Gjest Gjesta Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Man må jo oppgi personnummer for å handle der, og da registrerer de deg automatisk med den folkeregistrerte adressen din. Vel, jeg bor slett ikke der for tiden (regner med det er flere studenter enn meg som har en annen postadresse), og ba spesifikt om å få sendt til adressen jeg opprinnelig oppga til dem. Dette var visst komplett umulig å gjøre, det lot seg ikke endre manuelt. Dermed måtte jeg slette bestillingen min.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Jeg reagerer på at de sender ut reklame selv om jeg har sagt ifra at jeg ikke ønsker det. Dumper ned store reklamekataloger i postkassen... Jeg skjønner heller ikke hva de trenger fødselsnummer for. Reagerte litt på det da jeg bestilte derfra. har ikke opplevd det i andre nettbutikker.
mee mee Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Man må jo oppgi personnummer for å handle der, og da registrerer de deg automatisk med den folkeregistrerte adressen din. Vel, jeg bor slett ikke der for tiden (regner med det er flere studenter enn meg som har en annen postadresse), og ba spesifikt om å få sendt til adressen jeg opprinnelig oppga til dem. Dette var visst komplett umulig å gjøre, det lot seg ikke endre manuelt. Dermed måtte jeg slette bestillingen min. ← samme sa dem til meg
Scheherazade Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Man må jo oppgi personnummer for å handle der, og da registrerer de deg automatisk med den folkeregistrerte adressen din. Vel, jeg bor slett ikke der for tiden (regner med det er flere studenter enn meg som har en annen postadresse), og ba spesifikt om å få sendt til adressen jeg opprinnelig oppga til dem. Dette var visst komplett umulig å gjøre, det lot seg ikke endre manuelt. Dermed måtte jeg slette bestillingen min. ← Vet, skrev et langt innlegg angående dette i andre tråden om LaRedoute. Latterlig, ingen problem på H&M! Med meg hadde de sendt det før jeg oppdaget det, fikk da surt svar fra kundeservice om at da fikk jeg bare la den gå i retur.
Fakse Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Jeg bor på samme adresse som jeg er folkeregisterregistrert, så praktisk er det ikke noe problem for meg. Men ikke pokker om de får personnummeret mitt, da lar jeg heller være å handle der. Av prinsipp.
Grooo Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Og jeg som hadde tenkt å bestille derfra nå snart.. Jaja, da skal jeg legge vekk katalogen! Bor på folkeregisteradressen min jeg, men hva i all verden skal de med personnummeret mitt? Har de virkelig lov til å kreve det?
Bomull Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man må levere fra seg personnummeret til slike ting??
Arwen Skrevet 24. juli 2006 #9 Skrevet 24. juli 2006 Har de virkelig lov til å kreve det? ← De har vel lov å kreve det, men at det lønner seg for driften kan jeg virkelig ikke skjønne.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #10 Skrevet 24. juli 2006 Møkka-katalog. Bestilte klær i en størrelse større, og nå har jeg fått elefant-klær i posten. Alt skal tilbake
katla Skrevet 24. juli 2006 #11 Skrevet 24. juli 2006 Møkka-katalog. Bestilte klær i en størrelse større, og nå har jeg fått elefant-klær i posten. Alt skal tilbake ← Eventuelt spise sjokolade og is som en gal for å få dem til å passe :-D
Millis Skrevet 24. juli 2006 #12 Skrevet 24. juli 2006 Det er vel fordi de sender regning i etterkant og man kan da handle på kreditt.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #13 Skrevet 24. juli 2006 Eventuelt spise sjokolade og is som en gal for å få dem til å passe :-D ← Hehe...joda. Men er faktisk nokså irritert. Klærne er ikke _litt_ for store, men kjempestore...
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2006 #14 Skrevet 24. juli 2006 Det er vel fordi de sender regning i etterkant og man kan da handle på kreditt. ← Kreditt er et valg. Du kan velge å betale kontant, men personnummeret må uansett oppgis ved registrering.
Gjest Sammy Skrevet 24. juli 2006 #15 Skrevet 24. juli 2006 Sånn er det på Josefssons også.. Bestillte meg gardiner der og oppga adr min. Ventet og ventet, men ingen pakke kom. Ringte kundeservice og klaget, men pakken min hadde gått i retur, for jeg bor ikke på adr som er registrert hos folkeregistret.. Irriterende!! Og damen jeg pratet med var ikke samarbeidsvillig i det hele tatt.. Jeg forelsker meg veldig i ting og var fast bestemt på å ha DE gardinene i stua mi, men det var ikke mulig å sende til noen annen adr. enn del i folkeregisteret.. HÅPLØST!!
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2006 #16 Skrevet 25. juli 2006 Jeg måtte ikke oppgi fødselsnr. da jeg registrerte meg. Hverken på lareoute eller josefssons. Er det noe nytt dem har begynnt med?
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2006 #17 Skrevet 25. juli 2006 Jeg måtte ikke oppgi fødselsnr. da jeg registrerte meg. Hverken på lareoute eller josefssons. Er det noe nytt dem har begynnt med? ← Sannsynligvis, jeg måtte iallfall det.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2006 #18 Skrevet 26. juli 2006 Hmmm. Jeg bor ikke på min folkeregistrerte adresse og ikke noe problem å få varene sendt til min postadresse. Gjort dette flere ganger.
momo Skrevet 26. juli 2006 #19 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ringte de jeg, og da sendte de til en annen adresse enn den jeg sto folkeregistrert i. Jeg kommer til og fortsette og handle hos de, har vært veldig fornøyd med de klærne jeg har fått til nå. I gensere og topper så bestiller jeg den str jeg bruker og i bukse en str større. Eller er det livvidde bukse så bestiller jeg jo den str jeg bruker.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #20 Skrevet 26. juli 2006 Så da må du bare være heldig med hvilken kundebehandler du ender opp med? *grynt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå