Gå til innhold

Hvem passer huset når du er på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet
:ler: Bare litt nysgjerrig... Må spørre noen om de gidder å vanne blomstene når vi er borte 2 uker. Litt usikker på hvem vi skal spørre...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De nærmeste naboene våre passer vårt hus - blomstene og akvariene. Når de drar på ferie passer vi deres hus. Veldig greit å ha ei slik ordning! :-D

Skrevet

Jeg har nærmeste familien i samme by, så det er alltids noen som kan passe huset. I tillegg har jeg en god venninne som også har pleid å stikke innom. Vet at naboene også kan passe, men har ennå ikke trengt å spurt de.

Hvis de vil snoke, så vær så god ;). Men tviler for at de har noen interesse av det.

Skrevet

En av naboene mine tar inn posten min og vanner plantene en gang i blant. Som regel ser de bedre ut når jeg kommer hjem enn de gjorde da jeg dro! :)

Jeg kan ikke forstille meg at hun snoker. Det eneste er vel at jeg vet hun har vært i kjøleskapet mitt, for der finner jeg ofte litt mat når jeg kommer hjem, særlig hvis jeg har vært borte en stund.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er enten mamma eller søstern som vanner planter og tar inn posten når vi er borte. Og jeg gjør det samme når foreldrene mine er bortreist.

Gjest Gjesta
Skrevet

Søsteren min passer inne, naboen passer ute :)

Skrevet

Naboen vår (en dame i 50-årene) passer katt og hus når vi er på ferie. Hun tar inn posten og er vi borte mer enn en uke vanner hun også plantene. Hun har sikkert tatt en titt rundt i leiligheten for å se hvordan vi har innredet i forhold til henne (det har vi da også gjort når vi passer hennes pus) og ser ikke på det som rart, men jeg tar det som en selvfølge at man ikke snoker i skap og skuffer eller går inn i lukkede rom og slikt. Det hender broren min passer katten istedet, og han får selvsagt friere tøyler og står fritt til å bruke TV, video/DVD, X-box eller hva det måtte være, forsyne seg i kjøleskapet osv.

Gjest gjest1
Skrevet

Post og aviser stopper jeg når vi er på ferie. De få plantene jeg har inne setter jeg i badekaret med litt vann når vi reiser. Ute vanner naboene - de setter også ut og tar inn bossspannet for oss. Jeg gjør det samme hos dem. Hunden min er hos en fast ferie-familie i nærheten når vi reiser på ferie.

Skrevet

Da vi var borte 3-4 uker nå i mai/juni, så var moren min og svigerinnen min innom ofte for å mate fisker, vanne blomster og ta inn post. Hvis de snoker, gjør det meg ingenting, selv om jeg egentlig tror at de ikke hadde giddet.

Gjest gjest1
Skrevet

JEG er en huspasser. Eneste jeg har gjort er å mate katten og rydde rommet.

Skrevet

Nabo, foreldre, svigerinne eller veninne litt ettersom. Nei, jeg tror ingen av dem snoker. Og hadde de villet, så velbekommen. Tror ikke vi har så mye spennende å snoke i.

Skrevet
En av naboene mine tar inn posten min og vanner plantene en gang i blant. Som regel ser de bedre ut når jeg kommer hjem enn de gjorde da jeg dro! :)

Jeg kan ikke forstille meg at hun snoker. Det eneste er vel at jeg vet hun har vært i kjøleskapet mitt, for der finner jeg ofte litt mat når jeg kommer hjem, særlig hvis jeg har vært borte en stund.

Kanskje hun bor i leiligheten din mens du er borte? ;)

Skrevet

Vi brukte før noen i nærmeste familie.

Men etter de dro inn halve slekta og skulle liksom være snille og rydde i kjelleren hvor det var fukt i. Men de dro bare all dritten rundt i huset istedenfor.

Så når vi kom hjem fra ferie sliten etter lang flytur, så så det helt jævlig ut, og siden alt som sto i kjellern med fukt var satt i stuen istedenfor, så ble jeg skikkelig dårlig, da jeg har astma og allergi, dette vet de og.

Så det første vi måtte gjøre etter ferien var og rydde og vaske hele huset. De hadde dratt all dritt fra kjelleren rundt i halve huset og tråkka rundt med sko overalt, så alle gulv så ikke ut.

Var ikke koselig. Så siden vi bare har palme lignende planter, så klarer de seg selv på badet og posten får vi stoppet og oppbevart.

Skrevet
Kanskje hun bor i leiligheten din mens du er borte? ;)

:ler: Neida, bare nevøene hennes (en gang hun spurte og jeg ikke hadde noe i mot det). Hun er bare veldig koselig og er visst redd for at jeg sulter hvis hun ikke passer på meg! ;)

Skrevet

Jeg er en vaskekte huspasser/kattemater/hagevanner,- og jeg snoker ikke et eneste sted.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg passer hus for naboer/slekninger, og snoker egentlig ikke noe rundt. Men man er jo der, så man ser vel kanskje på noen bilder på veggen mens man vanner blomstrene......Men det er jo ikke veldig interessant når man har vært der i to uker, liksom. Og så finner jeg meg kanskje et blad å lese i mens jeg venter på at hageblomstrene skal få den vannmengden de trenger....Men da ligger bladene på bordet.....

Gjest bamsemums
Skrevet

Foreldrene mine skal passe leiligheten vår. Komme innom for å vanne litt og se over blomstene og evt ta inn reklame og annen post mens vi er borte i 2uker! Og vi har gjort det samme for de mens de var på ferie i sommer....

Gjest fluesmekker
Skrevet

Jeg passer på hus og katt for foreldrene mine i sommer. Og jeg snoker ikke :)

Skrevet

Min nabovenninne passa på blomstrene. Posten fikk vi samla opp hos posten. Tror ikke hun snoker og gjorde hun det de 2 ukene vi var borte vææær så god. Har ikke no' spennende åkkesom....

Fikk sms fra henne etter 6 dager der hun spurte om jeg hadde bakepulver. Jada, svarte jeg tilbake. Skapet til helt til høyre for komfyren. Fikk sms tilbake med "takk for lånet" :)

Hun og mannen drar i morgen på ferie og da skal jeg passe på hennes blomstrer i vel en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...