Gå til innhold

Besteforeldre finner seg ny mann/dame

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

etter at han / hun har blitt enke/enkemann.

Hva synes dere om det?

Er det noen som har opplevd det og eventuelt hvordan har dere taklet det?

Min bestemor fikk først en kjæreste. Ikke med en gang, men 6 - 8 måter etter bestefars død.

Det ble slutt mellom de.

Så fant hun seg ny mann, som flyttet i lag med henne. Dette skjedde to - tre år etter at bestefar døde.

Nå er han død også.

Tror hun sørger veldig mye over sine tap.

Er det noe jeg kan gjøre for henne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Min pappa døde for ca 15 år siden, å da var ennå min mamma ung,- 45 år.

Hun har 9 barnebarn, der eldstemann nå er 22 år, å 1 oldebarn på 2 år.

Hverken vi (døtrene) eller barnebarna har forventet at hun skal være alene resten av livet.

Hun har hatt 3 kjærester på disse årene, men det gikk noen år før hun fikk kjæreste nr 1. To av de har vi alle kommet veldig godt overens med. Kjæreste nr 1 var grei nok han, men ikke like lett og snakke med.

Nåværende kjæreste, altså nr 3 er en veldi ok mann. Han er lett å snakke med, å han å min mor gjør mye sammen som å reise på turer f.eks.

Mamma glemmer ikke hverken barn, barnebarn eller oldebarn selv om hun har kjæreste, å jeg unner henne å ha en å være glad i.

Selv om hun er både bestemor og oldemor så betyr ikke det at hun ikke skal tenke på seg selv og sine egne behov.

Din bestemor er kanskje i en alder der hvor mange av hennes gjevnaldrende går bort?

Det kan være veldig vondt å oppleve å miste stadig flere av sin familie, venner og kjærester.

Vær der for din bestemor, la henne få sørge over sine tap, å snakk med henne om de hun har mistet hvis hun føler for det.

Skrevet

Hva jeg synes?

Jeg synes det er fint at de gamle finner seg noen etter ektefelles bortgang eller ved brudd. Unner ingen å leve alene om de ikke ønsker det. La de gamle ha selskap og kose seg resten av årene sine også...:Nikke:

Min bestemor har overlevd 2 ektemenn - gift med begge i 25 år!! :overrasket::klappe: Første mann var min biologiske bestefar men han døde før jeg ble født så nr.2 er den som var min kjære bestefar. :)

Vær der for henne. Er hun som min liker hun og snakke og fortelle om sitt liv og sine menn. Du lærer henne bedre og kjenne og hun føler seg viktig i andres liv.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...