Thomasine Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Lillegutt som skal opp i 4.klasse har hatt samme sekken i alle de tre foregående årene. 20 liters sekk. I går fant jeg en sekk jeg har vært ute etter på Obs! med en tilhørende gymbag. Bagen kan kneppes på ved behov og dermed slipper poden å bære rundt på 2 forskjellige ting de dagene han har gym. Det er bare det at denne sekken kun er på 15 liter. Holder det for en 4.klassing, mon tro? :klø: Den virker romslig og fin og har 2 adskilte rom (med glidelås).
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Høres lite ut med 15 liter, men det spørs jo hvor mye skolebøker han pleier og ta med seg hjem da...... Har også ei som skal begynne i 4. klasse nå og hun fikk ny ransel i fjor, 30 liters - såpass må hun ha synes vi.
Gjest Supermamma Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Jeg kjøpte ny sekk nå i sommer til min datter som skal begynne i 4 kl til høsten. Sekken hennes er 30 liter, å det er den størrelsen de anbefaler for denne aldersgruppen. Kjøper du en 15 liters sekk nå så risikerer du å måtte kjøpe større sekk i løpet av skoleåret eller til neste år.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 En sekk på 30 liter er vel det som blir anbefalt for den aldersgruppen ja. Hvorfor kjøpe en sekk på 15 når gutten har en på 20 ?
Gjest gjesta Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Da min datter begynte i 4. klasse fikk hun ny 30 liters sekk. 15 l. høres veldig lite ut, det blir vel på størrelse med de førsteklassesekkene det?
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Og her har bestemor kjøpt ny sekk til fjerdeklassingen, jeg håper bare den er stor nok...... 15 liter hørtes lite ut.
Thomasine Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2006 Vel, det sto 15 liter, men jeg syntes den virket større enn den på 20 l han har hjemme. Kanskje hvert rom er på 15 l? Virker ikke mindre iallefall. Må sjekke litt. Denne på 20 liter holder nok i år også - ikke så mye han behøver drasse med seg. Han drasser med seg altfor mye - men det er hans egen feil... Gidder ikke legge fra seg bøkene...
Gjest gjesta Skrevet 24. juli 2006 #8 Skrevet 24. juli 2006 Om det står 15l, så er nok det på hele sekken, og ikke hvert rom.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #9 Skrevet 26. juli 2006 jeg jobber i en veskebutikk, hvor sekene fra 4.klasse er 28 liter og oppover. 15 liter er jo ingenting..
Gjest Emera Skrevet 26. juli 2006 #10 Skrevet 26. juli 2006 (endret) Min skal også opp i fjerde, og hun kommer til å beholde sekken fra i fjor (første-tredje-sekk). Så får jeg se om det er behov for å bytte til større etter hvert. Datteren min er liten av vekst, og jeg synes de større sekkene ser rett og slett for store ut. Men jeg har ikke erfaring med dette, så det er mulig at 30-liters-sekk er grei å bære for henne. Får prøve meg litt fram. 15 liter virker litt lite, synes jeg og. Endret 26. juli 2006 av Emera
Thomasine Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2006 Sekken er levert tilbake. Ikke fordi jeg tror den var liten - den så større ut enn 15 liter - men fordi den bla. ikke hadde lokk og glidelåsene er jeg ikke så sikker på er vanntette... Det blir vel til at vi beholder fjorårets sekk til ham... Nytt penal blir det dog... Forresten, de to første årene tenkte jeg ikke på å vaske sekken hans, forrige sommer la vi sekken i badekaret og vasket den. Det var møkk, det... Vannet var helt brunt og etterpå var sekken myk som silke... Det skal vi gjøre denne uken også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå