Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #61 Skrevet 29. juli 2006 Jeg er ekspert i å henge meg opp i skrivefeil... Prøver så godt jeg kan å ignorere de, men det er IKKE lett... Orddelingsfeil, manglende stor bokstav i begynnelsen av en setning, store bokstaver midt inne i setninger, generelle skrivefeil.... alt gjør at det tar lenger tid å lese.... ← Jeg er ekspert i å irritere meg over når en skriver bruker altfor mange prikker etter endt setning ... <-- Det er det riktige, bruk det. Pss ... Du bruker ikke stor bokstav etter du har avsluttet en setning. SLITSOMT.
Atmi Skrevet 29. juli 2006 #62 Skrevet 29. juli 2006 Ja, hvis du virkelig syns det er slitsomt, så syns jeg det er greit at du sier det. Problemet er bare at jeg tviler på du syns det er slitsomt, du har ganske enkelt lyst å prøve kverulere ved å komme med tullete argumenter. Det er dobbelt så slitsomt å lese ett innlegg når man må lese ting to ganger for å få forståelsen av hva som står. Om det er brukt tre punktum så kan det nok kanskje se litt rart ut, men det forstyrrer overhode ikke forståelsen av det som står der. Og hvis det gjør, da syns jeg i grunn litt synd i deg.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #63 Skrevet 30. juli 2006 Før hadde jeg skrive-glede og var ikke så opp-tatt av om -ord-stillingen var helt per-fekt, men det å behold-e spontanitte-ten er ikke på-langt-nær så viktig som å få alt perfekt. da blir jeg jo tatt for å være en av di som ikke er så skoler-te← Har du skriveglede så er det jo bare å skrive i vei, det er ingen som kan hindre deg i det, men vil du at andre skal lese det du skriver og LIKE det, så bør du kanskje ta hensyn til skrive- og orddelingsfeil, samt flyten i det du skriver. Du tilhører kanskje den generasjonen som fikk lov å starte sin skolekarriere med skrivefeil for at ikke gleden og spontaniteten skulle drepes? Mange som sliter med det i dag, ja... Ellers er det bare å stå på.
Atmi Skrevet 30. juli 2006 #65 Skrevet 30. juli 2006 (endret) Atmi har visst ikke hørt om ironi. ← Sarkasme heter det. Ironi er noe litt annet det vennen Endret 30. juli 2006 av Atmi
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2006 #66 Skrevet 30. juli 2006 Det er ikke bare engelsk som er skyld i særskrivingen. Mye av skylden må retteprogrammet til Word ta for i tidlgere versjoner fant ikke stavekontrollen sammensatte ord men den fant de enkelte delene. Så da fikk man rød strek hvis man skrev "førstehjelpsutstyr" mens hvis man skrev "første hjelps utstyr" fant den alle ordene. Dermed tenkte man at det siste måtte jo være redd for Word kunne jo ikke ta feil. Jeg aksepterer at folk har forskjellige skriveferdigheter, noen skriver forholdsvis korrekt og andre har en veldig muntlig stil. Jeg tenker at det er synd de ikke vet/kan bedre, men jeg leser det de skriver for det. Tidligere jobbet jeg sammen med to ordblinde og den ene hadde aldri innrømmet det - selv om det ante meg - før nr 2 begynte. Hun sa det med en gang og da kom det også frem at den andre var det. Da sa jeg: På interne ting kan dere skrive hva pokker dere vil, men på brev ut av huset må vi være litt mer nøye. Jeg kan godt lese gjennom det dere skriver hvis dere ønsker det - og det satt de pris på. Jeg har sluttet å ergre meg over folks skrivefeil - så lenge de skriver nynorsk eller bokmål. SMS språk og dialekt er forbeholdt hhv mobil og muntlig språk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå