Gå til innhold

"Rusbrus" i butikkene

Kosejente

For eller mot at "rusbrus" selges i dagligvarebutikker  

1 stemme

1. 1. For eller mot at "rusbrus" selges i dagligvarebutikker

• MOT
      11
    • FOR
      62

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg ønsker rusbrusen veldig velkommen i butikken, skulle bare mangle at vi ikke fikk kjøpt det!

Dette er en nysgjerrighetsting, første halvåret vil alle smake på det, unge som gamle, etterhvert flater det ut, og ingen drikker rusbrus noe særlig mer enn øl... dette har med vanesak å gjøre, ungdommen er så vant til å se øl og få tak idet, og tenker ikke over at vi har noen dustete politikere som vil bestemme om VI skal få tak i rusbrus enklere, eller øl for den som foretrekker dette....

Det vil ikke bli noe mer merkbart rus blant ungdommen tror jeg, dette er en moteting som fort vil gå over, og i stedet vil ungdommen forstå at nå har de endelig friheten til å gjøre som de vil, og bli stolt på og respektert av politikerne, og dette vil bare bli positivt synes jeg.

Dere må huske på at for mye provokasjon og hindringer til ungdommen vil bare føre til at de blir forbannet, og drikker mye for å trasse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig så er jeg glad for at rusbrusen er kommet til butikkene!

Jeg er også en av de som ikke drikker øl.

Jo, jeg skjønner jo at økt tilgang gir økt forbruk. Da spesielt av jenter (gutter drikker jo øl de). Er det ikke bedre med rusbrus enn masse sprit?

Uansett, det er mange ungdommer som drikker fra de er 16 og ofte enda yngre. De får tak i det de vil ha. Det er alltid noen som er "snille" og kjøper til de... Enten på butikken eller på polet, alt etter hva de vil ha.

For oss jenter som er gamle nok til å kjøpe selv, så er det himmelsk! Ikke at alle smaker like godt da.. men det er en annen sak :P Gutta har jo kunnet kjøpe øl med samme alkoholprosent i butikkene lenge nå, så det var på tide at vi jenter også skulle få lov å kjøpe alkoholen vår i butikken ;)

Men det jeg synes er viktig, er at butikkene skjerper seg når det gjelder legitimasjon! For det er de ALT ALT for dårlige til! FY! (altså.. jeg synes det er galt å kjøpe alkohol til mindreårige, men det er nesten verre å la mindreårige kjøpe selv!!)

-Kosepia, som trives med rusbrus i butikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Vi under 18 får tak i alt uansett. Det er jo ikke noe problem i det hele tatt så lenge man har eldre venner eller ser eldre ut. Det finnes andre ting å bekymre seg om enn akkurat det. Lenge leve rusbrus! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel

Det er hyggelig at en får større utvalg i butikkene, og således ønsker jeg........rusbrusen velkommen. Liker at utvalget vokser, jeg.

Men det er altså en ting som irriterer meg helt inn i nerverøttene, og omtrent forbi.....og det er selve ordet "Rusbrus".

Men så blir jeg jo sprø av slikt, da.......... :ler: , og jeg vet jeg er ganske alene om slikt......

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Neida, Milo, du er ikke den eneste som irriterer deg over navnet - men jeg har ikke klart å komme på noe bedre enda. Kanskje vi skal legge hjernene i bløt å finne opp en ny betegnelse?

Fra spøk til alvor....jeg har sagt det før i diskusjonen, og sier det igen: Velkommen til et "alternativ til øl med lik alkoholstyrke" i butikkhyllene.

Så forresten prisen på herligheten en dag - og kan ikke forestille meg at så små flasker med så høy pris vil få NOEN til å drikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så begeistret for den benevnelsen jeg heller, men i mangel av noe bedre...

Nå har jeg smakt to sorter.. Rim-lime var helt ok. Cruiser Ice var enda bedre. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...