Flugelhorn Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Kjøpte lørdag ettermiddag 4 korger jordbær som jeg skulle bruke til dessert søndag.... Av de 4 korgene fikk jeg EN HALV tallerk med spisbare jordbær Kun de øverste bærene var noenlunde, resterende var dekket av mugg Burde tatt vare på de og tatt de md tilbake til butikken, men kastet de med en gang, lukta jo ut hele kjøkkenet Men burde ikke holdbarheten vert lenger??
Kelsey Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Jordbær er alltid best så fersk som mulig, men når man kjøper jordbær i butikk en dag for å bruke neste dag regner man jo med en bedre holdbarhet. Jordbær bør stå kaldt, så jeg kjøper helst i butikker hvor de oppbevarer de nokså kaldt, og om jeg ser hvilke som har blitt tatt sist ut fra kjølerommet (feks at de fortsatt står på tralla) så tar jeg helst de. Kjøper du på ettermiddagen kan de jo ha stått varmt hele dagen. Dessuten burde man ikke kjøpe de som er mørkest i fargen, de har kommet lengre i modningsprosessen og råtner fortere. Og om du skal oppbevare de hjemme burde du plukke ut eventuelle stygge bær med en gang du kommer hjem, fordi muggen smitter fra bær til bær. Men jeg ville nok ha klaget ja, for det tar litt tid før hele kurven er muggen. Så de må ha stått lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå