gjør man ikke det fordi det er et avbrutt profesjonsstudie? ← Jeg er selv litt forvirret, men det står jo ikke noe presisert om det i motsetning til under reglene for opptak til medisin så da kunne man anta at man fikk det? Men jeg vet slett ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerLilly Skrevet 6. desember 2006 #14 Del Skrevet 6. desember 2006 Vel denne linjer her forteller vel at man ikke får det: Avbrutt profesjons- og yrkesutdanning gir ikke tilleggspoeng. Men jeg vet ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 7. desember 2006 #15 Del Skrevet 7. desember 2006 Vel denne linjer her forteller vel at man ikke får det: Avbrutt profesjons- og yrkesutdanning gir ikke tilleggspoeng. Men jeg vet ikke.... ← Er det bare meg .. eller står ikke den under §7-18 B som gjelder for opptak til medisin ..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. desember 2006 #16 Del Skrevet 7. desember 2006 Du FÅR poeng for avbrutt profesjonsutdanning ved opptak til alle studier UNNTATT medisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 8. desember 2006 #17 Del Skrevet 8. desember 2006 Du FÅR poeng for avbrutt profesjonsutdanning ved opptak til alle studier UNNTATT medisin. ← Takk, da vet vi det. Og det var slik jeg også tolket det utifra forskriftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå