Gå til innhold

Hva er dette??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!Jeg skal nå være i uke 6. Fikk litt blødning i går eller heller farget utflod. Ble veldig urolig da jeg hadde en MA for ikke så lenge siden. Fikk komme til UL undersøkelse i dag. Der ble jeg overasket! Legen kunne ikke se noe inne i livmora. Det var kanskje noe som kunne ligne en graviditet, men han var langt ifra sikker. Fikk ta blodprøve som jeg får svar på om noen dager. Tok en CB test da jeg kom hjem og den ble positiv. Spørsmålet er da: Er jeg gravid? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Jeg hadde en graviditet utenfor livmoren for noen år siden. En uke etter at fosteret var fjernet følte jeg meg fortsatt gravid og tok en test som var positiv. Var da på ny ul men der var ingenting. Legen sa da at det kunne ta en tid etter at fosteret var borte at kroppen fortsatt produserte HCG og det er dette som slår positivt ut på testene.

I uke 6 kan det være vanskelig å se, mulig du ble gravid sent slik at du bare er 5 uker på vei. Også mulig at du har mistet igjen. Du må nok vente på prøvesvar. Ønsker deg at det går bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde meg for akkurat en uke siden. Fikk en blødning/ farget utflod når jeg var 6 uker på vei, rsiete til lege sp, sendte meg på sykehus. På ultralyd undersøkelsen fant de ingenting, og jeg hadde altså hatt en SA. Det merkelige var at jeg ikke hadde hatt store blødninger med koagulert blod, magesmerter etc. Men et døgn etter blødnningene begynte, kom det. Og det var ikke noe moro..... :cry:

Legen sa til meg at en graviditetstest kunne være positiv i opptil 2 uker etter en SA på grunn av hormonelle forandringer i kroppen.

Håper ikke du har opplecd det samme som meg, det var og er vanskelig.

Lykke til, krysser fingrene for deg. Og hold oss oppdatert......

Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...