Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Det er ikke tvil om at KG-jenter leser, lytter til musikk, ser på TV og går på kino, men hva med mer tradisjonelle kunstformer, som skulptur og billeder? Mannen og jeg liker veldig godt å tilbringe en søndag på galleri eller museum. Det gir oss nye ting å snakke om, og det gir meg nye inntrykk og tanker. Vi er ganske på nett når det gjelder opplevelse av slike kunstformer, selv om vi ikke nødvendigvis har helt lik smak. Er det noen andre her som besøker galleri o.l?
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Vi har vært ganske mye på gallerier både lokalt og andre steder, men med små og utagerende unger er det ikke akkurat høysesong for sånt før om endel år.
Daria Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Altfor sjelden... Det hender, men generelt sett er jeg mye flinkere til å gjøre det når jeg er på ferie enn her hjemme.
Gjest LilSweetie Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Vi har vært ganske mye på gallerier både lokalt og andre steder, men med små og utagerende unger er det ikke akkurat høysesong for sånt før om endel år. ← Si ikke det Jeg har nærmest vokst opp på museer/gallerier, og løp rundt sammen med søsteren min mellom bildene. På litt større steder er det også ofte barnebord med lego og slikt. Går ofte på det fremdeles, i utlandet og i Oslo
Gjest -eline- Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Jeg gjør det, har ikke veldig peiling på kunst, men har jo fått med meg litt og synes det spennende å gå på både museer (dog ser jeg ofte litt for "profesjonelt" på utstillingene til å virkelig nyte dette, med mindre det er kunstmuseer, da kan jeg roe litt mer ned...) og gallerier.
fiesta Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 jeg har aldri vært på galleri. er ikke interessert i det heller. kommer nok ikke til å gjøre det.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Ja, jeg besøker ofte gallerier, både her hjemme og andre steder jeg besøker i inn- og utland.
Catzy Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 Nesten bare når vi er på ferie, dessverre. Hadde veldig lyst til å gå i Frosken i fjor, men fikk aldri rotet oss til det. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 Har veldig lyst, men får aldri somlet meg til det. Hva bør jeg se i Oslo da?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 ja, men altfor sjelden for tida. Bor litt utenfor byen (ikke oslo) og får liksom ikke prioritert det. Det er sant at det oftere blir på reiser enn hjemme. Er egentlig veldig interessert i kunst og kultur, og skal faktisk stille ut selv til neste år...
Gjest LilSweetie Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Har veldig lyst, men får aldri somlet meg til det. Hva bør jeg se i Oslo da? ← Spørs hva du liker, hvis du liker samtidskunst er Astrup-Fearnly veldig veldig bra!
Ginen Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 Det er ikke så kjempestort utvalg av slikt her jeg bor, men jeg prøver å få med meg når noe nytt kommer. Liker å gå på kunstmuseum og slikt, og gleder meg hver gang til jeg reiser på ferie. Er veldig interessert i arkitektur, og liker å se på bygninger både her og i gamle, europeiske byer. Går også på konserter, balletter og operaer og slikt. Vi på KG er ikke bare sofagriser
lillesky Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 Jepp, jeg ser på kunst både i inn- og utland. En av favorittene er Aros i Århus - anbefales!
Malou Skrevet 8. august 2006 #14 Skrevet 8. august 2006 Det er sjelden jeg besøker gallerier utenom når vi er på ferie. Var innom flere små gallerier på ferien i Toscana i sommer. Vil gjerne bli bedre til å gjøre det når jeg er hjemme også.
Anglofil Skrevet 8. august 2006 #15 Skrevet 8. august 2006 Tja, joda, er veldig glad i den tradisjonelle kunsten, er ikke så glad i moderne kunst. Mvh Yvonne
Amalie_85 Skrevet 8. august 2006 #16 Skrevet 8. august 2006 Ble invitert til en åpning en gang, og jeg møtte opp
Gjest soleilnoir i.i. Skrevet 9. august 2006 #17 Skrevet 9. august 2006 Går ofte på museum, men sjelden til aldri på galleri. Liker ikke den følelsen av å komme inn i stua til noen andre - gallerier er ofte små hus/butikklokaler der det ikke er andre folk, så kommer man inn, og en liten bjelle ringer over døra, og eieren av galleriet kommer fra et annet rom (hvor hun eller han sikkert sitter og spiser eller jobber med noe), og så spør de om det er noe de kan hjelpe med, så svarer du at nei takk, du bare ser, og så blir de stående der for å være tilgjengelig i tilfelle du trenger hjelp, og så føler du at du MÅ si noe for å være høflig ("maler denne kunstneren bare i olje?" eller noe annet teit som man bare lirer av seg), og så vet du at du likevel ikke kommer til å kjøpe noe, du vil bare se, og så skynder du deg rundt for å se på alt, og har dårlig samvittighet for personen som ble avbrutt i gjøremålet sitt og nå står der og er tilgjengelig, og så haster du ut døra mens du mumler "takk" og "hadet bra". Man har mer tid og ro på et museum, og der trenger man ikke føle at man skylder noen noe, eller bør kommentere noe høyt, mens man går der.
Bobeline Skrevet 9. august 2006 #18 Skrevet 9. august 2006 Ja, det gjør jeg. Men har ikke vært på så mange gallerier og museer i Norge. Har så langt bare vært på museer og gallerier i Tyskland, Frankrike, Storbritannia, Spania og Irland. Mye spennende å se på.
Krista83 Skrevet 9. august 2006 #19 Skrevet 9. august 2006 Jeg skulle ønske jeg kunne si ja, men dessverre. Vil så gjerne begynne, men orker ikke etter skole og jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå