Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Kort sagt: Kan ikke folk skrive lenger? Er det så vanskelig å skille mellom engelsk(hvor ord deles opp) og norsk? Jeg finner det morsomt når folk skriver ting som -kaffe koker -syns test -sminke fjerner -pølse klyper(au!) -bolle baker (godt det ikke er et dansk forum..) -kjepp jager (oi! hjelp!)
Gjest 2324 Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Ordeling irriterer meg også, men prøver som best jeg kan å overse det.
sønnavind Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Jeg blir også sprø av det. En tekst med mye særskriving gjør at jeg leser mye saktere enn jeg gjør til vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Huff, det har du rett i. Det er forferdelig irriterende. Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange feil. Noen innlegg her inne er så fulle av feil, både orddelingsfeil og andre, at jeg ikke klarer å ta dem seriøst. Etter å ha lest noen linjer, forlater jeg tråden uten å legge igjen gode råd. Er det flere som har det som jeg?
Amanlis Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Endelig... Ikke bare meg som irriterer meg over dette nei. Godt å se!! Jeg tillater meg å komme med to andre eksempler også; De som skriver som om de skriver tekstmeldinger, altså kutter ut mange vokaler. Også er det en del som ikke har lært at det skal være stor bokstav etter punktum.
Festus Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 "Astronomer mot orddeling" har en del medlemskandidater her ser jeg! Måtte gi opp å rette med den røde kulepennen (eller var det "den kule pennen..." jepp - med solbriller og caps.. ), for skjermen min ble så ekkel å se på... med mange røde streker mv... Sier meg fullstendig enig i all frustrasjonen her!
Gjest Alive Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Da spør jeg, fordi jeg er usikker selv: Hvordan skrives "orddeling" egentlig? Ser i overskriften at det står "ord deling" og i et innlegg står det "ordeling"
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #8 Skrevet 24. juli 2006 (endret) Da spør jeg, fordi jeg er usikker selv: Hvordan skrives "orddeling" egentlig? Ser i overskriften at det står "ord deling" og i et innlegg står det "ordeling" ← Overskriften var tull, ser du! Ord deling er feil, orddeling er riktig. P.S Skal melde meg inn i "Astronomer mot orddeling" ja. Jeg kan vel bli med, tross i manglende astronomi-kunnskaper? Endret 24. juli 2006 av Leonarda
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #9 Skrevet 24. juli 2006 Da spør jeg, fordi jeg er usikker selv: Hvordan skrives "orddeling" egentlig? Ser i overskriften at det står "ord deling" og i et innlegg står det "ordeling" ← Orddeling skrivast orddeling. Antek at TS skreiv "ord deling" i overskrifta for å framheve kva innlegget handlar om. "Ordeling" er eit klassisk eksempel på en person som kan orddeling, men som då gløymer å skrive den konsonanten som vert stum når der kjem to like konsonantar etter kvarandre (eller som enkelt og greit ved eit uhell har gløymt ein bokstav).....
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #10 Skrevet 24. juli 2006 (endret) Det festligste av alt er strengt tatt å observere hvor sure folk blir når orddelingsfeil påpekes. Særlig ymse diskusjonsfora på nettet, KG inkludert, er ganske underholdende når noen forsøker å fortelle hvor smarte og intelligente de selv er og hvor dumme og uintelligente (menings)motstanderen er, samtidig som innlegget ser ut som et ortografisk prøvesprengningsområde. "Ny separert mann søker elsker inne" Endret 24. juli 2006 av Kvinneguden
Festus Skrevet 24. juli 2006 #11 Skrevet 24. juli 2006 Overskriften var tull, ser du! Ord deling er feil, orddeling er riktig. P.S Skal melde meg inn i "Astronomer mot orddeling" ja. Jeg kan vel bli med, tross i manglende astronomi-kunnskaper? ← Jada, det sto at alle er velkommen, uansett astronomikunnskaper eller ei De har også noen temmelig gode eksempler på siden sin...
Prinsesse på erten Skrevet 24. juli 2006 #12 Skrevet 24. juli 2006 Jeg er ekspert i å henge meg opp i skrivefeil... Prøver så godt jeg kan å ignorere de, men det er IKKE lett... Orddelingsfeil, manglende stor bokstav i begynnelsen av en setning, store bokstaver midt inne i setninger, generelle skrivefeil.... alt gjør at det tar lenger tid å lese....
punktom Skrevet 24. juli 2006 #13 Skrevet 24. juli 2006 Den mest meningsløse organisasjonen vi har her i Norge må vel være AMO. Iallfall er de en god kanditat. Men pedanter må vel få lov til å organisere seg de og.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 24. juli 2006 #14 Skrevet 24. juli 2006 Hvor mange slike tråder har vi hatt på KG nå?
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #15 Skrevet 24. juli 2006 Hvor mange slike tråder har vi hatt på KG nå? ← Omtrent 2,4 % av mengden muslimtråder, og omtrent 1,6 % av antall tråder som omhandler innvandring som helhet. Sammenlikningen er relevant fordi både orddeling og innvandrere er uønskede elementer for noen. Dog er det liten overlapping; de fleste innvandringsmotstandere praktiserer orddeling.
Gjest Chrizzy Skrevet 24. juli 2006 #16 Skrevet 24. juli 2006 Så lenge man ikke trekker diskusjonen ned på det nivået at de som har orddelingsfeil er dummere enn andre. Eller at de burde tas mindre seriøst og at de må ta seg et skrivekurs før de har noe her å gjøre, så har jeg forståelse for at det er irriterende for noen.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #17 Skrevet 24. juli 2006 Så lenge man ikke trekker diskusjonen ned på det nivået at de som har orddelingsfeil er dummere enn andre. ← Selvsagt. Det artige er derimot å påpeke slike feil hos dem som til stadighet understreker hvor dumme andre er. Da kommer det gjerne noe avlogget gruff med samme type feil.
Gjest Chrizzy Skrevet 24. juli 2006 #18 Skrevet 24. juli 2006 Selvsagt. Det artige er derimot å påpeke slike feil hos dem som til stadighet understreker hvor dumme andre er. Da kommer det gjerne noe avlogget gruff med samme type feil. ← Klart, det er sikkert fristende ja
Viviwoom Skrevet 24. juli 2006 #19 Skrevet 24. juli 2006 Nei, folk kan ikke skrive lengre Jeg holdt på å bli kaklende gal i vår, da jeg skulle lese til eksamen fra en bok som var full av glupe ord som kan-skje og ingen-ting.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #20 Skrevet 24. juli 2006 (endret) Jeg henger meg bare virkelig opp i det når det er mange feil på "offentlige" dokumenter, internettsider osv. Være seg offentlige etater, firmaer etc. Man bør kunne få noen til å lese korrektur for seg er min mening... min mors firmanettside er full av feil, pga. hennes teite, lite skriveføre bror... Endret 24. juli 2006 av Frysepulver
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå