Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 jeg har endelig kommet inn på skole i oslo, men for at jeg skal kunne flytte dit må jeg også ha barnehageplass (ikke sammen med barnets andre forelder)... noen som vet hvordan jeg går frem med tanke på at jeg er student(fristen for studentbarnehager var 1 juli )? vil jo gjerne få tatt denne utdanninga, men jeg flytter fra nordnorge,og er helt avhengig av barnehage...
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Det er vel ikke enkelt å skafe seg en barnehageplass så sent . Du får vel ta kontakt med barnehagekontoret i oslo. Er vel lange ventelister. Blir vel prioriter dem som bor i kommunen. Du får vel tenke på en annen løsning på problemet. Dagmamma f.eks.
Gjest marzipan Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Snakk med trygdekontoret. Mener å huske at jeg en gang har hørt at de som er alene om omsorgen skal prioriteres. Snakk også med oppvekstkontoret på det stedet du flytter til. Om de ikke kan ordne plass i kommunal barnehage, så har de vel en oversikt over privat barnehage. Ellers kan jo dagmamma være en løsning, men siden du er helt ny på stedet bør du undersøke litt for å se om du finner en som er pålitelig.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Nei, man blir heldigvis ikke prioritert fordi om man er enslig mor eller far lenger. Det er faktisk en så stor del av Norges befolkning som er alene med barn - at det går ikke lenger å prioritere denne gruppen. Du må få deg en dagmamma - slik som tusenvis av andre småbarnsforeldre må gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 oi,her var det ikke så mye å bli optimistisk for
Sun Mei Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Har du snakket med de ansvarlige for studentbarnehagene? Så du er sikker på at det er fullt der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå